1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De Powerball, een hele verslavende gadget.

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door EvilWasp, 23 aug 2004.

  1. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    De Powerball, een hele mooie gadget om te hebben

    Waarschijnlijk weten sommigen van jullie wel wat een powerball is, maar hier toch even wat uitleg:
    • De powerball is ong. 20 jaar geleden ontwikkeld door NASA zodat de astronauten in de ruimte hun spieren konden trainen.
    • In de ruimte heb je natuurlijk geen zwaartekracht, en de powerball gebruikt de middelvliedende kracht om de sterke (maximaal 18 kilo) zijwaartse kracht op te wekken.
    • Nasa had patent op de bal aangevraagd die een paar jaar geleden zijn afgelopen, daarom is deze zeer verslavende bal nog niet zo lang uit.
    • Er zijn vijf verschillende versies van de Powerball: de Basic (alleen powerball), De Red (met rode ledjes), de Blue (met blauwe ledjes), de Amber (met groene ledjes) en de Techno (laat d.m.v. ingebouwde ledjes de highscore zien).
    • De Powerball heeft een maximale snelheid van 15.000 toeren per minuut, dat maakt het de snelste niet-gemotoriseerde machine op aarde!
    • Er is ook nog een toerenteller die je erop kan klikken, zo kan je je highscore steeds verbeteren.
    • Er is ook nog een ander soort powerball, de Powerball Iron, die geheel van ijzer is en veel soepeler loopt.



    Post hier je highscores en/of je eigen verhalen.


    Er zijn een aantal winkels (vooral gadgetwinkels) die de Powerball verkopen.


    Er zijn ook nep-powerballs, deze zijn leuk voor een dag maar daarna ben je er ook wel op uitgekeken, omdat deze ballen maximaal 8.000 toeren halen, terwijl de echte powerball 15.000 toeren kan halen!


    vergelijking tabel

    Foto's:
    Regular:
    [​IMG]
    Blue:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Red:
    [​IMG]
    [​IMG]
    Green:
    [​IMG]
    Techno:
    [​IMG]
    Ironpower:
    [​IMG]
    Speedometer:
    [plaatje]http://www.powerball-europe.com/Images/Groot/SM.jpg[/plaatje]



    Links:
    http://www.powerball-europe.com/Nl/Beweging.htm
    http://www.powerball-europe.com
    http://www.mill-products.com
    http://gathering.tweakers.net/forum/list_messages/939353///powerball
    filmpjes
    filmpje techno

    en nu posten! :p
     
    Laatst bewerkt: 23 aug 2004
  2. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Kheb de blauwe met ledjes en rpm meter maar kdoe er niet echt veel meer mee maar tis wel leuk ding en goed voor je spieren.
     
  3. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik heb een paar maanden geleden een techno powerball gekocht omdat ik (nog steeds) polsblessures heb en ik van basketbal hou (en dus niet kan spelen).

    Hij kostte zo'n 50 euro..

    Maar dat touwtje zat er op een dag in vast, kreeg hem er niet meer uit, heb hem sindsdien ook niet meer gebruikt.
     
  4. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Wat ik eerder in de pats topic had begrepen, is dat die van inkoopacties.net dus niet veel voorstellen? Waar kun je dan het goedkoopst zo'n goede halen? En moet je die speedometer er appart bij kopen?
     
  5. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3
    die speedometer kan je vaak in combinatie bestellen, en die van inkoopactie.net heb ik ook (zonder ledjes) en die is wel leuk maar ik heb nu ook een echte besteld omdat ik dat ding toch wel heel cool vond.
     
  6. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
  7. EvilWasp

    EvilWasp -

    Berichten:
    1.238
    Leuk Bevonden:
    3

    is ook een keer gebeurd met mijn (nep) powerball, maar je moet gewoon heel hard rukken, het touwtje gaat eerder stuk dan dat ding volgensmij.

    btw basketball is leuk he 3-) ;) (welk team zit je) ;)
     
  8. Dodgie

    Dodgie Beat me up Scotty

    Berichten:
    1.977
    Leuk Bevonden:
    10
    Kun je ze niet gewoon kopen bij www.powerball-europe.com? Lijkt me toch wel betrouwbaar, en je bent ervan verzekert dat je de echte krijgt neem ik aan?
     
