Zullen Microsoft en Nintendo ooit Sony kunnen verslaan??

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door CaptnCook, 14 jan 2004.

1. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    In 2003 behaalde Sony's tweede Playstation al een mijlpaal. Toen werd de 50 miljoenste Playstation 2 verkocht. 2004 is nog maar net begonnen of er is al weer een nieuwe mijlpaal bereikt. Het nieuwe record van de verkochte console staat momenteel op 70 miljoen!
    Dit aantal, dat ongetwijfeld nog zal stijgen, is 1.6 keer zoveel als de verkoop van de eerste Playstation. In Noord Amerika heeft de console het meest verkocht met een hoeveelheid van 29.26 miljoen. Op de tweede plaats is Europa geëindigd met 24.56 miljoen stuks en in Japan (en Azië) werden er 16.18 miljoen verkocht. Verder wist SCEI ons nog te vertellen dat er momenteel 2900 spellen op de Ps2 te verkrijgen zijn en dat er in totaal meer dan 500 miljoen zijn verkocht.

Voorlopig lijkt er nog geen einde te komen aan de successen van de Playstation 2. Zo ging bijvoorbeeld de demo van GT4 (Prologue Edition) in Japan zelfs al meer dan 700.000 keer over de toonbank! En dat voor een (welliswaar uitgebreide) demo. Kortom, nog genoeg reden dus om een Playstation 2 te kopen, want er komen nog zat toppers aan.

www.insidegamer.nl

Dat microsoft en nintendo met de huidige consoles sony niet in kunnen halen lijkt me logisch, maar hoe zit dat met de volgende generatie?? Zal de installed Sony base voldoende zijn voor nog een succes of niet? Wat denken jullie?

2. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    als ik zeg ja en de volgende reatie is bijv ook ja dan gaat dit op een opsomtopic lijken dat weet ik nou al

3. gamer2003

gamer2003 xbox

Leuk Bevonden:
    0
    De PS3 zal zeker wel een succes worden, maar iedereen die nu een PS2 heeft is natuurlijk niet verplicht een PS3 te kopen. Ik denk dat de GC en de Xbox met een goede marketingstrategie de afstand een stuk kleiner kunnen maken.

4. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    Als jij je mening zou onderbouwen (LEO) en niet zon loos antwoord zou geven, dan zou dit misschien nog wat kunnen
    worden.

ontopic/ ik denk idd dat er in deze generatie weinig meer te redden valt. maar ik denk dat bij de volgende genartie alle kansen open liggen. iedereen weet nu wat de verschillende consoles kunnen en dat zou kunnen helpen bij de keus van een volgende console. zoals je al zei heeft de PS2 al een grote installed base en zal de xbox2 moeten vechten voor de eerste plaats. de gamecube(2) schrijf ik af.

5. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Waarom schrijf je deze dan al af?

6. ardootje

ardootje Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Nou dit hoeft geen opsom-topic te worden als je bijvoorbeeld je antwoord met argumenten bevestigd!! Ik denk dat sony wel in te halen is met de nieuwe consoles. Belangrijk zal zijn welke games er bij de lancering van een console te koop zijn en ook zeker het aantal hoe meer mooie en goede titels er direct beschikbaar zijn zal een groot deel van het succes bepalen. Daarnaast zal reclame belangrijk zijn en het moment van lanceren. Bovendien heeft MS een zeer sterke troef in handen n.m.l. Xbox LIVE en dat zal wel een van de allerbelangrijkste factoren zijn in de toekomst!!

7. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    nintendo is een beetje de weg kwijt geloof ik......nou willen ze die nieuwe console al heel snel uitbrengen tog? dat word natuurlijk nix....de gamecube ligt ook op het randje en alleen dankzij die prijsverlaging gaat het nu wel weer...maar word er dus minder verdiend....en niemand (nou heb ik het over het grote publiek) zal waarscgijnlijk de link leggen tussen de gamecube 2 (or something) en de nieuwe generatie consoles. hij zal dus over het hoofd gezien worden als er niet genoeg reclame voor word gemaakt en er te weinig vernieuwends in zit (ik noem een dvd-speler) zo denk ik er dus over

8. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Gelukkig bestaat er een woord als "discussie", zodat het toch een leuk topic kan worden. Ik denk trouwens dat Sony wel veel grond gaat verliezen, als MS met een nog betere console komt dan de PS3. Mensen hadden destijds (met de launch van de PS2) totaal geen keuze. Een Dreamcast of een PS2, hmm moeilijke keuze. MS wint met het jaar meer grond en zal met de Xbox2 zeker een kans maken nieuwe marktleider te worden, mits er puike games voor uitkomen. Spellen als Metal Gear en GTA zijn nu al multiconsole geworden, dus daar koop je geen PS3 meer voor. Dus ik moet het nog maar aanzien wat Sony dan wel voor exclusives gaat bieden, want met alleen Final Fantasy neem ik natuurlijk geen genoegen. :)

9. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat het aantal games, en veel goede games eerder een sterke troef is. En naar mijn mening heeft Sony die troef in handen.

