DEN HAAG - Door een gasexplosie in de Herman Costerstraat in Den Haag zijn zaterdagochtend tientallen mensen gewond geraakt. De explosie had plaats in een winkelpand waarin een slagerij en een kledingzaak zijn gevestigd. De gevels van de winkels zijn volledig vernield. Sommige slachtoffers zijn ernstig verbrand, meldde een woordvoerder van de Haagse brandweer. Tientallen gewonden zijn inmiddels overgebracht naar het ziekenhuis. Zes personen zijn ernstig gewond en verkeren in levensgevaar. De brandweer vermoedt dat er nog mensen onder het puin liggen. Het pand waar de explosie plaatshad, staat op instorten. Volgens een woordvoerder van de brandweer is niet alleen de voorgevel eruit geblazen, maar is ook de achtergevel zwaar beschadigd. De brandweer probeert het pand nu te stutten. Volgens ooggetuigen is de ravage enorm. Burgemeester Deetman van Den Haag heeft inmiddels een bezoek gebracht aan de plek des onheils. De burgemeester is de nabijgelegen bibliotheek binnengegaan die is ingericht als opvang- en informatiecentrum. In de bibliotheek hebben zich voornamelijk familieleden van de gewonden verzameld. Veel mensen zijn emotioneel en vragen zich af hoe het met hun verwanten gaat. ----------------------- Damn, heftig:{ Straks om 13:00 een extra journaal.
Hmmm schilderswijk!! Rare plek voor een teroristische actie. Aangezien bijna 80 procent daar moslim is......
Wie zegt dat het op nederlanders gericht was misschien waren het nederlanders op moslims het zijn niet altijd moslims die terroristen zijn hoor.
neej, hallo wie zegt dat het om een terroristische aanslag gaat?? jullie concluderen dat wel heel snel...misschien was het wel een gasexplosie of iets anders....
Waarom heeft iedereen het nu ineens weer over terrorisme? Er staat toch duidelijk dat het om een gasexplosie ging.
Precies, wat hebben die terrosisten hier te zoeken. Als ze iets willen dan pakken ze wel iets belangrijker. Het is gewoon een gasexplosie.
Nee, het is gewoon een gasexplosie. Ik heb het met eigen ogen gezien. Ongelofelijk. De hele voorgevel was weg en een hoop paniek. Binnen 3 mininuten was de halve haagsche politie korps op de plek des onheils. Ik hoop dat er geen doden zijn gevallen, maar dat denk ik haast wel. Aangezien het winkels waren. Iemand die nu nog denkt dat het een aanslag was is niet goed bij zijn hoofd. Er staat nu nog een wagen van Eneco.
*zucht*wel duidelijk dat je nog nooit in Den Haag bent geweest zeker niet dat deel... Een terrorist blaast iets op waar veel mensen komen rond dezelfde tijd om 10 uur s'morgens zijn er veel minder mensen dan s'middags... Als het een aanslag zou zijn zouden ze wel het stadhuis te pakken hebben genomen een flatgebouw of een winkelcenterum zoals die woonmal.. Kortom een gaslek
Als je geen normale reactie kan plaatsen, waarom ga je dan weer ontiegelijk dom reageren?!! Naja, het boeit jullie natuurlijk toch niet, maar mijn vader is gewond geraakt met die explosie.......Dus houd die grappige (not!) reactie maar ff bij je.....
Een opname van het progamma Explosief in Den Haag opnemen is nooit grappig of is dit de verkeerde opmerking