WordtXbox Live soms de toekomst van het hele internet??

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Plasticman NL, 2 nov 2005.

1. Dit artikel las ik nu net..

"Microsoft met software het web op

SAN FRANCISCO (AFP/RTR/ANP) - Microsoft gaat zijn softwareproducten meer integreren met het internet. Het Amerikaanse softwareconcern wil daarmee voorkomen dat rivalen als Google en Yahoo marktaandeel inpikken met alternatieven voor het besturingssysteem Windows en de Office-kantoorprogramma’s.
    Microsoft-oprichter Bill Gates kondigde de strategiewijziging dinsdagavond aan in San Francisco. Het softwarebedrijf wil via een nieuw platform op internet, bereikbaar via www.live.com, zijn software rondom populaire webdiensten als MSN Messenger en Hotmail een ondersteunende rol laten spelen. In Nederland is al de domeinnaam live.nl aangekocht om de ambities waar te maken."

Laatst bewerkt door een moderator: 2 nov 2005
  2. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Intressant ... maar xbox live .. is niet de toekomst ... de website van ms www.live.com misschien wel :)

3. Maar XboxLIVE en de XBOX360 zijn natuurlijk de beste manieren, om dit over te zetten.
    Ome bill heeft het wel over een 'platform';)

Het enigste wat ze nog uit hoeven brengen is een losse HD van 400Gigsjes. en ze zijn er al bijna.

4. SupahMaster

SupahMaster Guest

KAN JIJ NOU NOOIT OPHOUDEN MET JOU NUTTELOZE FANBOY TOPICS :mad: :{

Jezus Christus, ik word er gek vaan. En die Xbox 360 revolutie topic, is ook zo nutteloos. Niet dat ik de 360 stom vind, want ik vind de andere 2 consoles nou niet bepaald cool.

/Mod _0/

Laatst bewerkt door een moderator: 4 nov 2005
  5. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee ze bedoelen Windows XP of Linux of Mac OS .. zo kan je nog steeds op welk willekeurig platform (Operating System)

De Xbox 360 of xbox is een console .. en dan word platform in een andere context gebruikt

de xbox 360 zal nooit een pc gaan vervangen .. past ook niet in de strategie van MS

6. Over een jaar tijd, kan MS het al aanbieden om Films en muziek aan te bieden op HD kwaliteit voor een hele lage prijs. SUpersnel.

Iedreeen heeft er straks een.

7. TotalSOLO

TotalSOLO launch ball

Leuk Bevonden:
    0
    Voor kleuters nutteloos, voor normaal denkende mensen best wel interresant.
    En hou eens op met dat modgedrag van je.

8. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Uitgebreid artikel van tweakers.net

Microsoft presenteert Windows Live & Office Live

In San Francisco heeft Bill Gates plannen onthuld waarin twee nieuwe producten voor kleine bedrijven en consumenten ontwikkeld worden. Met 'Windows Live' en 'Office Live' zoekt Microsoft toch het internet op met zijn applicaties, die overigens geen vervanging zijn voor Windows of Office en die ook niet vereisen dat gebruikers van deze desktopsoftware gebruikmaken om de internetdiensten te kunnen gebruiken. Windows Live is de verzamelnaam voor een aantal persoonlijke diensten, waaronder e-mail, weblogs en instant messaging. De belangrijkste financiering voor deze dienst zou van advertenties moeten komen, wat erop lijkt te wijzen dat het gebruik gratis zal zijn, hoewel dit niet door Gates gezegd werd.

Office Live zal zowel in een versie met advertenties als in abonnementsvorm beschikbaar zijn en is vooral bedoeld om over extra mogelijkheden te beschikken in de desktopsuite. Gratis producten zullen de betaalde software echter niet vervangen, aldus Gates. Veel Live-releases zullen betalende mogelijkheden hebben waarbij de basisfuncties gratis zijn en gefinancierd worden door advertenties, maar geavanceerde mogelijkheden voorbehouden zijn voor betalende gebruikers. Om eventuele klachten betreffende monopoliemisbruik voor te zijn, wist Gates meteen ook mee te delen dat Windows Live gebouwd is rond openbare interfaces, die ook voor concurrenten toegankelijk zijn. Microsoft Live zal enkele van de diensten die voorheen onder MSN gehuisvest waren overnemen. MSN.com zal in de toekomst wel blijven bestaan als een 'geprogrammeerde site' terwijl Windows Live een gepersonaliseerde site zal zijn.

[​IMG] [​IMG]

9. All deze diensten kan MS dan toch ook zo op de XBOX360 uitvoeren lijkt mij?
    Als ze op een gegeven moment de nieuwste films en muziek gaan aanbieden op de '360' in HD kwaliteit zullen weinig gezinnen hem nog overslaan.
    Xbox360 is nu nog een console voor ons, maar hij heeft ook alles in huis om
    een alles in een 'Supercomputer' en 'mediacenter' te worden.
    De enigste uitbreiding die ze nodig hebben is een mega 'HD' en toetsenbord.

En die liggen vast al wel ergens klaar bij MS..

10. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Nee deze funktie gaat de xbox 360 NOOIT krijgen .. dat heeft MS al gezegd ... dit omdat de xbox 360 een entertainment systeem gaat worden.

Microsoft wilt met www.live.com bereiken dat ze ook op niet MS werkplekken geld kunnen verdienen ... of als je bijv. op vakantie bent ook office kan gebruiken ... dit is de opvolger van msn.com ... meer niet, minder niet

Laatst bewerkt: 2 nov 2005
  11. ICE

ICE Ik was het niet.

Leuk Bevonden:
    1
    Het lijkt er op dat dit gewoon dat webbased office is waar een tijd geleden al wat over bekend was. Ik vind dit op zich een slechte ontwikkeling. Tuurlijk is het handig dat het niet meer op je pc hoeft te staan alleen we worden zo veel te afhankelijk van internet. Alsof we dat nog niet genoeg zijn.

12. king-steven

king-steven Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    tsja zat er aan te komen he, zeker nu google ook mee gaat doen op internet aanbiedersmarkt... Maar ja heb er niet echt iets op tegen, zal wel zien hoe het straks gaat... Maar zoals Fardo al zegt. Wordt zeker niet voor de 360 (dan zou MS ook minder winst maken op computerbesturingssystemen)

13. Goiz

Goiz XBW.nl VIP XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    38
    Ik heb even wat offtopics verwijdert.

14. Freeloader

Freeloader Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Microsoft heeft eigenlijk al een heel groot aandeel in het internet met Internet Explorer. Dus eigenlijk kunnen ze Internet Explorer zo vernaderen in Live en het is voor mekaar. Of Live dan alles zal gaan overrulen lijkt me niet echt realistisch. Dat zal de concurrentie ook niet toelaten...

Deel Deze Pagina