Zal A.I. in games ooit slimmer worden dan echte mensen..?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Blubba, 31 mrt 2005.

1. Blubba

Blubba Guest

Hoi allemaal

Ik heb lang nagedacht over de tegenstanders in spellen,jullie weten wel de vijanden die je moet doden en zo werk je je een weg door de levels heen en soms heb je ook bij games bots waar je het tegen op moet nemen maarh er is een groot vraagteken voor me namelijk .....Zullen de tegenstanders ( computergestuurd) ooit sneller en slimmer dan mensen kunnen handelen in games en dan bedoel k niet dat de computer valsspeelt door bijvoorbeeld een tegenstander meteen achter je rug te teleporteren zodat je genadelooos gefragt wordt maarh k bedoel of de A.I. in games belangerijke beslissingen kan doen om zo net te lijken op echte tegenstanders en dat je vijanden elke keer een andere tactiek toepassen om jou genadeloos af te kunnen slachten.bijv wanneer je ergens staat( FPS) en je laat ff je wapen dan duikt je computergestuurde tegenstander meteen achter een muurtje zonder dat je t ziet en dat je tegenstanders met elkaar communiceren en zo een aanval uitvoeren,hoe denken jullie hierover .....kan de A.I. vooral in FPS games ooit echte menselijke tegenstanders overtreffen..??? i.v.b. realisme en intelligentie...?

2. Centurion

Centurion Survivor

Leuk Bevonden:
    1
    Ja, maar wat betreft het aanvallen bij het het laden van dat wapen, dat doen mensen ook.

3. Underdog

Underdog Only Community

Leuk Bevonden:
    0
    Hier heb ik eigelijk nog nooit zo diep over na gedacht. Maar je leest wel vaak bij spellen dat ze hele goede A.I. hebben, maar ik vind het eigelijk altijd tegenvallen. Ik denk ook niet dat ze realistisch slim kunnen worden als ons, heel misschien ooit is in de toekomst maar ik geloof er niet echt in. Maar ik hoop er wel op.

4. Fig0

Fig0 Patrick NL

Leuk Bevonden:
    0
    Ga een lekker potje schaken

5. Excess-Denied

Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    169
    A.I. is door mensen er zelf ingezet, oftewel zal nooit slimmer worden dan echte mensen(invergelijking bij sommige mensen mischien wel :p ), net als computers, computers zijn niet slimmer dan mensen, ze kunnen alleen wel veel meer taken door elkaar aan die voor een mens onmogelijk zijn. Maar goed je zal wel door het next gen animeren krijgen dat de A.I. wel meer op menselijk gedrag gaat lijken oftewel niet meer van die crappy bewegingen maar soepelere bewegingen, en dus snellere actie van bijvoorbeeld vijanden.

Laatst bewerkt: 31 mrt 2005
  6. Blubba

Blubba Guest

ehummmmmm met een potje schaken wint een computer wel van een mens !!! dat moest k ff zeggen!

7. 4sake

4sake Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    hoe wouw je iemand slimmer maken dan jeself (als gamemaker (of ehm.. nerd)?????

8. tribalme

tribalme driver

Leuk Bevonden:
    0
    ja maar het schaakbord denkt niet zelf
    op iedere zet weet hij een antwoord omdat dat door iemand is ingegeven.. :)

9. Barbatruuk

Barbatruuk huub huub huub

Leuk Bevonden:
    2
    Als je een AI ontwikkeld die kan leren zonder grenzen, dan kan die zeker wel slimmer worden dan de mens.

10. JKI

JKI Ik wil bolletje

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens. Een computer kan misschien wel sommige dingen beter/sneller dan de mens, bijvoorbeeld het berekenen van sommen. Maar hij kan geen moeilijke wiskundige raadsels oplossen, wat een mens weer wel kan. Een computer kan dat ook, maar dat moet worden geprogrammeerd voordat hij zelf aan de slag kan. Zo werkt het ook bij bots in een game. Ze missen het stukje strategie wat nodig is om je tegenstander om te leggen. Ze missen net het stukje om te kunnen winnen. Op sommige gebieden zullen ze vast wel sneller zijn, zoals bijvoorbeeld het mikken, maar er blijven altijd gebieden waarop een bot een mens nooit zou kunnen verslaan. Alleen als hij anders is geprogrammeerd, bijvoorbeeld met betere wapens, etc.

11. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Maar als ik me niet vergis is een tijdje terug die schaak computer nog ingemaakt. ;) En ja door een mens, het duurde wel iets van 50uur ofzo maar het is wel gebeurd. En nee dat is niet weg gelegt voor mensen zoals jij en ik, of je moet goed kunnen schaken, en dat kan ik niet.

12. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    Wij zijn ook voorgeprogammeerd... Een computer die je de tafel van 7 laat opzeggen is niet anders dan een kind die ook net diezelfde tafel heeft geleerd. Wij moeten de computers dingen 'leren' zoals ons ooit ook iets is geleerd. Het niveau van AI momenteel is nog niet veel, maar in de toekomst kunnen er zeker wel AI's komen die veel intelligenter dan de mens zijn en misschien nog belangrijker: ook bewust zijn.

13. Excess-Denied

Leuk Bevonden:
    169
    Een A.I. is een game ervaard iedereen op een andere manier, dus onverslaanbare vijanden in games die zo interligent zijn dat wij ze niet kunnen verslaan zal mischien wel kunnen maar zal niet in games worden gezet, omdat simpelweg niemand zo'n game zou kopen omdat je daar geen 'fun' aan hebt. ;)

14. pindakaas

pindakaas pindakaasNL

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat sommige spellen wel echt vet moeilijk worden als de AI zou slim wordt als wijzelf. Dan heb je echt niet meer dat ze, zoals bijvoorbeeld bij Splinter Cell, alleen gaan kijken waar ze het geluid vandaan hoorden komen en als je niet précies daar staat gaan ze rustig verder met wat ze deden. Als ze net zo slim waren als wij, en je hoort dat, dan haal je je maat erbij en kam je het gebied uit. Maar ik denk wel dat games steeds realistischer worden en daar hoort dit ook bij. Maar het moet ten koste gaan van de gameplay (en je geduld :)). Dus ze mogen best slimmer worden, maar net als bij een racespel. Als ze dan zogenaamd leren van jouw briljante bochten, dat wordt ook knap irritant na een tijdje denk ik. Maar ja, we zullen zien :) Ik ben sowieso wel heel erg benieuwd met hoe games zich zullen gaan ontwikkelen.

15. Suka

Suka not a B*tch

Leuk Bevonden:
    0
    In veel games zijn de bots niet eens slim en hebben ze enkel een enorm goede Aim.

16. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Een paar jaar speelde de schaakcompter Deep Blue (en jaar later de nieuwe versie Deeper Blue) tegen de beste schaakspeler van de wereld,Gary Kasparow, en won makkelijk

Met gewoone spellen denk ik dat het heel moeilijk wordt om bots op een eerlijke manier beter te laten zijn dan mensen.Oneshot kills,100% aim, 50pk snellere auto etc zijn makkelijk om te programmeren maar AI die gewoon slimmer is dan de mens lijkt me moeilijk te maken (maar niet onmogelijk;))

17. PureMaximus

PureMaximus Guest

dat zal noooit gebueren. wie kopen er dan nog games. alleen de gamers die egt door en door blijven gaan( dat zijn er niet veel die dat doen). en als de AI slimmer word koopt de normale gamer geen spellen meer. de spellen worden te moeilijk en niemand vind het meer leuk.

18. Barbatruuk

Leuk Bevonden:
    2
    En dat slaat op mijn post op welke manier?

19. rolorob

rolorob Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Tuurlijk kan dat wel. Maar ja.. Je kan ze laten reageren als echt mensen e.d. Je wilt niet dat ze slimmer worden, je wilt dat ze realistisch reageren. Waarom zou je ze slimmer willen maken :confused:? Dat slaap echt helemaal nergens op. Als ze echt net mensen zijn, dan is het vet!

20. T!jg3rn00tj3

T!jg3rn00tj3 Active Member

Leuk Bevonden:
    1

Je zult in de toekomst best programma's krijgen die zo geadvanceerd zijn dat ze voor zichzelf kunnen gaan nadenken. Bijv het bedenken van nieuwe aanvals technieken en sluiproutes. Dit door ze zelf te bedenken of te kijken naar menselijke spelers en daaruit te leren. Dat zal in de toekomst echt wel kunnen. Alleen nu nog niet omdat onze computers dat niet aankunnen. Mar dat komt er op den duur echt wel. En dan zul je ook wel situaties krijgen van wow...hoe komt die bot daarop. Maar ook zal de computer zich natuurlijk moeten houden aan de regels binnen een spel. Je zult dus als speler bij moeten zien te blijven bij de ai van de computer.

Robots zullen strax beter en sneller weten hoe ze moeten reageren in een bepaalde situatie dan mensen.

Deel Deze Pagina