Zijn die lui goed of slecht?

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door yony_the_gamer, 16 okt 2002.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. yony_the_gamer

yony_the_gamer A.K.A -YonY-

Leuk Bevonden:
    0
    Dit nieuws heb ik van mijn kabel host. is vast oud nieuws maar ik dacht ik post het ff. Trouwens mods beschouw dit ALSTUBLIEFT niet als een thread over gekraakte xboxen, het gaat om dat de beveiliging weer is gekraakt en ik promote geen mod-chips ofzo please please please. Zijn de lui die dit doen nou goed of slecht in jullie ogen?

Om modchips tegen te gaan kwam Microsoft met een beter beveiligde Xbox. Hackers hebben binnen een week de maatregelen weten te omzeilen.

In de wereld van de computers houden beveiligingen (zowel hardware- als softwarematig) bijna nooit lang stand. Veiligheidsexperts kunnen het maar zelden opnemen tegen de gezamenlijke macht van de fanatieke hackerscommunity. De beter beveiligde Xbox is daarvan een perfect voorbeeld. Door de console technisch aan te passen kan Microsoft kosten besparen en ervoor zorgen dat de huidige modchips niet weer werken.

Dat is echter maar zeer kortstondig gelukt. Slechts een week nadat deze beter beveiligde versies in de winkel kwamen te liggen, zijn de hackers er al in geslaagd om de beveiliging te omzeilen.

De Xbox Linux Group en het team achter de succesvolle modchip Xecuter konden door de beveiliging breken doordat de gereviseerde Xbox gebruikt maakt van het TEA-algoritme, dat redelijk makkelijk is te foppen.

Andy Green, een programmeur van de Xbox Linux Group, laat op het Engelse ZDNet weten dat hij ongeveer een week nodig had om de beveiligingen te omzeilen. Hij verwacht echter dat de volgende revisie van de console een stuk moeilijker te kraken zal zijn.

De beveiliging van de Xbox is namelijk een voorzetje op het Palladium-project. Microsoft wil hiermee een zodanige hardware- en softwarematige beveiliging creëren dat het zonder toestemming onmogelijk is om digitale media te kopiëren.

2. GTA-Lover

GTA-Lover Heet nu Celtic-X

Leuk Bevonden:
    0
    Waarschijnlijk heb je in andere threads wel gelezen hoe wij over die mensen denken die alles proberen te kraken...:r
    Precies dus. MS probeert alles zo goed mogelijk te beveiligen, maar er zullen altijd wel weer mensen zijn die het kunnen kraken. Het zal mij dan ook niet verbazen als we dan toch nog mensen met een mod-chip op Live zien...

3. Tsunami

Tsunami Feel Tha Wave

Leuk Bevonden:
    0
    Had hier gister al een berichtje over geplaats :)
    Voor dat berichtje klik hier

4. yony_the_gamer

Leuk Bevonden:
    0
    m$ heeft geen keuze, ze zijn veel potiensieele live-gamers kwijt als ze geen mod chips toe laten. Het is een bluf spel. Als de mensen met chips bang worden dat ze geen live kunnen spelen wint m$, als microsoft aanneemt dat mensen met modchips niet staan te springen om xbox live (voral omdat er nu ps2 online is) hebben zij gewonnen

5. yony_the_gamer

Leuk Bevonden:
    0
    sorry Tsunami

6. WouteR

WouteR Senior Member

Leuk Bevonden:
    8
    Toch praten wij gewoon niet over dit onderwerp. het liefst houden we dit soort dingen zo stil mogelijk.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina