1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Zal de Xbox uberhaupt wel in NL uitkomen

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Bill Gates, 8 sep 2001.

  1. Bill Gates

    Bill Gates Now known as Vegeta

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is voor mij als nuchtere Nederlander duidelijk dat ik geen Xbox koop, maar misschien een NGC. Met den alle respect voor de lieden die het wel aan de xbox wagen, heb ik een vraag:

    Komt de Xbox wel in NL uit? Dit moet eregens eind 2002 worden en gaat o.a. daarom net zo floppen als de Dreamcast (Sega). Ook de prijs is ronduit belachelijk; NGC die rond de Eurolancering uitkomt in Europa is 500 piek (begin 2002), de PS2 zal dan rond de 750 piek liggen (als het meezit) en de Xbox kost bij de lancering in de VS (midden-2002) zo'n 900 piek. (Dit zijn algemene feiten voor de lieden die het niet geloven.).

    Trouwens, het is ook vrij duidelijk dat de Xbox zal mislukken in Japan, maar dat is logisch. Ook hier roep ik weer met het magische woord GameCube. Dit Heilige Vierkant steelt de harten van de Japanners nog meer dan voetballer Shinji Ono (Japans' sportheld, Feyenoord) ooit zal kunnen! De VS is een kans voor M$, gezien men zich daar makkelijk weet te bespelen door M$. Het Amerikaanse volk blijft over het algemeen een naief volkje en het land zelf word bestuurd door een verkeerde presidentk, die zijn plek deels te danken heeft aan Micro$oft. Europa is de nuchterste van alle drie. Men zal op de prijs, datum, volledigheid en op de games zelf letten, en of je het nu leuk vind of niet, alleen de NGC spoort op al deze punten.
     
  2. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    geloof je nou echt zelf dat de NGC 500,- wordt :) ik lach je hard uit, sorry

    dat het equivelant van $199 nou in de buurt ligt van de 500,- betekend nog langena niet dat die ook 500,- wordt, er komt nog een hele zooi BTW overheen en extra kosten etc etc..

    de XBox komt hier gewoon netjes uit midden maart 2002

    ik vind eerder de japanners een ziek volkje, die niet even om wil kijken naar een andere fabrikant

    wanneer komt de NCG eigelijk uit in NL?
     
  3. Steev!

    Steev! Xbox Fanaat

    Berichten:
    60
    Leuk Bevonden:
    0
    De NGC zal in Europa ZEKER geen 500 gulden gaan kosten maar er zullen, zoals Wouter al zei, veel lasten overheen komen. De NGC komt ongeveer uit wanneer de Xbox ook uit komt. Maar verwacht maar dat Microsoft er alles aan zal doen om op de Japanners invloed uit te werken en volgens mij gaat dat ze nog lukken ook!
     
  4. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    naah..

    ze proberen het hard daar in Japan, maar MS komt daar niet echt aan de bak, ze adverteren daar al flink.. nou maar hopen dat de vertraagde release van de japanse xbox een voordeel heeft voor MS, het zal wel niet..
     
  5. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    Die 500 is idd onmogelijk te behalen, net zoals de 700 voor de Xbox, wat wel zo is: de gamecube zal de goedkoopste blijven.

    Steev: je hebt 1 iets verkeerd: de datum liggen dicht bij elkaar maar welke data: die van de USA launch van Xbox en de japanse van Gamecube. Allebei launches maar wat is het belangrijkste gameland? Toch een nadeeltje, ook voor de cube want de PS2 wordt nooit meer ingehaalt in Japan. Ook de Xbox zal dit niet inhalen als 3de

    Ik vind dat MS de japanners goed verwend, speciale controller enz. Wel beetje eigen schuld dat ze dat moeten doen maar ja...

    edit: Bill Gates, eigenlijk ben jij een schande voor Nfans. Als nuchtere nederlander, blablablablazeikzeikzeik.. Als je zo nuchter was zou je al minstens weten dat JAPAN het nuchterste land is qua gaming, en zou je moeten weten het niet is omdat jij denkt dat je een soort oppermens ofzow bent en zegt dat de GCN "ruuulledddd!!!!!1" en de Xbox van M$ "sukzzzzzzzzzz!!!!!1" dat het daadwerkelijk zo is. Irri fanboytje
     
    Laatst bewerkt: 8 sep 2001
  6. Bill Gates

    Bill Gates Now known as Vegeta

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeg Jasper, mijn mening is elke keer weer goed onderbouwt, en geef ik duidelijk aan wat mijn mening is. Jij bent hier de persoon die gelijk op de man speelt, en allerlij vreemde zaken erbij haalt. En die praat van jou praat over ubermenschen is niet juist, ik heb een hekel aan mensen zoals jij die zich verlagen tot dit soort praat.
     
  7. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ok ok rustig jongens rustig! :)

    ik denk btw persoonlijk dat de japanners toch een beetje nationalistisch zijn en niet verder durven te kijken dat de plaatselijke toko op ut hoekie..
     
  8. Rogier

    Rogier €€€€€€€€€€€€€€€

    Berichten:
    48
    Leuk Bevonden:
    0

    Denk niet dat die Yappies veel verder kunnen kijken met die spleetogen :)

    (Sorry voor de Yappies/Chinezen onder ons, is als grapje bedoel!)

    Grtz
     
  9. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    goed ik geef toe, ik was op een gegeven moment erg kwaad geworden toen je zei dat USA een naief volkje was en met dat presidentschap enz. Excuses maar buiten die edit mag er ook wel gereageerd worden.

    Wouter: denk je echt dat Jappaners niet verder kijken dan hun neus? Zij zijn vele malen erger dan ons
     
  10. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Japanners hebben het niet zo op amerikaanse/europese dingen.. en niet alleen op console vlak
     
  11. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    ja maar daar had onze goede vriend Blinky bill het niet over.
    Men zal op de prijs, datum, volledigheid en op de games zelf letten

    Japanners zijn hier veel erger in dan Europeanen, geloofme
     
  12. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Excuse me!!!

    Japanners Nationalistisch,............ Daar ben ik mee eens... Maar ze hebben gelijk om niet naar M$ om te kijken, dat hele bedrijf is nationalistisch........... hun enigte doel is om de hele wereld in hun greep te houden, en dat is al gelukt met Windows en het internet...... Dat met niet gebeuren met de nog onbevlekte consolemarkt, daar is er nog concurentie......

    [edit Mental M]
    Laat ik duidelijk zijn, we gaan hier dus geen racistische opmerkingen maken!
    [/edit Mental M]
     
  13. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Sorry Her Administrator,........

    ik zal het nooooooooooooooiiiiiiiiittttt meer doen....

    Maar zodra ik het over Nazi's heb betekend dat niet, dat ik aan het discrimineren bent. Dat woord is toch niet verboden.....

    maar goed, ik zal het niet meer doen.
     
  14. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    ja he M$, het is een complot tegen de wereld, MS streeft naar wereldheerschappij...8)
     
  15. Micro$oft

    Micro$oft Gamecube Die-hard!!

    Berichten:
    56
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat gezeik over de prijzen van de NGC.... Hieronder ik een stuk(je) geschreven daar over..... Zijn we van dat gezeik tenminste af.

    De prijzen die worden genoemd komen tot de 800 gulden. De waarheid is dat jullie net zo weinig weten over de prijs als ik , niks dus. De enigste manier om een goeie schatting te maken is om naar het verleden te kijken, want dat is namelijk al bekend (Duhh).
    De prijs van de N64 bijvoorbeeld, ik hoor iedereen al schreeuwen dat die begon met een prijs van tussen de 600 en 800 gulden, “Want dat is toch logisch”. Dus niet..., ik dook namelijk even in mijn archief van Club Nintendo Extra (Ja, die heb ik nog, dus over mijn leeftijd ook geen gezeik meer) en daar heb ik een artikel staan van Nintendo die de prijs voor de release neerzet op 499 gulden. Maar goed we hebben natuurlijk ook al de Amerikaanse prijs voor de Gamecube, $199.95.

