'Your Xbox requires service'

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Mars, 1 apr 2005.

1. Mars

Mars Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo gamers,
    Ik zal de enige niet zijn, maar waar moet je naartoe met een steeds vaker rood knipperende Xbox en een trillend beeld met deze boodschap?

Ik zag al ergens 105 euro als standaard bedrag voor reparatie. Waar dan? En is dat wel het geld waard? Of betekent dit eigenlijk gewoon nu al einde oefening? En ik dacht dat de Xbox praktisch onverwoestbaar was.

Is een reinigings-DVD of zoiets misschien een optie?

Mijn controllers hebben trouwens ook kuren. Eentje presteert het om van links rechts en andersom te maken, een andere (nog geen jaar oud!) doet helemaal niks meer.
    De enige die het altijd zonder problemen doet, is geen originele, maar van Thrustmaster.

Bill wordt dus weer bedankt! :mad:
    Of weet iemand hier iets op?

2. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Als je xbox ouder dan 2 jaar is krijg je inderdaad reparatiekosten. Is hij jonger dan 2 jaar, dan wordt hij gratis gerepareerd. Je kan MS bellen over de controller. Deze willen ze namelijk ook nog wel eens gratis vervangen voor een nieuwe.

3. c2h50h

c2h50h Elder Scrolls IV

Leuk Bevonden:
    0
    Voor €105 euro kan je net zo goed een nieuwe kopen(dan wel €150) heb je hem meteen weer 2 jaar garantieen krijg je er ook nog eens een nieuwe stick bij :+

4. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Staat er een nummer in de linkerbovenhoek alstie dat zeg, en zoja, welk nummer?

5. Mars

Mars Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Bij de 'foutmelding' bedoel je? Nooit op gelet, het beeld trilt nogal, en dan staat er in schuine letters een heel verhaal, ook met wat Aziatische tekens erbij. Ik zal eens kijken, kom erop terug!

6. Mars

Mars Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, het nummer is 09. Wat betekent dat?

7. dynamike

dynamike i love astrid

Leuk Bevonden:
    0
    Van XS website: '9 - kernel - HDD parameters (PIO/DMA/or size {debug}, certain size minimum is required for debug)'

Iets met je harde schijf dus waarschijnlijk. Heb je er 'iets' mee gedaan?

8. Mars

Mars Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nee, niks wat niet de bedoeling is. Alleen originele spellen, geen aanpassingen of zoiets. Heb je ook een suggestie voor een oplossing?

9. Slurpgeit

Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    7
    Geen jumpertje of wat dan ook verzet? Deze error geeftie namelijk als je HD te klein is..

10. Mars

Mars Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet weten wat je met jumpertje bedoelt, dus ik denk het niet. Ik heb wel eens wat muziek erop gezet, maar dat is al lang geleden. Zou het kunnen dat als je daarna nog eens een spel savet (in Halo2 bijvoorbeeld), dat hij dan opeens helemaal volloopt? Hoe kom ik er nu weer op om ruimte te maken?

11. Vengo

Vengo Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Geen 1 april grap, hé??? Maar anders zou ik gewoon ms opbellen voor reparatie. Wordt je xbox naar duitsland getransporteerd, gemaakt en van daaruit meteen weer teruggebracht.

12. ErroX

ErroX Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Heb ik ook weleens gehad.. gewoon aan uit aan uit zetten. werkt dat niet? dan sla je er tegen.. Helpt niet.. lucht wel op_O_

13. Mars

Mars Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zeker geen grap! Niet eens aan gedacht, maar zo onwaarschijnlijk is het niet, nu ik meer threads lees. Ik dacht aan de laser (films haperen soms tegen het eind), maar iemand zei dat het waarschijnlijk de harddisk is.

Het ziet er ook naar uit dat ik voor 45 euro méér een nieuwe box met controller en garantie heb. Dan hoeft deze denk ik niet meer naar Duitsland :{

14. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Mijn xbox heeft hetzelfde probleem. Alleen krijg ik de melding nu gelijk als ik hem aanzet. Weet iemand waar en hoe ik hem kan laten repareren?
    (en ja, ik heb de helpdesk al gebelt)

15. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    Error 9 is zoals eerder gezegd hdd parameter fout. Check of je niet per ongeluk in je xbox hebt lopen knutselen. Check je kabeltjes en je jumper. Check vooral je ide kabel.
    Staar je echter niet kapot op de hdd, het is al voor gekomen dat een xbox error 9 gaf bij een defecte dvd. Kan dus ook een fout in je ide-bus zijn.
    My advise: als je geen garantie meer hebt, ga naar een professionele doe-het-zelver en vraag of hij je xbox na wil kijken (no modchips of andere illigale praktijken involved).

16. Benneke

Benneke De AAP

Leuk Bevonden:
    11
    Ik had fout 13.

Ik heb er nog nooit iets mee gerommeld. Enige ding dat ooit veranderd is, is die kabel. De helpdesk zei dat het probleem iets met de software is.
    Waar kun je dat zien, wat voor probleem bij een bepaald nummer hoort?

17. Bun

Bun gallie

Leuk Bevonden:
    1
    Ik zal maar gewoon ff quoten ipv url plaatsen, weet niet of ze hier blij zijn namelijk met die site.

Je hebt last van een dashboard error, kan je wel gewoon een spel starten (denkt van niet, maar je weet t nooit).
    Hij geeft niet die boot flubber bij het opstarten van het dashboard?

18. undercover4life

undercover4life undercover

Leuk Bevonden:
    0
    Gewoon chippie overheen gooien, verder vertel ik niks want dat mag niet O-)

19. The Pulser

The Pulser Taking Back Sunday

Leuk Bevonden:
    0
    tja ondanks dat je het hier daar niet over mag hebben... en ik er zelf ook eigenlijk tegen ben, is dit idd wel de oplossing voor beide problemen (foutmelding 09 en 1:cool:...

en het is ook nog eens een legitieme reden om iets minder legaals te doen met je xbox...

Laatst bewerkt: 6 mei 2005
  20. Conquistador

Conquistador XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    5
    ik had dezelfde fout, maar bij mij launchde hij wel gewoon de games. Dus ik had ff alles opgezocht en terug gezet :)

Deel Deze Pagina