Zwart/Wit Beeld

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Nappa, 21 nov 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok lieve mensen ik heb een probleem:

    We hebben net Gears of War gekocht en natuurlijk willen we die spelen.
    Alleen moet onze tv op Pal-60.

    We hebben een kabel met 6 stekkertjes in 2 setjes van 3 uiteinden (als je me snapt) 1 setje met rood wit en geel en 1 setje met blauw groen en rood.

    Als ik het setje geel wit rood gebruik krijg ik een flikkerend beeld alleen het geluid doet het wel. Nu heb ik het van setje 2 de groene in de scart gedaan voor video en de rode en witte kabel van het andere setje ook in de scart voor het geluid. Nu hebben we wel beeld maar geen kleur :'-(

    wie kan me helpen?? We willen zo graag spelen

    Nappa
     
  2. MikMakMan

    MikMakMan Active Member

    Berichten:
    287
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat voor tv heb je eigenlijk? Want als je een hd tv hebt moet je volgens mij met die rood groen en blauwe kabel, maar als je een gewone tv heb moet dat met rood wit en geel.

    Ook moet je tv natuurlijk wel 60 hz ondersteunen. Heb je nergens een foto van die kabel???
     
  3. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is de kabel

    [​IMG]

    maar we hebben een nieuwe flatscreen lijkt me sterk dat hij geen pal 60 ondersteund .. en we hebben wel beeld alleen zwart wit :/

    Met die gele geeft hij een paars/blauw flikkerend beeld maar geluid doet het wel met de rode en witte kabel.

    edit : we hebben geen hd tv .. maar die kabel zitten nu wel door elkaar .. als ik die groene blauwe rode kabels er in doe .. krijg ik zwart wit beeld met geen geluid..

    heeft het miss ook te maken met die switch in die kabel? die aan het begin zit bij je xbox input

    edit : nog een grotere foto:
    FOTO

    edit: deze kabels zitten nu in de scart :
    FOTO2
     
    Laatst bewerkt: 21 nov 2006
  4. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    De gele, witte en rode moeten in je tv. Staat de switch ook goed?
    Die moet op TV staan in jouw geval.
    Heb je misschien al een andere scart-ingang geprobeerd?
     
  5. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Als ik Rood Wit Geel gebruik krijg ik dus een blauw paars flikkerend beeld waar ik helemaal niets op zie. En de switch staat op TV .. als ik hem op HDTV zet dan word het beeld zwart en doet hij het niet meer.

    Maar als ik dus die andere stekker erin doe die groene krijg ik wel beeld .. alleen zwart wit dus ://////

    andere scart ingang helpt btw niet ..

    PLEASE HELP ME
     
  6. JeePee

    JeePee Guest

    Je hebt ALLEEN geel nodig voor beeld. Rood en wit zijn voor geluid. De blauw/rood/groen moet je NIET gebruiken. Check inderdaad of de switch op TV of op HDTV staat. Hij moet in jou geval op TV staan.
     
  7. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Hij staat op TV maar werkt niet .. en die gele kabel daarmee krijg ik eerste 2 sec goed duidelijk kleur beeld en daarna gaat hij over op blauw/paars flikkerend beeld
     
  8. Matrix

    Matrix Semi-Définie Positive XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.643
    Leuk Bevonden:
    1.471
    Zou je ven het typenummer van je tv voor ons willen opzoeken?
     
  9. Midas-vb

    Midas-vb Active Member

    Berichten:
    262
    Leuk Bevonden:
    0
    Ook al een andere scart ingang geprobeerd? anders lijkt me dat er toch echt iets kapot is..
     
  10. JeePee

    JeePee Guest

    Of de TV is 50Hz only. Maar het typenummer zou idd geen overbodige luxe zijn ;)
     
  11. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok moment ik ga het opzoeken
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    schuifje om zetten naat TV ipv HDTV .. en geel wit rode stekkers gebruiken
     
  13. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    nice fardo dat is net ook al 2x gezegd .. alleen als ik dat doe ..

    Krijg ik dus 2 sec scherp beeld en daarna gaat hij over op blauw/paars flikkerend beeld. :mad: HELP
     
  14. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    dit is het type :

    Philips 42PF9936D-37 Plasma TV (42PF9936D)
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    224
    er zit ook een scart adapter bij doe hem in de scart :)
     
  16. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je nergens een blauwe groene en rode tulp ingang op die tv (hier kun je dan het eerste setje op insteken) en vervolgens gebruik je van het tweede setje de witte en de rode om het geluid aan te bieden?

    Zoniet zet dan toch eens om te testen die kabel op hdtv en sluit de rode groene en blauwe kabel op die scartblok aan en sluit deze aan op de 1e scart van de tv, en vertel ons dan eens of jullie nu wel goed beeld kijken.

    Zoniet kijk eens of je aan de voorkant van de tv niet een klepje kan wegklikken waar je aansluitingen hebt zittten voor bv een videocamera.
    Dit zijn meestal een rode, witte en gele tulp. Hier kun je vervolgens het tweede setje tulpen op aansluiten.

    Heb je het typenummer trouwens al?
     
  17. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat heb ik al ! Ik heb ook geprobeerd via de side ingangen maar hetzelfde resultaat
     
  18. Nappa

    Nappa Active Member

    Berichten:
    31
    Leuk Bevonden:
    0
    Philips 42PF9936D-37 Plasma TV (42PF9936D)
     
  19. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Pagina 20 uit de handleiding: http://www.p4c.philips.com/files/4/42pf9936_37/42pf9936_37_dfu_aen.pdf.

    Devices with Component Video Output Connectors
    (DVD, Set Top Box,...)
    & Connect the cables of your YPbPr equipment 1to
    the YPbPr input sockets of AV4 IN on the TV.
    é Connect the Audio left and right (only for stereo
    devices) cables 2to the AUDIO L and R input of
    AV4.
    AV4
    IN
    VIDEO
    L/Mono
    R
    AUDIO
    1 2
    DVD / Cable Box
    Devices with Progressive scan output (e.a. a digital Set Top box, a video game console or a
    Progressive scan DVD player (480p or 1080i)
    Connect the device with 2Fh YPbPr output to the YPbPr jacks of AV4 and to the L and R AUDIO
    jacks of AV4.
    Note:confused:
    - The labels for the component video sockets may differ depending on the DVD player. Although the
    abbreviations may vary, the letters B and R stand for the blue and red component signals, respectively, and Y
    indicates the luminance signal. Refer to the DVD player’s instructions for use for definitions and connection
    details.
    - This television is designed to accept high definition signal standards 1080i and 480p as specified by the
    Electronic Industries Association standard EIA770.3.
    Digital devices from different manufacturers have the possibility of differing output standards which may
    cause difficulties for the television to properly display.
    Warning: in case you notice scrolling images, wrong colors or no color, no picture, or even combinations of
    these on your screen, check if the connections are done in the correct way or move your digital device further away from your TV.
     
  20. Toyota Yaris

    Toyota Yaris Superstar member

    Berichten:
    741
    Leuk Bevonden:
    0
    Dus niet de scart connector gebruiken!

    Rechtstreeks aansluiten op ingang AV4, dus de 3 component beeld kabels (rood, groen, blauw) en voor het geluid gebruik je wit en rood (van het tweede setje) ook op AV4. Dan moet het gewoon werken.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina