Zelf playseat maken?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Cpt Grass, 4 jun 2004.

1. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb een Universal madcatz MC2 stuur. Kikke stuurtje maar zit positie is belangrijk ben ik achter. Om nu 299 euri uit te geven aan zo'n playseat vind ik een beetje overdreven. Is er iemand die zn eigen oplossing gevonden/gemaakt heeft? Ik zou graag willen weten hoe en wat? heb je een goed idee laat het weten. Ik heb de mogelijkheid om buizen te buigen, lassen en lakken. Het mooiste zou zijn als je het op de bank kan gebruiken of vanuit luie stoel en dan kan wel als je hem op je benen zet, maar is toch beter als ie vast staat en in de meeste woonkamers staan lage salontafels. Dat werkt helemaal niet, daar krijg je een pijnlijke rug van. En natuurlijk ruimte. Zo'n playseat is kikke maar moet je ook wel een ruime kamer hebben, dus wel prettig als ie makkelijk op te bergen is.

Alvast bedankt.

Laatst bewerkt: 4 jun 2004
  2. Cole Trickle

Cole Trickle Active Member

Leuk Bevonden:
    6
    Heb zelf wel eens overwogen zoiets te maken. Maar juist de ruimte die een seat inneemt weerhoudt mij een beetje...

Iig kan je hier knutselwerken zoeken en eventueel aanvullende info vragen.

3. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dat is dus ook bij mij het probleem. Ik heb ook al zitten denk aan een of ander fitness apparaat van tellsell die zijn ook altijd inklapbaar en makklijk op te bergen. En die aluminium opstelling op racesimcentral ziet er heel vet uit maar ik woon in een huis en niet in een kasteel, was dat maar zo :D . Ik zal wel eens rond kijken wie weet kom ik op een mooi idee.

4. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook een probleem met opbergen van zon playseat. Toe heb ik nog even verder gezocht op internet en kwam toen deze tegen. Heb deze gekocht en ben er erg blij mee. zie link Het gaat hier om the gamechopper

http://gear.ign.com/articles/361/361608p1.html

Te koop bij futurezone in rotterdam.

5. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt ik zal eens kijken. Wat heeft ie gekost als ik vragen mag?

6. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Deze kost 199€.

Is trouwens ook er handig als je steelbattalion hebt. Je kan het plankje waar je het stuur op het staan ook vervangen voor een grotere zodat je die mega controler er op kwijt kan.

7. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ziet gemakkelijk uit ja. Ik ben echter niet van plan om er "zoveel" geld aan uit te geven, dus zal het zelf maken worden. Het maken zal het probleem niet zijn, maar het plan moet natuurlijk zo simpel mogelijk zijn met zo min mogelijk materiaal.

Bedankt voor je reactie

8. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    dan maak je een verrijdbaar tafeltje/kastje zoals dit bijvoorbeeld:

dit kan ook leuk dienen als telefoontafeltje/kastje of iets dergelijks :+

of je maakt er een iets uitgebreidere versie van:

alleen is ie zo niet meer heel makkelijk te gebruiken als telefoontafeltje/kastje :D

alleen nog een schuin staand kistje maken voor de pedalen en dan race je toch redelijk relaxed lijkt me

9. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
  10. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    je kan deze ook klap baar maken dan moet je die drie hoekige steunen met een scharnier kunnen klappen en dan hou je een plank over van ik schat 80 cm bij 40 cm en +/- 4 cm dik.. is toch niet heel groot kan zo onder de bank!! je stuurtje neemt meer ruimte in beslag 8) dan kunnen de wieltjes er ook af!

11. Ak-47(P)

Ak-47(P) I love myself

Leuk Bevonden:
    8
    Das wel een goed idee. Geef je ook niet zoveel geld uit;)

12. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb het idee al. Ik baseer het op het frame van de playseat alleen dan COMPATIBLE met de bank. Maandag op mn werk ff in autocad uitwerken. Bedankt voor alle reacties.

13. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    laat het resultaat dan ff zien!! ben ik wel benieuwd naar!
    dan kan ik het mischien wel uit tekenen in 3d! (arkey gebruik ik daar voor)

14. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ja das goed. ik zag het al ja arkey. Ik zal als ik iets op papier heb of foto van het "prototype" dan post ik hem meteen. Misschien wel goede handel trouwens. Als het resultaat goed is

15. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    gelijk een patent op aanvragen ;) :D

16. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    €€€€€€€€€€€ 8) 8) 8) _0/ _0/

17. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb de tekeningen helemaal uitgewerkt en hoop vrijdag de foto's van het eerste prototype hier te posten. Hij past onder een bank die 15 cm ruimte heeft(tenminste dat heeft mijn bank) het zou nog lager kunnen, maar het is ook nog maar een prototype
    het is in 2 delen uit elkaar te halen en past ook makkelijk in een kast. Het is namelijk maar een meter lang en max 80 cm hoog als ie in elkaar staat. Als je hem uit elkaar haalt heb je een stuk van 80cm en 14cm hoog en een stuk van 1m en 15cm hoog. HEt stuurtje moet je er dan wel afhalen. De pedalen kun je laten zitten. Alles eraf halen is makkelijk want ik ga klitteband gebruiken. Ik maak het van buis en er zitten mogelijkheden op om er wat aan af te stellen. hoogte en afstand van stuur.

18. XquistX

XquistX sTIMpie

Leuk Bevonden:
    0
    nou ik ben erg benieuwd hoe het er allemaal precies uit gaat zien? "show me the candy, SHOW me te candy!" :D

19. MisTicMac

MisTicMac Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hoe kan ik hier een pdf uploaden ik heb voor de mensen die geintereseerd zijn een bouwtekening gemaakt van de gamechopper.

Wie kan me helpen of hoe moet ik een wmf file oploaden.

Laatst bewerkt: 15 jul 2004
  20. Cpt Grass

Cpt Grass Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb ook eindelijk mn playseat af. heeft allemaal wat tegen gezeten druk gehad enzo, maar hij is af. Er zijn nog een paar kleine wijzigingen die ik nog moet doorvoeren mbt de zit houding, stand van de pedalen en het stuur. Ik zal proberen om wat fotos te posten in het weekend. Verder erg tevreden over mn eigen ontwerp.

Deel Deze Pagina