Zijn er genoeg kids games voor de xbox ?

Discussie in 'Algemeen' gestart door SaSh, 17 dec 2002.

1. SaSh

SaSh Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Hallo hallo ,
    Ik ben nieuw hier op dit forum , en ik heb dan ook meteen een vraagje .
    Ik ben van plan om voor de kids ;-) een xbox voor de kerst aan te schaffen. Maar nu lees ik hier en daar dat de xbox eigenlijk een jonge volwassen doelgroep aanspreekt .
    Betekent dit dat er weinig games voor 6 tot 14 jarige kinderen zijn ?
    Het kan natuurlijk niet de bedoeling zijn dat ik als 32 jarige vader met hun kerstkado zit te spelen . Toch ??????

Ik zou het fijn vinden als jullie mij met dit dillema willen helpen.
    Misschien moet ik anders een gamecube overwegen ?

Alvast bedankt voor het reageren .
    groetjes ,
    SaSh

2. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    Nee hoor genoeg leuke games voor de kids, Blinx vanaf 3jaar is een poes met stofzuiger mijn nichtje van 3 vind het helemaal geweldig grafisch echt leuk, heb je nog looney tones ook leuk voor de kids, en bij het segapack voor €249 zit racen en skaten in, vinden ze echt cool.:D

3. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Opzich zijn er wel kindergames op de Xbox, zoals Ty, Blinx etc.
    Maar eigenlijk is een GameCube toch beter voor kleinere kinderen.
    Je hebt er namelijk Mario en co., en nog vele andere spellen die leuk zijn voor kleinere kinderen, maar bv. Mario is ook leuk als je ouder bent, zeg maar voor elke leeftijdscategorie.
    Op de Xbox heb je meer race/vecht/schiet-spellen, ook wel spellen voor kleinere kinderen, maar niet zo geschikt als de Cube.
    Voor 14 jarigen heb je op de Cube overigens ook spellen als Resident Evil, die zeg maar voor iets ouderen zijn, dus helemaal voor kleine kinderen is het ook niet hoor, zijn genoeg actie games verkrijgbaar.
    Iig geval, ik raad de Cube aan voor een leeftijdscategorie van 6-14.

4. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    de xbox is inderdaad niet echt een console voor kids maar er zijn toch wel een paar spellen die toch wel leuk zijn voor minderjarigen.. bijvoorbeeld blinx, crash bandicoot en over een tijdje nog heel wat platform spellen.. als je kiest voor de gamecube is het aanbod van kiddy spellen veel groter. Maar voor de meer volwassenen spellen moet je niet een gamecube kopen. duss de xbox is een soort mix van kinder spellen en de wat meer volwassen spellen..

greetz

5. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    Zou gewoon voor de Xbox gaan, komen vanzelf meer spellen voor de kids laats ze eerst maar eens blinx of crash bandit uitspelen, duurt wel even, kijk wat voor software fabrikanten Microsoft over heeft genomen inc Rare die maakte Donkey Kong enzo, dus dat komt wel goed met die spellen, denk toch echt dat de gamecube dan achter blijft hier in NL.

6. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    En dan heeft Papa toch ook wat om mee te spelen.:)

7. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Jah maar toch, hij wil het als een kerstkadootje geven, en om iemand nou een Xbox aan te smeren en dat naderhand niet genoeg "kiddy" games op de Xbox uitkomen, is ook lullig want 250 euro is veel geld.

8. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    Hoeveel spellen willen ze dan in begin, stuk of 4 voor een half jaar lijkt me toch wel voldoende. die zijn te koop en in de tussentijd komt er vanzelf meer, dan vindt ik de Xbox qua mogelijkheden ook voor de kids zie Xbox live met vriendjes en vriendinnetjes samen spelen toch ook een extra waarde.:)

9. Eastmaster

Eastmaster .nl

Leuk Bevonden:
    2
    Sneakers is het meest kiddy game die er is naar mijn mening.....

10. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    En trouwens een kind van 14 vindt een spel als Halo(jongen) of Blinx(meisje) toch echt wel leuk dus de doelgroep is juist goed voor de Xbox. en Xbox live(via internet) vinden ze leuk.

11. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    ik heb net even snel gekeken en er zijn/ komen deze maanden echt wel goeie games voor kinderen en oudere uit hoor... oa.. frogger, vexx, toejam and earl, malice etc. zat keus dus voor jongeren.. ;)

12. BoNEz|NL

BoNEz|NL Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Daar heb je idd gelijkt in.:)

13. supermiepie

supermiepie born to play

Leuk Bevonden:
    0
    Dus Xbox rules.:+

14. Yi-Long

Yi-Long ...the little dragon

Leuk Bevonden:
    2.158
    Ik zou zelf voor de xbox gaan denk ik. Ik ben het met de kritiek eens dat er nog iets te weinig games speciaal voor kids zyn maar aan de andere kant, veel spellen zyn voor alle leeftyden ontzettend leuk. Sega Slam Soccer is ook een erg leuk kleurryk spel voor kids, Dead or Alive 3 zal het ook vast goed doen. Verder heb je ook nog wat leuke race spelletjes.
    Let er wel op dat ALS je een xbox koopt je er controller S probeert by te krygen, ivm met de kleine handjes (en omdat hy gewoon beter is dan de standaard controller)

Je kunt trouwens beter nog een paar maandjes wachten met de aanschaf van een nieuwe consoole wante r gaan alweer genoeg geruchten dat de pryzen weer zullen dalen, waarby pryzen als 100-150€ genoemd worden (cube voor 100, xbox voor 150)....het zal maybe iets hoger liggen maar er zal in ieder geval een prysverlaging weer aankomen.
    Cube heeft leuke spellen en als Zelda uitkomt zal ik hem waarschynlyk zelf wel kopen denk ik.
    Sommige mensen (waaronder Wouter dacht ik, maar weet niet zeker) schynen wel de nintendo controller wat te kwetsbaar te vinden.

Hey...waarom probeer je niet gewoon een supercheap dreamcast met een hele zooi games ergens te vinden!?Spellen zyn nu supercheap en er zyn echt heel veel goede games voor uitgekomen. Is voor my persoonlyk nog steeds myn favoriete console die ik ooit heb gehad.

15. Darkwing

Darkwing Active Member

Leuk Bevonden:
    25
    Sash,

in mijn ogen is de Xbox ook de beste keus voor u/je (ik weet nooit hoe ik dertigers moet aanspreken, ik houd het maar bij je).
    • In de eerste plaats omdat zoals gezegd er genoeg spellen te krijgen zijn of nog zullen uitkomen die ook voor je kinderen zeer geschikt zijn.
    • Als ze wat ouder zijn, zijn er meer dan genoeg andere games die ze zullen aanspreken.
    • Natuurlijk is een Xbox ook voor jezelf leuk, aangezien je nooit te oud bent voor het spelen van spelletjes (er zijn genoeg 30ers, 40ers en zelfs bejaarden die van computerspellen houden).
    • Een extra voordeel van de Xbox boven de Gamecube is natuurlijk de mogelijkheid hem als dvd-speler te gebruiken. Als je die nog niet hebt, sla je met een xbox 2 vliegen in 1 klap!
    • De controller is wat robuuster dan die van de gamecube, iets wat met kleine grijpgrage handjes natuurlijk wel een voordeel is.
      Ik zou wel de kleinere controller S aanraden, omdat de originele controller nogal een joekel is.
    • De ingebouwde harde schijf zorgt ervoor dat je al je spellen op kan slaan, zonder daar peperdure memorycards voor te kopen.
    • Met het nieuwe Massive Entertainment Pack (met daarin de Xbox, de Dvd afstandbediening, en 3 spellen, namelijk Jet Set Radio Future, GT2002 en Halo) is de Xbox stukken voordeliger dan de Gamecube. Dit pakket is voor € 299 te krijgen bij Dixons.
    Nou, een heel betoog, een heel setje argumenten, de keus is natuurlijk aan jezelf, maar ik denk dat een Xbox zeker geen verkeerde keus zal zijn!

