ayaan hirsi ali genomineert voor de nobel prijs

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door SoulFighter, 18 jan 2006.

1. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    gelukkig is ze genomineerd door slechts 1 iemand van de Noorse regering (die hebben namelijk de mogelijkheid mensen voor te dragen hiervoor), en ik kan me best voorstellen dat er 1 sukkel in de Noorse regering zit die eens iets doms doet.

Want mij maak je niet wijs dat iemand die een kutfilm laat maken over een kutonderwerp, waar eigenlijk niemand op zit te wachten en die eigenlijk niemand zou willen zien, waarmee ook nog eens overbodig veel haat wordt gezaaid richting Moslims, die al veel te vaak negatief in de media worden neergezet, en waardoor uiteindelijk iemand dood op straat ligt met een mes in zijn buik van een gek die nog gekker werd van diezelfde kutfilm, waardoor een heel land ontwricht en kutter wordt, een prijs voor vrede verdiend.

Zo iemand moet gewoon geholpen worden en strategie aanpassen, want niet alle aandacht is goed, en vuur met vuur bestrijden helpt niet.

Ik heb een hekel aan Moslim-extremisme, en andere soorten van extremisme zoals o.a. de Amerikaanse economie/politiek:mad: of de KKK of desnoods streng gereformeerde lijken die denken dat ze nog leven, met hun zwarte gothic kousen elke zondag naar de kerk, of mensen die een goed salaris hebben en het alleen maar aan hun eigen ego-trip besteden, wat zij hun leven noemen, waardoor andere delen in de wereld economisch en emotioneel in een groot donker gat vallen en blijven liggen. Maar ook Hirshy Ali is extreem, en vindt ik dus ook kut.

Doe gewoon, praat gewoon, en heb respect voor mensen die op een normale en respectvolle manier een goed leven willen leiden, help mensen in nood, wat ook veel Moslims doen, sta open voor de menig van anderen en wijs niet met een vinger naar dingen die je niet aanstaan en trek dan geen vies gezicht, maar voer een respectvolle discussie, en _O_ GEEF ZELF HET GOEDE VOORBEELD!!!_O_ en andere zullen je volgen.

mensen dit niet inzien mogen van mij gewoon dood neervallen, daar wordt de wereld in een klap alleen maar beter van.

2. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Is het hier niet van belang dat ze niet genomineerd is voor vrede maar voor het opkomen voor de islamitische vrouw? Is heel wat anders en klopt ook wel.

Mijn opinie is dat ze helemaal niks verdiend omdat ze dit helemaal verkeerd aanpakt en iedereen tegen elkaar in het harnas jaagt!
    Zij is degene die haat en angst zaait bij beide partijen!
    Zulke mensen horen niet in de politiek thuis..
    Beetje begrip en een knappe dialoog, alla Wouter Bos zou pas goed zijn.

Daarbij, de grootste idioten, zelfs Bush worden genomineerd voor de Nobel prijs, wie hecht hier nou nog waarde aan?

3. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    ja en in Amerika zitten er in verhouding veel negers in de jail, en wordt eens wakker mafkees, probeer met jouw levenstijl eens in een streng moslim land te gaan wonen, zit je ook zo in de gevangenis omdat jij je dan ook niet makkelijk kan aanpassen, maar wie is er dan fout? Ik zeg niet dat Moslims het dan goed doen, maar wij Nederlanders hebben op bepaalde gebieden net zo een verrotte cultuur, en ook wij doen dingen fout. Denk je bijv. dat een kind dat opgroeit er wat aan heeft dat moeder en vader een full-time baan hebben maar anders kan het huis niet worden betaald, of studentes die te weinig geld hebben dan maar in de prostitutie gaan, om snel iets bij te verdienen. Vind ik ook stinken, net als mannen die zo'n kleine pik hebben, waardoor ze hun vrouw moeten slaan, zodat ze het niet durft door te vertellen.}:]

4. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0

Je begon zo goed... :{

Laatst bewerkt: 19 jan 2006
  5. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    spirit: tjah dat soort mensen zul je altijd houden. maar we hebben het hier over de emansipatie. en het is gewoon een feit dat dat niet goed is. hier is het ook dat een meisje die veel vriendjes heeft een slet is en een jonge een player. maar we hebben wel allemaal dezelfde rechten

edit:/ ik zou ook niet in een land gaan wonen waar mensen geen gelijke rechten hebben etc.