10. Leo

Leo R.I.P. Proof

Leuk Bevonden:
    2
    sorry voor mn loze reactie van daarnet en voor de rest ben ik het dus met greenbean eens. gamecube 2 word nix. als ze niet genoeg exclusive games hebben en te lang dat mario en family uit blijven melken zal nintendo zware tijden tegemoet gaan (behalve met de gba want die staat natuurlijk eenzaam aan de top)

11. greenbean

greenbean Pow! ur dead!

Leuk Bevonden:
    1
    ik schrijf hem af omdat het nu al slecht gaat met de console hij verliest langzaam maar zeker terrein op de xbox en ik heb niet het gevoel dat er een goede nieuwe concole uitgeperst gaat worden. de exclusieve titels van mario en zelda gaan ook vervelen en dat zie je nu langzaam al gebeuren.

12. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ze moeten met hele nieuwe franchises komen. Pas dan waag ik me weer aan een Nintendo console. Ik ben het zo langsamerhand wel een beetje zat met die verkoopstrategie van Nintendo. Telkens maar weer voortbouwen op bestaande games die bij mensen goed in de smaak vallen. En ja, ook Mario gaat vervelen na 20 delen. Steeds meer mensen gaan deze geldklopperij inzien en kopen dus in plaats van een Gamecube2 gewoon een Xbox(2). Waar er (nog) wel vernieuwende games gereleased worden.

13. Furies

Furies XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    6
    Inderdaad, Nintendo moet echt met iets nieuws aankomen, willen ze nog concureren. Bij nintendo denk je natuurlijk gelijk aan Mario, de Zelda reeks ect. Ik denk dat dit beeld moet veranderen, zodat Nintendo veelzijdiger wordt.

14. MORPHEUS

MORPHEUS SNAKE

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft en Nintendo zal Sony nooit verslaan.

Dit denk ik voornamelijk omdat Sony vele 'aanhangers' heeft en gewoon kwalitatief erg goede producten op de markt neerzet. Denk aan zo'n beetje alles waar een chip inzit(of gewoon electronika). Ik heb hier thuis al ongeveer 3 Sony producten(Denk aan discman en stuff) en 2 Microsoft producten(PC, Xbox). Nintendo producten: geen.

En als laatste kan Japan, hometown van Sony, natuurlijk niet verslagen worden door Microsoft/Nintendo. Dat zijn zo'n 150 miljoen inwoners?? Ik weet even niet meer precies hoeveel einwoner Japan heeft.

15. Megramons

Megramons Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk dat veel PS2 bezitters een Xenon zullen kopen en dat ten tijde van Xbox³ en PS4, M$ marktleider wordt.

Per console zouden er dan gemiddeld 71 spellen zijn verkocht.
    Dat lijkt mij echt onmogelijk

16. Clawviper

Clawviper New Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals je in de beginpost kon lezen is Japan het minst belangrijke land in de gamesindustry. De meeste omzet wordt behaald in (jawel) Amerika!! Dit hoeft natuurlijk niks te betekenen, maar het ontkracht wel dit onnozele argument. :)

17. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Playstation heeft een grote voorsprong maar ik sluit microsoft zeker nog niet uit, microsoft perst de laatste maanden de ene topper na de andere er uit en in een redelijk hoog tempo, en met verschijdene legendarische titels op het programma voor de xbox 1 zoals fable en halo 2 en sudeki en ninja gaiden kan de xbox zeker nog veel terrein winnen ookal zal de xbox1 het nooit beter doen als de ps2 maar ze kunnen wel een groter marktaandeel worden, zeker na de magere periodes van de gamecube waar de spellen met moeite , maar zeker met kwaliteit uit worden geperst.

Als de xbox 2 dezelfde trend vol kan houden die de xbox op dit moment heeft gaat het wel goedkomen, zeker nu de ps2 met rap tempo only ps2 titels verliest en wat al gezegt was, kies je voor final fantasy alleen een console van over de 300 euro???

De gamecube 2 moet snel met een goed plan komen want mij kunnen ze niet wijsmaken dat ze nog veeel beter gaan worden

18. Vaag

Vaag Active Member

Leuk Bevonden:
    2
    Veel mensen maken nu,nu de Xbox alweer een tijdje uit is,de overstap.

Dit komt voornamelijk door Xbox Live!,en ik denk ook dat dit Microsoft's beste wapen zal gaan worden om intelopen op Sony.
    Zeker met de volgende generatie console's.

