PS3 hardware/algemeen

Discussie in 'PlayStation Hardware' gestart door boss, 25 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

  1. Dat denk ik ook niet nee. Tis waarschijnlijk meer om te hypen en de belasting te ontduiken.
    Er is daarnaast tevens al een bepaald product van de concurrent op de markt die ook prima dient als 'home entertainment device'. En die in principe kwa software nog 'oneindig' valt uit te breiden...:b:


    Dat bericht kan heel goed waar zijn.

    Die Howards van Sony zei al een keer dat ze gingen bezuinigen met dingen als 'Chip shrinkage' (kleinere chips dus).
    Het grootste probleem bij de cell is altijd al de warmte geweest, dus dat is ook heel goed mogelijk dat ze dat probleem nu nog hebben..
    Op de E3 was der ook nog geen enkele beta-ps3 af, dus ik denk dat er nu een maandje later nog weinig verschil zal zijn.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2006
  2. Meneer Stefan

    Meneer Stefan Active Member

    Berichten:
    3.061
    Leuk Bevonden:
    0
    Mwha, ben ik niet met je eens. Xbox 360 vind ik gewoon een echte games console puur sang, waarbij het online netwerk goed voor mekaar is, je veel content kan downloaden etc. Tuurlijk DVD's, CD's en al die zooi kan ook, maar dat is gewoon veel minder uitgebreid i.v.t. het games gedeelte.

    Eerst maar eens goed zien, wat Sony allemaal náást het gamen in de PS3 gaat stoppen (en er ook daadwerkelijk in komt).

    De tijd zal het leren :)
     

  3. Ja, dat is volgens mij voor 80% van de consumenten ook de rede om zo'n 'apparaat' te kopen.

    Ben dus ook benieuwd of die groep straks bereid is om meer voor de PS3 te betalen omdat ie die functies 'misschien' zal hebben.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jun 2006
  4. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Als dat zo is vind ik het wel zwaar verrot van Sony.
     
  5. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij heeft nog steeds geen bron gegeven:{ . In de quote staan al fouten. Lijkt me dus logisch dat het zwaar fake is. Trouwens, als je logisch nadenkt. De "cell" en RSX,... zijn al in massaproductie gegaan(de ps3 zelf daarentegen nog niet, eind deze maand, begin juli, dit zeg ik omdat er een tijdje geleden iemand hier een quote postte waarin stond dat de ps3 een tijd terug in massproductie was gegaan, en dat men nu pas de hardware van backward compatible er ging in steken, kan dus niet, en was dus ook niet waar). De definitieve specs zijn al lang bekend gemaakt. Ik weet niet hoe oud dat bericht van Kameo is, of wie het gezegd heeft(ik kan ook zeggen dat ik een insider ben en dat Sony's ps3 gewoon niet bestaan, hub een nieuw gerucht erbij). Maar ik vind, als er geruchten geplaatst worden, dat die bepaalde geruchten toch wel op iets moeten trekken. Zoals ik al zei, iedereen kan geruchten de wereld in zenden, ik, Microsoft zelf, Sony zelf, jij, noem maar op. Ik bedoel, kijk u nu Leze, je bent er al bijna mee weg.
    Maarja...
     
  6. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
  7. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Uhwww, de bron staat in het artikel ..

    bron ...

    Ik zie geen zaken die meteen aangemerkt kunnen worden als zijnde 'fout'. Nog een interessante opmerking uit hetzelfde artikel: "RSX is finished and has been finished for quite a few months now.".

    Klopt, dat blijkt ook wel uit het artikel. De RSX is gereed en de Cell chips worden ook geproduceerd. Echter, dit gerucht vermeld dat de zogenaamde 'yields' te laag zijn waardoor de chips niet op de gewenste klok frequentie kunnen draaien. Een chip die reeds in massa's wordt geproduceerd kan altijd op een lagere klok frequentie draaien indien dit noodzakelijk. In de PC wereld is dit een hele normale gang van zaken.

    Ook zaken als een voeding kunnen nog aangepakt worden, dit heeft allemaal geen invloed op reeds geproduceerde Cell en RSX chips. Men heeft al aangegeven dat de PS3 op een later stadium in nieuwe configuraties op de markt kan verschijnen. Meer geheugen, hogere klok frequentie etc etc. Niet dat het invloed heeft op games maar toch.

    In de officiële specificaties wordt met geen woord gesproken over het aantal sub-processoren of klok frequenties.

    Enkele dagen oud.

    Mee eens.

    Waar rook is, is vuur?
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  8. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Kwam zonet een iets interessants tegen op gamespot:

    Sony heeft een patent genomen op een technologie die mogelijk ook voor games kan gebruikt worden. (of niet) Maar het heeft niet bepaald met ps3 te maken, maar imo toch interessant genoeg om eens te posten:

    [​IMG]
    Wat het allemaal inhoudt, weet ik ook niet...