6. Andy01

Andy01 Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dude das twee keer.. emansipatie is met een "c"

Daarbij, welke idioot denkt er nou dat je in een klap 400 jaar cultuur uit iemands kop ramt.

7. SPiRiT

SPiRiT lekker scheuren

Leuk Bevonden:
    2
    maar een slet en een player zijn toch ook gelijk aan elkaar, je noemt het alleen anders.

en andy01, ik heb gewoon een hekel aan kortzichtigheid, en zelfkritiek is toch ook mooi, ik ga niet zeggen dat ik altijd gelijk heb, en ik ben ook niet altijd trots op wat ik zeg, maar ik kijk wel verder dan mijn eigen neus lang is, en probeer me situaties voortestellen vanuit en neutraal standpunt.

8. L.A.

L.A. Active Member

Leuk Bevonden:
    4.901
    wanneer wordt jou hoofd uitgebreid gecorrigeerd met een d?

( :{ sorry beetje onzin dat corrigeren |:- )

9. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Hirsi Ali beweert, dat ze opkomt voor de rechten van de Moslimvrouw. Hoe komt het dan dan dat ik nog nooit een Moslimvrouw ben tegengekomen, die haar serieus neemt en steunt?

Het antwoord is simpel. Deze dame blijft schoppen tegen alles wat Moslims heilig vinden. Als je dat doet zet je jezelf automatisch buitenspel. Hoe goed bedoelt je intenties dan ook zijn. (Niet dat ik beweer, dat ze goede intenties heeft)

Hirsi Ali de Nobelprijs voor de vrede? Laat me niet lachen. Hirsi Ali preekt gewoon voor eigen kerk en dan heb ik het niet over de Moslimgemeenschap ;)

10. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    andy01: bij de eerste post had ik toch getypt dat ik niet precies weet hoe je het schrijft. maar als je nagaat dat bijvoorbeeld turkije bij de EU wil en dat in de binnenlanden bij (niet alle) sommige gezinnen maar dat mannen het gewoon voor het zeggen hebben. ik heb niks tegen hun cultuur maar je moet wel gelijke rechten hebben.
    Gleu: maar het is wel zo dat dankzij haar de problemen op de agenda komen. als er niks aan word gedaan gaat het gewoon door. ik denk alleen niet dat er veel tegen te doen is.

edit:/ ik denk alleen niet dat ze tegen de dingen is die moslims geloven maar op de manier hoe sommige mannen over de vrouwen denken. want ze is voor vrijheid van godsdienst

11. Tomschayk

Tomschayk ...

Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou niet weten waarom zij een nobelprijs voor de vrede zou krijgen. Als ze zich nou eens gewoon bezig houd met datgene waar ze is voor aangenomen en niet alleen bij praatprogramma's zeuren dat ze word bedreigt. Dat ze wordt bedreigt is natuurlijk ook niet normaal maar praat dan ook gewoon met respect over andere. En trouwens leuk dat ze moord en brand schreeuwt dat moslimvrouwen ongelijkwaardig behandelt worden, jammer dat het bij schreeuwen blijft. Kan aan mij liggen maar ik zie haar altijd alleen zeiken dat alles anders en beter moet, maar ik heb nog niet echt ideeen van haar gehoord hoe alles anders en beter moet.

Maar ik maak me hier niet druk over want ik verwacht niet dat ze die prijs daadwerkelijk krijgt. Dan kunnen ze hem net zo goed aan mij gevenO-)

12. bulleta

bulleta Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    zie het er nog van komen dat ze er straks een belspel van maken zo zit deze wereld tegenwoordig in elkaar.

meneer nobel zou zich omdraaien in zijn graf als die dit zag.

