Het is me gelukt om de modem intebouwen in mun vrije PCI slot, als ik de puter aan zet ziet hij dat er nieuwe hardware is gevonden en heb de drivers geinstaleerd. Maar nu komt het probleem... Ik moet kiezen waar de modem aan vast zit kan alleen kiezen uit LPT1 en COM1 maar kan niet kiezen uit PCI slot. heb het bijde al geprobeerd maar werkt bijde niet. Kan iemand mij helpen met dit probleem kom er effe niet uit. Alvast bedankt Vriendelijke Groet Frank Linders PS. kom niet aanzetten met vragen waarom ik in gods naam nog een 56K modem nodig heb.
het gaat om windows 98 en ik kan echt alleen kiezen uit com1 en LPT1 alvast bedankt Ps. kan zijn dat ik zometeen niet meer reageer vanwege zaterdag avond
Bij de meeste 56K6 modems moet je naast de drivers ook een speciaal programma installeren. Deze moet ook op de bijgeleverde floppy of cdrom staan of kijk anders even op de site van de fabrikant. Om welke modem gaat het ?? Als het modem goed geinstalleerd is , dan moet het bij ( Modems ) in het ( Configuratiescherm ) staan. Hier kan je de modem ook controlleren. ( Diagnose ).
Sorry, ik wil je thread niet kapen maar ik heb een ingebouwde 56k modem. Hoe kan ik ermee internetten? Ik weet dat je dan per minuut enzo betaalt maar je hebt toch geen abo nodig ofzo? Kan je er direct mee aan de slag?
Waar moet je dan kiezen voor COM1 of LPT1? Als je modem geinstalleerd is, kun je direct een verbinding aanmaken. KPN heeft een nummer waar je kunt inbellen, geen abonnement nodig: nummer: 06760 12321 (invullen bij nummer, netnummer en land leeglaten) username: kpn password: kpn
Voor Direct Internet , kan je even kijken op de site van KPN. http://www.kpn.com/kpn/show/id=284630/sc=94ba8d
@aggie nou gewoon naar een van de providers gaan bijv. zonnet: klik /edit manier van spleasure is handiger
Over providers en zo hoef ik allemaal niet te weten dat zit allemaal goed hier. Maar tijdens de instalatie vraagt hij waar die kaart ergens zit en het enigste dus waar ik uit kan kiezen zijn die com1 en lpt1 en dus niks over een pci slot of een digitale com poort. het gaat hier over een Aceex modem V.92 V.44 V.92/56000bps Full Duplex Faxmodem
Probeer eens door een aantal nieuwe com-poorten aan te maken onder Windows. Het gaat als volgt. Configuratiescherm - Hardware. Als je nieuwe hardware hebt opgestart kies dan vervolgens voor ( Nee , Ik wil de hardware zelf uit de lijst selecteren ). Je krijgt dan een lijst in beeld en kies vervolgens voor ( Poorten Com & LPT ). Uit de lijst die je dan weer in beeld krijgt kies je voor ( Communicatiepoorten ). En werkt vervolgens de installatie af. Windows zal nu de eerst volgende com-poort gaan aanmaken , in jouw geval Com-poort 2. Wanneer je nu de drivers van jouw modem gaat installeren zal Com2 ook in de lijst voorkomen. Wanneer Com2 niet geaccepteerd wordt , maakt dan nog een Com-poort aan. De interne modem werkt meestal met Com 3 of Com 4.