1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Ziekenhuis wachttijden

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door balleknieper, 10 mei 2003.

  1. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb gister mijn pols gebroken toen ik hard op mun bek was gegaan met mijn mountainbike op straat. Meteen mijn moeder gebeld of ze me kwam halen. Eerst een paar wonden schoon gelikt en daarna op naar het ziekenhuis want het voelde toch niet goed.. Eenmaal aangekomen om 5 uur bij de ehbo van het z.huis in M'tricht. Eerst natuurlijk gemeld. Na 3 kwartier kon een arts naar me kijken, beetje voelen enz. kon ik weer gaan zitten wachten tot ze me kwamen halen om foto's te maken.. Na een uur en een kwartier kwamen ze me halen dus we dachten oh nou kan ik weer snel geholpen worden en naar huis.. "Wacht u maar in dit kamertje we komen u zo halen..". Na 1 uur liep mijn moeder eens naar buiten om te vragen of het nog lang ging duren.. : "Mevrouw wij zijn het enigste ziekenhuis in het heuvelland en we hebben het erg druk gaat u maar weer zitten". Na een half uur :eek: kwam eindelijk iemand me halen om foto's te maken. Dat duurde 5 minuten en ik kon weer gaan zitten.. we komen zo bij u met de foto's.. Half uur later "Ja het is gebroken en moet in het gips, iemand komt u zo halen..". Half uur later kwam een gast me halen om naar de gipskamer te gaan. Hij zette het in het gips wat wel snel ging en zei dat het eerst moest drogen en dattie het dan ff moest open 'zagen'. Half uur later kwam een vrouw (zuster) binnen lopen met dikke tieten :+ nee hoor grapje.. maar toen begon zei het af te werken terwijl het nog opengeknipt moest worden :{ Mijn moeder zei dat natuurlijk.. hop verbandje weer draf En die gast kwam eens kijken. Die doude die vrouw dat trilding in de handen en liep weer weg.. 'hulpzaam' :confused: Die dee zo'n sleef int gips En verbandje erom.. Mun ma zei dat we al van 5 hier waren.. Die vrouw van o zo druk was het niet en ze hadden u gerust een kopje koffie kunnen brengen.. Mun ma moest nog wat papieren halen bij de balie en ik moest gaan liggen omdat ik bijna over mun nek ging van 5 uur wachten..
    Inmiddels was het 10 uur :mad: :eek: :'-( |:-

    volgende x maar naar sittard

    Zo'n lange wachttijden.. dat mag en kan toch niet?? Die vrouw zei zelf dat het niet druk was

    btw: dit is al de 3e keer :eek: 2x keer met voetbal links en rechts nu voor de verandering met de fiets *)

    ik reageer hier verder niet want duurt erg lang om met 1 hand te typen :{

    mzzl ;)
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2003
  2. Major Payne

    Major Payne Drunkenmaster

    Berichten:
    192
    Leuk Bevonden:
    0
    Jammer dat 't wachten zo lang duurt. als je in AMC gaat moeten prikken krijg je een nummertje.
    Maar hoe ga nu kunnen xboxen??
     
  3. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    Niet :eek: ik had net mechassault binnen en nu moet ik machteloos toekijken hoe mijn broer steeds verder en verder komt dan mij
     
  4. Jeroen

    Jeroen nomnomnom

    Berichten:
    1.804
    Leuk Bevonden:
    4
    Dan sla je hem toch met je gips arm. Je laat een spel wat jij betaalt hebt toch niet eerder uitspelen door een ander. Tenminste zo is het bij mij alijd. ;)
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    mensen moeten eerst naar de huisarts, niet voor kleine dingen naar het ziekenhuis. Ga je voor een snee in je vinger naar het ziekehuis dan mag je wat mij betreft 50 uur wachten. sommige mensen zijn echt dom, gaan voor niks naar het ziekenhuis

    je had gewoon binnen 1 uur geholpen moeten zijn. Nederland is dom..
     
  6. houdoeken

    houdoeken Houdoe Ken!!!

    Berichten:
    225
    Leuk Bevonden:
    0
    euhm hij staat toch niet representatief voor heel nederland:{
     
  7. Volkoren

    Volkoren Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.096
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik had een keer een sneet in mijn hand ging naar de huisartsen post en was binnen 5 min geholpen :)
     
  8. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    ja, met een gebroken: wat dan ook, eerst naar huisarts....die kan dan wel uitvogelen of het wel of niet gebroken is en sommige kunnen zelfs foto's maken en gips zetten,

    tenzij het heel ernstig is(grote hoeken in je arm, die er niet horen), moet je eerst naar de huisarts......
     
  9. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    maar 5 uur :mad: ik had pijn.. :)

    check mijn nieuwe ava *) isn't it cool?
     