Ook kopen op dit moment toch wel aardig wat Ps2 fans gewoon een Xbox vanwege de betere graphics.

Ik denk dat dit ook gaat gebeuren met de Ps3 en volgende Xbox.

Ondanks dat er veel mensen gaan overstappen,zal denk ik de Ps3 opnieuw het beste verkocht gaan worden.
    Het vertrouwen is er door iedereen in deze console,zowel door de gamemakers als het publiek.

Het grote aanbod games zal zich dus waarschijnlijk ook met gemak gaan verplaatsen naar de Ps3.
    Tuurlijk ziet de Xbox er beter uit,alhoewel dit bij de volgende gen consoles nog niet bekend is,maar uiteindelijk zal Sony denk ik opnieuw als winnaar uit de bus komen.

Of dit ook met Ps4 en Xbox 3 zal gaan gebeuren weet ik nog niet:p

De Nintendo blijft wel bestaan denk ik,alleen zal het denk ik nog slechter gaan verkopen dan dan de GC nu al doet.(Voor die prijsverlaging dan he)

Alleen de trouwe fans kopen deze console voor de games als Zelda,Mario en Metroid.
    Ik denk dat de rest van de huidige GC gamers,zich ook zal verplaatsen naar een Ps3 of Xbox2.

Angelo

19. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Kon je onlangs nog lezen dat Microsoft beweerde dat de Xbox tijdens de feestdagen beter verkocht dan de GameCube. Als we Nintendo mogen geloven heeft men een superjaar achter de rug en is men nu in Amerika de tweede console achter de Playstation 2 en heeft men de Xbox naar de derde plek geduwd, zo laat Perrin Kaplan van Nintendo weten. Hoe het wereldwijd gaat wil de "vice president of corporate affairs" niet precies zeggen en ook een reactie op Sony's PSP wil ze niet geven, maar toch zou de GameCube weer helemaal terug zijn als we dit interview mogen geloven.
    IGNcube: That's excellent news. Congratulations. So let's go over this from the beginning. How were December GameCube sales?

Perrin: Year-on-year we were up 68.5% [in December] based on units sold. We sold about 1.1 million GameCubes in December. We did a little under half a million in December of last year by comparison. For the whole year we were up 35%. Our competitors were both in the negative.

Volgens Perrin wordt er op de GameCube namelijk veel minder verlies gemaakt dan in het geval van de Xbox. Daarnaast zullen dit jaar verschillende grote titels verschijnen, waardoor GameCube eigenaren niets te klagen zouden hebben.

www.gamer.nl

20. CaptnCook

CaptnCook Active Member

Leuk Bevonden:
    10
    Iedereen die dacht dat, om welke reden dan ook, dat Sony op een gegeven moment zou struikelen met haar Playstation 2 is daar natuurlijk allang op teruggekomen. Niet alleen omdat het succes overal te merken is, maar ook omdat de games die erop uit komen steeds beter worden. Precies zoals Sony het bedoeld had. Maar, dat is geen nieuws. Wat wel nieuws is, is dat Sony het voor elkaar heeft gekregen om maar liefst 30 miljoen consoles in minder dan anderhalf jaar tijd te verkopen.

De grens van 70 miljoen verkochte Playstations is dus sinds kort bereikt, en dit onderstreept het feit dat gamen de huiskamer is binnengedrongen. Het afgelopen jaar is er namelijk heel wat nieuws uitgekomen voor het zwarte beestje, waaronder het ultieme fun-apparaatje de EyeToy. De camera die op beweging reageert en waar enorm veel mensen gek van zijn. Ook meegeholpen aan het succes is de los verkrijgbare Netwerk Adapter. Tenminste, in de VS, want ondanks dat Sony niet de eerste is met een console die online kan, waren ze wel als eerste met het goed op de landkaart zetten van online gamen.

Dat succes komt ook voort uit het feit dat men bij Sony een zeer sterke line-up van games heeft, met titels als Jak II en EyeToy: Play. Ook de 3rd-party support is stevig, hoewel veel titels niet echt exclusief meer zijn.

Onderaan vind je de lijst met het totaal aantal verkopen, en de verkopen per gebied. Vergelijk dat met de lijst van Oktober 2002, toen men 41 miljoen PS2's had verkocht, en we zien een sterke stijging, ondanks de recessie. Niet slecht voor een alweer bijna 4 jaar oude console. Nu alleen de beloofde Hard Disk dit jaar nog in Europa.

-]Playstation 2[- (cijfers in miljoenen)

Verkochte consoles (totaal 70)

Japan (inclusief Azië) - 16.18 (March 4, 2000)

Verenigde Staten - 29.26 (October 26,2000)

Europe (PAL gebieden) 24.56 (November 24, 2000)

www.dgs-online.nl

Deel Deze Pagina