13. Fardo

Fardo Well-Known Member

Leuk Bevonden:
    224
    Ik weet het niet ... Hirsi Ali komt wel op voor de minderheden in de samenleving en komt op voor de benadeelde in een strik geloof. Ik ben zeker geen Fan van Hirsi Ali, maar een buitenstaander kan een persoon beter beoordelen dan een persoon in het land zelf :eek:

14. Xanadu

Xanadu Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Extreem rechts? waar slaaaaaat dit op? Echt. Ze stelt misstanden aan de kaak. Is ze dan extreem rechts? Ze zegt toch niet: Moslims zijn achterlijk blablablabla. Nee! Ze komt op voor achtergestelden. Ik zie de link naar de extreem rechts niet zo, sorry.

En ik hoor no name zeggen, jullie hebben een verkeerd beeld van onze samenleving... maar waar rook is is vuur. Ik zeg niet dat alle moslimvrouwen worden achtergesteld, maar bij een heeeel groot deel is dit wel het geval. Dat kún je niet ontkennen. En over de homo's onder de Islam nog maar niet te spreken (zie mijn laatste post in het topic Homoseksualiteit).

Kijk, of de manier waarop ze dit allemaal doet juist is, kun je van mening verschillen. Ik vind dat het een uitstekende methode is. Soms moet je eenmaal provocerend bezig zijn wil iemand naar je luisteren. Als het bij simpele kamervragen gebleven was, was het puur een politiek onderwerp gebleven. Nu praat de hele samenleving erover! Het heeft een discussie veroorzaakt en dat is goed!

15. the only ego

the only ego linux hippie

Leuk Bevonden:
    0
    Xanadu dat zegt ze dus wel (dat de islam achterlijk is en daarmee in direct dus ook de volgers) De manier waarop ze voor de achtergestelden op komt komt voort uit rechtste ideologieen (of dit extreem is of niet laat ik in het midden).

Het is meschien allemaal best goed wat ze doet maar het heeft bar weinig te maken met vrede. Want ze creeert er een gruwelijke intollerantie mee (ze straalt die intollerantie ook uit). En dat is nou iets wat vrede niet echt ten goede komt.

16. Glue

Glue The Great Cornholio

Leuk Bevonden:
    2
    Inderdaad, maar als de ontvanger van haar boodschap er precies zo over denkt als zij dan komen haar woorden natuurlijk niet over als belediging.

Het is haar goed recht om scheve toestanden in de samenleving aan te kaarten en dat zou ik alleen maar steunen, maar wat zij doet is iedere scheefstand van iets in de Moslimgemeenschap automatisch te linken aan de Islam en daar gaat ze de mist in.
    Dat is ook de reden dat ze totaal geen steun krijgt van de Islamitsche gemeenschap.

17. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Mee eens Glue

18. Peter OtH

Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

Leuk Bevonden:
    217
    idd.. Wat zij doet is alle angsten en vooroordelen van niet-moslims over de islam bevestigen. Dat ze het daarbij in de meeste gevallen heeft over zeer extreme gevallen verteld ze er alleen niet bij. In vrijwel elke vorm van religie komt vrouwenonderdrukking voor. In sommige zwaar christelijke gezinnen wil je ook niet weten hoe het er aan toe gaat.
    Maar inplaats van die extreme gevallen apart te zien van de rest van de islamitische bevolking die daar ver van af staan gooit ze het op 1 grote hoop onder het mom van "de islam doet....."
    Met een dergelijke aanpak breng je geen vrede maar maak je een kloof alleen nog maar nog groter en is het zelfs zo dat je de groep die je wil bereiken, namelijk de onderdrukte vrouw van je af stoot.
    Maar het is wel een goede manier om steeds je koppie in het nieuws te hebben en ik denk dat dat Ayaan's grootste drijfveer is.
    Deze nominatie vind ik ook niet bepaald terecht, als ze een andere manier van aanpak had gehad dan misschien wel.
    Ach, inmiddels heeft de nobel-prijs toch al alle krediet verloren en is het niet meer als een gearrangeerde oscar.

19. n.e.r.d

n.e.r.d pharrel williams

Leuk Bevonden:
    1
    jullie zeggen dat ze er te veel aandacht voor vraagt
    maar is dat niet de taak van de politici?
    jaknikkers zitten er al genoeg in de 2de kamer

20. the only ego

Leuk Bevonden:
    0
    Mja positieve of negatieve aandacht is een heel groot verschil. Het enige waarmee Ayaan Hirsi Ali in de media komt is haar kruistocht tegen de islam.

Deel Deze Pagina