  10. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Iedereen moet wachten tenzij je van 't koninklijk huis bent.

    Maar 't gipsen moet je in het ziekenhuis doen en foto's maken ook. En een huisarts weet idd wel of 't wel of niet gebroken is maar daarna moet je alsnog foto's maken bij 't ziekenhuis.

    Edit:/ Coole ava
     
  11. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    dat klopt allemaal wel maar die wachttijden tussendoor dat kan tog niet?
     
  12. Flamingo

    Flamingo ********************

    Berichten:
    812
    Leuk Bevonden:
    1
    Nah ik moest laatst ook foto's maken voor m'n enkel die nog steeds niet over is (45 seconden voetballen). En 't was bij ons ook goed druk alles zal vol maar ik hoefde idd niet zo lang te wachten als jou.
     
  13. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik weet je bedoeld, een jaar of twee geleden kwam ik thuis van school en was er een plank op m'n moeders voet gevallen (waren het huis aan het ehm.. verbouwen als 't ware :p). Het was rond 15:30 toen we bij het ziekenhuis aankwamen, toen eerst een uur moeten wachten voordat er iemand naar kon kijken. Toen moesten we weer wachten want iemand moest een of anders iets vaststellen ofzo :confused:. Daarna weer een half uur wachten voordat er gips om haar hele poot kon. Moest het een tijdje drogen en toen moest ze weer verder om ergens krukken op te halen. Toen ze eindelijk klaar was, was het ook alweer rond de 21:00 ofzo :eek: :'-(. Nouja, tis toch al een jaar of twee geleden.

    Nog beterschap btw *).
     
  14. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    He wat jammer nou dat je een paar uurtjes moest wachten omdat je bent gevallen met je mountainbike, not :) Het is pas erg dat mensen die ernstig ziek zijn (ziektes die je niet oploopt door eigen toedoen) dood gaan omdat ze niet geholpen kunnen worden. Dát is pas erg en daar moet juist aan gewerkt worden. Het EHBO gebeuren komt dan vanzelf wel.
     
  15. BoNEz|NL

    BoNEz|NL Active Member

    Berichten:
    662
    Leuk Bevonden:
    0
    Een tip voor als je in Z-Limburg woont: ga gewoon naar het Klinikum in Aken, net over de grens, heb ik laatst ook gedaan en die zijn echt snel en geen wachttijden, ben nog dezelfde dag geopereerd (Kaak gebroken).
     
  16. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    ik vind het gierig dat zij voorang krijgen....serieus:{
     
  17. T-box

    T-box XBW donkergroentje

    Berichten:
    761
    Leuk Bevonden:
    0
    ik word soms ook scheit pisseg van het ziekenhuis.
    Heb al tig keer wat gebroken (duimen, polsen, enkel, arm you name it) en ook al een paar keer voor verwondingen. Viel een keer flauw boven aam de trap; ik kan je aanraden doe dat niet na.
    Maar het eerst melden hier, melden daar blablabla. Dan komt er als het tegen zit eerst nog een assistent kijken (iemand in opleiding) die nooit iets mag beslissen dus je bent nog geen reet verder.
    Als je geluk hebt komt dan na een lange tijd de dokter. En altijd (bij botbreukenkansen) kan hij niks zien en laat hij een foto maken. :mad: Dat had ik je van te voren al kunnen vertelen. Kan je naar radiologie om daar te gaan wachten. Als je geluk hebt is er op de foto wat te zien anders mag je vrolijk de volgende dag terug komen voor een CT-scan.
    Dan, als het gebroken is, nog even bij de gipsmeester op bezoek en voor dat je klaar bent is de zon al weer onder.
    Mijn langste dag was van 9 uur tot 14 uur.:{

    Als je snel geholpen wil worden moet je bij de EHBO binnenrijden of echt goed in de prak liggen. Ik verwijt trouwens het personeel niks hoor. Hiero zijn ze vaak erg aardig en lijken hard te werken.
     
  18. WouteR

    WouteR Senior Member

    Berichten:
    16.457
    Leuk Bevonden:
    8
    Leerpunt van vandaag; Allemaal de zorg in om het te gaan verbeteren!
     
  19. balleknieper

    balleknieper .

    Berichten:
    546
    Leuk Bevonden:
    4
    haha.. ik wou dat ik kon Wouter maar ik zit hier in het gips :p

    en T-box jij hebt ook veel meegemaakt.. :{

    En dat ziekenhuis in Duitsland.. mag dat wel met de verzekering enzo?
     
    Laatst bewerkt: 10 mei 2003
  20. the Outblast

    the Outblast hoi

    Berichten:
    442
    Leuk Bevonden:
    0
    operaties in het buitenland moet je van te voren aanvragen, tenzij het spoedeisend is...geloof ik
     

Deel Deze Pagina