    Edit: @ Macdennis: Sterke uitleg. Maarja, ik moet eerlijk toegeven dat ik qua hardware bijlange niet zoveel afweet als jou, dus kan ik je ook moeilijk ongelijk geven ... :)
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  9. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat goed of kwaad?
     
  10. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Geen van beide. Nam jou gewoon even als voorbeeldje, maar maakt niet uit...
     
  11. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik had ook nog iets gelezen dat de trill functie uit de Ps3 controller verdwijnt.
    Is dat waar, en waarom dan wel?
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja dat is waar, waarom weet ik niet :)

    Maar om nou te zeggen dat ik daar persoonlijk wakker van zou liggen....nee absoluut niet. Net als het feit dat de PS3 toch maar 1 HDMI output blijkt te hebben in plaats van 2, ook niet iets waar ik niet meer van kan slapen. En die 7 controllers aansluiten ging geloof ik ook niet, eveneens niet boeiend want zoveel mensen passen er toch niet op m'n kamer 8) :+
     
  13. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Weeral een nieuwtje :).

    In een interview heeft Kutaragi gezegd dat de basis online dienst van de PS3 zal ook gratis worden en deze heeft (of zal) meer mogelijkheden (hebben) dan de basis dienst van de 360.

    Ook wil hij later de games streamen zodat optische opslag en een harde schijf niet meer nodig zal zijn. Daarom wilt hij de servers van bv. Polyphony Digital uitrusten met een Cell-processor en niet eentje, maar het liefts duizende.

    Bron


    Ziet er zeer goed uit. Alleen van dat streamen van games (wat nog wel ff zal weg blijven) zie ik niet zitten omdat het internet hier in België nog niet bepaald zeer snel is. Om nog maar te zwijgen over die datalimiet :mad:.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  14. JeePee

    JeePee Guest

    Hoe bedoelen ze dit? Wat gaat er dan veranderen in tegenstelling tot nu?

    Trouwens, je kan hier wel uit opmaken dat GT5 online gaat _O_
     
  15. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Eerst zal je de games gewoon kunnen downloaden en dus hoef je niet meer naar de winkel gaan voor een disc te kopen.

    Uiteindelijk willen ze de games streamen (hetzelfde als een filmpje op het internet bekijken) zodat zelfs de harde schijf overbodig wordt. De savegames zullen dan waarschijnlijk op de server zelf worden opgeslagen.
     
  16. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Mmm, dat wil ik eerst wel eens zien.Maar gewoon games kopen blijft toch zowizo natuurlijk. Er zijn veel mensen die niet eens online gaan met hun console. En ook al ga je online hier in België, wij zitten met downloadlimieten. Download je een game van 14 gig, zit je over je limiet, en krijg je je game niet binnen. Dus als die functie er is, ga ik er nooit gebruik van maken...
    Maarja, Sony is wel veel van plan online...
     
  17. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    Maar de vraag is, kan het tegen Live op ?!
    /Mod Stel deze vraag ergens anders - Conquistador
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 12 jun 2006
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor mij is de vraag persoonlijk meer : doet dat er uberhaupt toe ?

    Ik vind Xbox Live een erg goede service, niks over te klagen, maar ook die service zie ik gewoon als een leuke extra. Niet meer en niet minder. Nogmaals, ik wil gewoon lekker kunnen gamen....en dat doe ik net zo lief (zo niet liever) offline als online.

    Maar we gaan weer vergelijken met de X360 (ik trap er nu zelf ook in |:-) en dat is hier eigenlijk niet de bedoeling. Daar hebben we de vs. thread voor namelijk.
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
  19. Pegas

    Pegas XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.799
    Leuk Bevonden:
    22
    Het online kopen en downloaden van games bestaat al, namelijk Steam (en nog wat andere diensten). Maar hopelijk wordt het niet zo crappy als Steam want daar moet ik een game terug downloaden terwijl die bestanden gewoon nog op men pc staan :confused:.

    @ boss: Ik denk tegen dat dat gaat gebeuren de downloadlimieten hier al heel wat hoger liggen evenals de snelheden (hopelijk geen wishfull thinking).

    @ Leze: Volgens mij gaan ze gewoon evenwaardig worden met allebei hun voor- en nadelen (zoals de consoles zelf).
     
  20. MacDennis

    MacDennis Active Member

    Berichten:
    1.223
    Leuk Bevonden:
    0
    En ik ga ook even een reactie geven .. :)

    Ten eerste, niets is gratis. Ook dit netwerk en al die hardware en al die mankracht om het te beheren moet ook ergens van betaald worden. Men verwacht dat dit van extra content gaat komen. Dan is eigenlijk de vraag, wat voor content? Kleine uitbreindingen of verschillende groter levels of circuits die eigenlijk ook in het eindproduct hadden moeten zitten?

    Uitgevers klagen steen en been wat betreft de gestegen ontwikkelingskosten. Het achteraf leveren van extra content is een perfecte manier om deze kosten de baas te blijven en om zo extra centen te verdienen. Het blijft speculeren hoe dit precies gaat uitpakken. Een uitgever kan in ieder geval bezuinigen op de volgende wijze. Heel eenvoudig voorbeeld, een level kost een maand om te ontwikkelen. Eigenlijk hoort het volledige spel 12 levels te hebben maar dit duurt te lang. Men brengt dan het spel op de markt met 8 levels en voor de overige levels mag je daarna elke maand fijn extra betalen. Beetje hetzelfde idee waar Half Life heen gaat met zijn 'episodes'. Men heeft het erover dat de inkomsten moeten komen uit content, die inkomsten haal je echter niet uit content die een paar miezerige euro's kost.

    Dat is heel nobel ware het niet dat afzonderlijke uitgevers vrij zijn om een bedrag te vragen voor de online service. Denk aan MMO's en dergelijke. Dus voor die ene toffe online game zou je wellicht gewoon kunnen dokken. Een goed voorbeeld is World of Warcraft, dan betaal je gewoon abonnementskosten. Wat ik hier vervelend aan vind is dat er dan een situatie kan ontstaan dat je voor meerdere van dit soort spellen abonnementjes hebt lopen. Stel een abonnementje kost 5 euro per maand. Een klein bedrag maar dat maakt zo'n game al meteen duurder dan de hele online service van 'die ander'.

    Beetje vreemde uitspraak. Sinds wanneer is men hiervoor afhankelijk van Apple? Klinkt alsof men de kat uit de boom keek en simpelweg wachtte totdat de markt rijp was voor dit soort diensten. Ik krijg sterk het idee dat men met de PS3 een apparaat wil neerzetten om hun internationale distributie netwerk wat betreft allerhande content te ondersteunen. Of dat nou games zijn, film, muziek, trailers etc etc, dat maakt niet uit. Het gaat om digitale content in de breedste zin van het woord. Het gaat niet meer om games, het gaat om een universeel multimedia apparaat dat geschikt is om hun digitale cyberworld tot ver in de toekomst te dragen.

    Een hele interessante uitspraak. Het was al enige tijd de vraag of Sony zelf het online gebeuren zou ondersteunen of dat men dit over zou laten aan de afzonderlijke uitgevers. Uit de bovenstaande uitspraak blijkt dat de uitgever hier weer voor verantwoordelijk kan zijn, net zoals bij de PS2. Of we hier blij mee moeten zijn is een tweede. Bij Microsoft bestaat zo'n uitzondering alleen in de vorm van EA. Het is nou eenmaal een feit dat de servers van EA niet altijd even lekker werken terwijl het normale netwerk van Microsoft dan als een speer gaat. En dat verhaal over die duizenden cell processoren. Klinkt allemaal erg leuk maar zoveel CPU's kosten a. veel centen, b. vreten enorm veel stroom en c. passen nooit allemaal in 1 server. Dus nu de ontwikkelkosten zo gestegen zijn is men ook genoodzaakt zelf een server park in te richten met alle bijhorende kosten? Dan heb ik het nog niet eens over de vereiste bandbreedte voor zo'n dienst. Hmmmmm, something does not add up ..

    De consument heeft al enige tijd geen moeite met de aanschaf van betaalbare, kleine content. Dus waar Kutagri het over heeft? Misschien toch het level-up verhaal waar ik het over had? De term 'content' valt helaas te breed te interpreteren.

    Uiteindelijk heeft iedereen een 1080p HDMI HDCP 42" tv thuis staan verbonden aan een 1Ghz netwerk. Zelfde soort uitspraak ..

    Meneer vergeet supersnelle ADSL4+ verbindingen, verbindingen die lang niet overal de komende jaren beschikbaar zullen zijn. Wellicht leuke gedachtengang voor de PS4 maar laten we ons eerst eens concentreren op de PS3 waar we inhoudelijk nog altijd weinig over weten. Al dat misschien dit, misschien dat daar hebben wij gamers nu niks aan. Het wordt een tijd voor keihard feiten.

    Een apparaat waarmee je muziek, films en foto's kan bekijken krijg je tegenwoordig al bijna cadeau bij een pak melk in de vorm van een dvd speler. Ik wil nu eens weten wat de PS3 nou echt zo bijzonder maakt. Men lijkt de strijd aan te willen gaan met zowel die andere console, online muziek, film en gaming diensten en tevens de PC. Maar of dit nou de juiste strategie is? We zullen het eind van dit jaar zien. Mijn persoonlijke mening: schoenmaker blijf bij je leest ..
     
    Laatst bewerkt: 12 jun 2006
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina