Zelf titel aanpassen in X-bazar?

Discussie in 'Xboxworld.nl : Frontpage en forum discussie' gestart door Master Of Blades, 9 jan 2005.

1. Master Of Blades

Master Of Blades aka BonkMeister

Leuk Bevonden:
    4
    Als je wat te ruil aanbied of te koop, dan zet je vaak de titel(s) van de spellen in de Thread-titel, maar het komt nog wel eens voor dat je een spel verkocht of geruild hebt, of een nieuw spel toevoegd. Die spellen die al weg zijn, staan dus nog steeds in de titel en de enige mogelijkheid om de titel aan te passen is om een mod of admin te vragen dit voor je te doen. Dit is lastig, zowel voor thread-starter als mod.

Op andere fora zoals bijvoorbeeld dvd.nl/dvdforum.nl is het mogelijk dat members hun eigen titels op het handels-gedeelte aan kunnen passen. Die methode gaat hier altijd goed en mijn vraag is of dit ook niet op xbw kan worden geregeld dat members gewoon hun eigen titel kunnen aanpassen wanneer er weer een spel weg is gegaan of bij is gekomen.

Dit scheelt de moderators en admins weer een stukje werk en zo hou je de threads up-to-date. Bovendien zullen het aantal threads dat aangemaakt worden, omdat de titel van de vorige thread teveel is verouderd, flink afnemen.

Ik zie er ook geen negatieve gevolgen van in. Als je de titel aanpast, dan blijft de thread gewoon staan waar die staat en word dus niet gekicked en misbruik dat ervan gemaakt zou kunnen worden lijkt me onlogisch. Als jij een rare titel maakt, dan werkt dat vaak niet interesse-wekkend. Bovendien als dit gebeurd, kan er alsnog een mod inspringen, maar het lijkt me gewoon dat het niet gebeurt.

Wat vinden de mede-members en de xbw-crew van dit voorstel en kan het uitgevoerd worden of niet?

2. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    ik loop er ook wel eens tegen aan

3. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Hoe bedoel je? Dat jij soms ook wel eens je titel zou willen aanpassen?

4. [2k]

[2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    207
    Ben het er mee eens. Dacht ook eerst dat het mogelijk was, maar dit bleek niet zo te zijn. Maar goed, of het door gaat is niet aan mij.

5. Dioga

Dioga Piraat

Leuk Bevonden:
    52
    Zelf vond ik dit eerst ook wel een goed idee. Echter zorgt het wel voor een hoop onduidelijkheid aangezien je elk topic herkent aan de titel. Als er elke dag tig titels veranderen zie je binnen no-time door de bomen het bos niet meer. Overzichtelijkheid zakt hierdoor als een baksteen :)

6. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Als ik een titel heb:

[TK/TR]DOAX, FIFA03, RSC2, Fable

twee dagen later heb ik DOAX geruild voor Ghost recon en die wil ik gelijk wegdoen:

[TK/TR]GR, FIFA03, RSC2, Fable

Maar ik vind dat herkennen van threads eigelijk niet nodig. Op X-bazaar gaat het erom om spellen te zoeken/verkopen/ruilen. Als ik het GTA DP nodig heb, dan kijk ik gewoon in de titels op GTA DP er bijstaat, ik hoef de threads niet persé weer te herkennen, het gaat erom dat ik vind wat ik zoek.

7. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Strak idee. Het komt juist wel degelijk de overzichtelijkheid ten goede omdat alles up-to-date blijft en mensen daardoor niet misleid worden doordat ze komen voor een spel dat er helemaal niet meer is...

8. RuffRyder

RuffRyder 360º

Leuk Bevonden:
    2
    Precies wat hij zegt :).

9. holyboy

holyboy The one from above

Leuk Bevonden:
    0
    Je laat hier een goed voorbeeld zien van wat je gaat krijgen, dan zet iedereen tig spellen in de thread titel en dan krijg je lange onoverzichtelijke titels, als iedereen nou gewoon neer zou zetten (tr) xbox games met eventueel een getal erachter dan scheelt dat een hoop ruimte en gelees.

En als je de cursor op een titel zet zie je de eerste paar regels van een thread. Daar zou je neer kunnen zetten of er veranderingen zijn in een titel, dan is ook alles opgelost :)

10. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    ja, op andere fora gaat het ook altijd goed. Er kan misschien ook als er getwijfeld word een proefperiode van een maand ingevoerd worden, bijvoorbeeld

11. Cygnum

Cygnum XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    0
    Ja, dat heb ik ook gedaan, maar als je merkt dat er een foutje in de titel zit, of je voegt PS2-spellen toe, dan kan je weer een nieuwe aan gaan maken omdat je het niet kan wijzigen.

12. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Je titel hoeft niet verplicht aangepast te worden hoor. Als iemand ervoor kiest om als titel 8 Games of [TK]Mijn draadje van maakt en niks meer wil aanpassen dat is hij daar vrij in. Bovendien als je een getal in je thread-titel zet (8 games), dan moet deze op den duur ook aangepast worden als er 1 game weg is..

13. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Klopt. Dat is denk ik ook een van de redenen dat het niet mogelijk is.
    Voorbeeld: je post ergens, de dag erna wil je kijken of er gereageerd is, maar de je vind de thread niet doordat de titel is verandert. Je kan dan wel lopen zoeken bij welke thread er een pijltje staat (dus waar jij gepost hebt), of in je eigen profiel klikken op "Posts van XXX", maar dit is erg frustrerend imo.

Dus handig als het kan, maar het heeft een nadeel.

Dat vind ik nou net geen noodzakelijke reden om hem aan te passen. Diegene die de titel ziet, ziet niet direct welke games. Dus het maakt niks uit er al een weg is. Je kan dan makkelijk de lijst met 8 games laten staan, maar (zoals nu veel gedaan wordt) dan de games die weg zijn:een andere kleur geven en/of erbij zetten dat de game weg is.

Laatst bewerkt: 9 jan 2005
  14. Ruttyx

Ruttyx Oh inverted world

Leuk Bevonden:
    5
    Of je moet gewoon een vaste deel wat bij jou thread hoort ofzo:

dus bij :

[TK/TR - Ruttyx - veiling1] GR2, Halo2 JSRF, Brute Force, Moto GP

En dan als ik iets verkocht is :

[TK/TR - Ruttyx - veiling1] Halo2, Brute Force Moto GP

of iets in die richting.

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Als je De Search optie gebruikt, kun je op je eigen username zoeken.Zo krijg je dus alle threads in een lijst waarin jij gepost hebt op X-bazar.

Makkelijker kan het niet en je vindt ondanks een mogelijke wijzeging van de threadnaam alle threads terug waarin je gepost hebt

16. Master Of Blades

Leuk Bevonden:
    4
    Wattes? Als jij reageerd in een thread en je wilt een dag later checken of er een reactie is, dan staat deze gewoon op je "Gebruikers CP" (als er een nieuwe post is). Dan hoef je helemaal niks te zoeken.

17. tha messenger

tha messenger limited

Leuk Bevonden:
    2
    Dat ik hem ook wel eens wil aanpassen ja.

18. Elgee

Elgee Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Bij mij niet want ik abboneer me niet direct als ik ergens post. Kan ik dus wel doen als dit ingaat.
    Klopt, maar dat is eigenlijk een extra moeite, dat eigenlijk gewoon niet nodig is.:p

Dus het kan wel, alleen hangt er dat nadeeltje aanvast.

Laatst bewerkt: 9 jan 2005
  19. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0

ja daar ben ik het mee eens, als je gewoon een herkenningspunt hebt voor je thread, door een stukje steeds hetzelfde te laten, is er niks aan de hand en dan is het makkelijk op te zoeken. dus gewoon je naam bij de titel laten staan en dan dan kun je de titelnaam gewoon veranderen, zonder dat er het een chaos wordt.

20. Borix

Borix Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    het is hier ook al een keer gevraagd alleen komt er niet echt een antwoord uit...

het lijkt mij zelf wel een erg goed idee, ik zie er geen nadelen in.

Deel Deze Pagina