    We gaan even rekenen. Eerst halen we de Amerikaanse BTW er van af die 6 procent bedraagt. 199,95 - 0,06*199,95 = 187,98 dollar. Daarna gaan we het omrekenen naar guldens, de Amerikaanse dollar staat op dit moment 2,5993 gulden. Dus, 187,98 * 2,5993 = 488,616 gulden. De BTW van Nederland moet er nog overheen en die bedraagt 19 procent. Dus 488,616 + 0,19 * 488,616 = 581,45 gulden afgerond. Dat is dus al ruim onder de 600 gulden.
    De EU hanteert ook een belastingheffing op universele medium apparaten. Universele mediums zijn dingen zoals, cassettebandjes, videobanden, CD-ROM’s en ook DVD’s. Om er voor te zorgen dat elk apparaat, ongeacht het nou een Sony of Philips is werkt met deze mediums hebben alle bedrijven afgesproken dat ze allemaal een standaard formaat gebruiken en dat ze met elkaar niet concurreren met de verkoop van verschillende mediums. Is ook erg onhandig voor de consument als het niet zo was, dan zou een Philips videoband niet in een Sony videorecorder kunnen en anders om enz. De EU ziet hier geld in en hanteert over elk apparaat zo’n honderd gulden belasting. Komt er dan op de neer dat op de Gamecube nog eens honderd gulden boven opkomt zoals bij PS2 en X-box? Nee, want anders dan Sony en M$ gebruiken (DVD’s) gebruikt Nintendo mini-DVD’s en dat is geen universeel medium en valt dus buiten deze belastingwet. Tot zo ver de harde feiten.

    Zal de prijs dan zo rond de 581,45 gulden blijven? Ook dit is erg onwaarschijnlijk. Wanneer de Gamecube uitkomt in Europa zitten wel alweer in lente 2002. Dat is dus een half jaar na de release in Japan en Amerika. De kosten en de prijzen zullen een half jaar na release lager liggen en zeker in de computerindustrie gaat dat heel snel. De eerste prijsdalingen in Japan en Amerika kun je dan alweer verwachten voor de Gamecube. Het zou dan moeilijk voor te stellen zijn dat tijdens de Europese release de prijs nog steeds rond de 581,45 zal liggen want dan kun je er één beter gaan importeren. Zulke prijs dalingen zullen zo rond de 40 a 50 dollar liggen. Dit is nog altijd gebeurt met de NES, SNES, N64 en PS1. Of te wel zo’n 40 * 2,5993 = 103,97 gulden als we er van uitgaan in het minst gunstigste geval. Dat komt dus op 581,45 - 103,97 = 477,481 gulden. Natuurlijk moeten we alles nog omrekenen naar Euro’s en dat is dus 477,481 / 2,20371 = 216,68 Euro. Natuurlijk wordt het niet zo’n raar getal. Omdat er nog heel wat kan gebeuren met koersen, kosten van productie en winstmarges is het veilig om te zeggen dat het wel degelijk duurder (of goedkoper) uit kan vallen dan hier staat. Een prijs tussen de 210 en de 235 Euro is dan ook het meest aannemelijk en dat ligt dus ongeveer tussen de 475 en de 520 gulden. Ik kan natuurlijk er een paar gulden naast zitten, maar het gis werk van tussen de 600 tot 800 gulden is gewoon te ver gezocht en erg onwaarschijnlijk.

    Dit artikeltje heb ik al eens eerder geschreven (voor een ander Forum)...... de Amerikaanse dollar is nu 15 cent goedkoper, dus de prijs rond de 500 gulden is dan nog logischer.

    De x-box zal in de berekeningen hier boven ongeveer rond de 750, 850 liggen.....
     
  16. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    mooie berekening, je vergeet wel dat de UK-pond er tussen zit wat verhoogt en vervoeringskosten erin zitten wat de prijs weer omhoog drijft tot ongeveer 550 (als mooi rond getal)
     
  17. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    ja heel leuk die berekening

    maar de PS2 was ook geen 700/800 gulden :)

    maar zie ik iets verkeerd ovve.. in maart 2002 zitten we aan de euro !! ik weet niet of jullie dit weten of horen jullie bij die zoveel procent van europa die niet weet dat de euro eraan komt :)

    ik denk zelf namelijk ook dat nintendo en MS gewoon de prijzen gaat 'berekenen' in euro's (ligt het meest voor de hand)
     
  18. Nintendofan

    Nintendofan De schrik van de Xboxfans

    Berichten:
    282
    Leuk Bevonden:
    0
    $-->£-->Euro
     
  19. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    dan wordt je dus 3dubbel genaaid hier in europa, maar dat was allang bekend
     
  20. Bill Gates

    Bill Gates Now known as Vegeta

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    En natuurlijk naar boven afronden. 297 Euro word 300, geen 295, bij wijze van spreken.
     

Deel Deze Pagina