16. boomer

boomer Active Member

Leuk Bevonden:
    7
    Het is natuurlijk een moeilijke keus, maar op het eerste gezicht zou ik de gamecube aanraden, maar dat is mischien niet helemaal goed. Spellen zoals zelda zijn niet heel makkelijk ofzo.

Op de gamecube zien de spellen er natuurlijk wat "kinderachtiger" uit, maar de gamecube wilt ook van het "kiddy" imago af, dus komen er ook meer volwassen games.

Ik persoonlijk vind blinx (xbox) een heel leuk spel. Ik heb hem nu even geleend van een jongen uit mijn klas en de levels zijn steeds vrij kort, dus het is niet zo langdradig.

Verder vind ik het een voordeel dat er een dvd speler bij zit als je er nog geen een hebt, anders heb je er natuurlijk niks aan. Ook ondersteund de xbox dolby surround als enige console en dat geeft zeker een extra dimensie aan sommige spellen.

Er komen natuurlijk ook zat sportspellen uit zoals fifa 2003 en dat is ook leuk voor elke leeftijd.

Persoonlijk zou ik niet weten welke ik moest kopen, maar ik heb toch wel de neiging om de xbox aan te raden, maar ik heb zelf natuurlijk geen gamecube, dus het is mischien niet helemaal eerlijk.

Mijn tip is, vraag aan je kinderen met verkapte vragen wat voor spellen ze leuk vinden, ga dan naar een echte goede winkel om de desbetreffende spelcomputer te kopen. Als je bij de bartsmit komt ofzo, zeggen die domme *&*# standaard dat de gamecube voor kleine kinderen is (wat ik dus niet vind) en de xbox en ps2 voor wat ouderen kinderen is.

17. CyberMonkey

CyberMonkey Proud xbox-owner

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou voor de gamecube gaan. Heeft een meer kiddy karakter en ook wat meer kiddy games. Door hun felle kleurtjes en toffe figuurtjes zal het de kinderen het meest aanspreken. En het is nog goedkoper ook :)
    Voor 12-14 jarigen zullen er al genoeg games zijn, maar ik zie een kind van 6 nog geen dead or alive spelen. In het begin wel, om eens de knopjes uit te testen, maar het zal te moeilijk worden en ik denk niet dat een kind genoeg uithouding zal hebben om de combo's en zo te leren.

mod: anyway, post deze thread ook eens op een gamecube forum! Dan kan je de fanboys tegen elkaar afwegen :)

Laatst bewerkt: 18 dec 2002
  18. pacboyslim

pacboyslim jump for joy

Leuk Bevonden:
    10
    Ik heb me hier over al eens druk gemaakt...
    Want hoe graag ik het ook wil, ik vind de Xbox absoluut NIKS voor kinderen....
    Stomme zet van Microsoft om geen allround spellen te ontwikkelen (mariokart achtige fleurige spellen...)

Ik heb er dus uiteindelijk een Cube bijgekocht (heb nog geen kids), om toch maar leuke spellen met m'n vriendin te spelen...
    Moet ik wel zeggen dat daar ook niet zo'n uitgebreid kids assortiment is, maar het is beter dan de concurenten Sony en Microsoft.

Hoewel ik Xbox dus het meeste steun, moet je in die leeftijdsklasse absoluut gaan voor een Cube.
    Als de volgende ronde consoles komt kan je misschien denken aan een Xbox 2, maar nu even niet....

19. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    laat even weten wat het geworden is plz ;)

20. Rickx

Rickx ★★★★★★★★

Leuk Bevonden:
    1
    Ik denk, dat je beter een gamecube kan kopen voor deze leeftijdscatogorie, daar zijn betere spellen voor.
    Ik denk dat de Xbox eigenlijk wel voor de oudste doelgroep is.
    Gamecube 3-12 ][ playstation 2 10-14 ][ XBox 12-30.
    Dit is mijn mening, dus kom nou ni met allemaal posts van ik vind dat niet want...
    XBox heeft trouwens een tè grote stick voor de kinderen van wat was het? 6?

Greetz,
    Rick =]

Deel Deze Pagina