  9. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Die prijs die ze daar bij thegagetcompany hebben is dus het goedkoopst? O fkent iemand hier een plek waar het goedkoper is? Ik ga er nu denk ik ook maar 1 halen na wat ik hier en op die site gelezen heb. :D Wat is jullie record trouwens? :D
     
  10. geertbargeman

    geertbargeman Kampioen 2018 - 2019

    Berichten:
    5.545
    Leuk Bevonden:
    308
    heb er ook 1 zonder toerenteller :p nog geen 4 euro's, en idd erg leuk om te doen :)
     
  11. Pimmy

    Pimmy Take it easy

    Berichten:
    3.197
    Leuk Bevonden:
    2
    Mijn 'record' is 8600
     
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Check die records hier eens. Best hoog lijkt me dat. EN dat laatste filmpie. Nou moet ik er gewoon 1 hebben. :D
     
  13. Machiel

    Machiel Just Be Me!!!

    Berichten:
    61
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb zelf de Powerball Blue met ledjes en de speedometer :)

    heb hem nu zo een maand en mijn record staat pas op 10950 (gebruik hem niet elke dag).

    Maar je vergeet de site www.Powerballs.com. Hier op staat het wereldrecord met een toerental van 14642!! per minuut..
    Hier staan ook een aantal nederlanders (4) in de top 60...
     
  14. The Stig

    The Stig www.snyggast.se

    Berichten:
    718
    Leuk Bevonden:
    0
    mijn vader had dat ding ook bestelt en ik was er een aantal weken egt verslaaft aan, maar dat is helaas weer wegge-ebt, wat ik me wel herrinner, was dat ik de eerste dag dat we die bal hadden ik eigelijk alleen maar gespeelt heb, de hele avond en de dag erna weer en de 3de dag had ik dan ook behoorlijke spierpijn. Hopelijk wordt dat wat meer nu ik er weer aan denk danzij deze thread
     
  15. Soulfly_3

    Soulfly_3 Active Member

    Berichten:
    345
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb me laatst ook zo'n powerbal aangeschaft via powerball-europe. Ik hoop dat ie binnenkort een keer door de deur valt. Reden van aanschaf is dat ik in de ICT werk, is al een beetje risico sector. Ook verwacht ik met zo'n powerball m'n polsen en armen te trainen voor volleybal.

    Wat zijn jullie ervaringen met zo'n powerbal?
     
  16. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Op stay-active hoort het volgens die tweaker link in de beginpost het goedkoopst te zijn. Maar ik kom niet uit die site. Als ik bij zoeken powerbaal invoer. Dan krijg ik een klein lijstje, en onderaan staat powerball. Dat is dus de tweede link. Maar als je dan onderaan naar de producten gaat, dan zie ik helemaal niets. :mad: Hoe werkt die lompe site? :mad: Ofben ik lomp? O-) En er komen toch al snel verzendkostenbij van rond de 7 á 8 euro. Best prijzig. :mad: En tussen die rode en die blauwe zit geen verschil behalve die kleur toch? Dat er dan een prijsverschil is... :confused:
     
  17. pharzimx

    pharzimx Elite Kaas Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    1
    mijn record is 13891 :+
     
  18. martin100

    martin100 .....

    Berichten:
    32
    Leuk Bevonden:
    0
    ik had een site gevonden waar je met een programmatje de snelheid kom meten dmv een microfoontje. Het is niet helemaal precies maar hij doet het wel. Zal zo de link even geven als ik hem gevonden heb
     
  19. pharzimx

    pharzimx Elite Kaas Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    1
    er was trouwens hier toch al een thread over ??
     
  20. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Zitten de verzendkosten er hier eigenlijk al bij inbegrepen?
     

Deel Deze Pagina