[Discussie] Bestaat er buitenaards leven?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 24 jan 2008.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. MaxxRaptor

MaxxRaptor Eigen aanduiding

Leuk Bevonden:
    36
    wacht even hoor,ja ik geef er gewoon mijn eigen manier van kijk op en misschien zit ik er naast dat kan.;)
    Als het echt hier zou gaan om aliens die ons komen bezoeken,zouden ze naar mijn veronderstelling ook intelligent genoeg zijn om ons iets duidelijk te kunnen maken op ons nivo.wat hebben zij eraan om boodschappen te versturen in de vorm van cirkels of door ons een beetje te pesten met verschijningen van hun schepen?

okee het kan inderdaad zijn dat ze niet kunnen landen in verband met natuurlijke aspecten,een dimensie verschil of wat ook mag wezen.Misschien zitten wij in een soort van viskom voor ze,dat ze wel kunnen landen maar dat er iets is wat het tegen houd.bijvoorbeeld onze temperatuur wat voor hun te koud of warm is,of misschien is onze zwaartekracht voor hun te groot of wat ook.Tja sommige cirkels zijn inderdaad echt vreemd wat je aan denken zet,maar toch ondanks dat alles blijf ik erbij dat het niet om schepen gaat die daar zijn geland of hoe dan ook.Misschien zitten er een of twee tussen waar wel een echt schip op gekomen was,weten wij veel.

Nog even over Mars,dat er leven is of was durf ik al bijna met zekerheid te zeggen.En dat er ondergronds een hoop te ontdekken valt geloof ik ook,maar of er echt een beschaving is die als die ene foto wat je liet zien dat geloof ik dan weer minder.Maar het kan,laat ik dat wel zo zeggen.:)

2. Ramon NL

Ramon NL Damn I'm Fast!

Leuk Bevonden:
    0
    Uiteraard bestaat er buitenaards leven.

Het staat hierboven al, de Hubble heeft dit gezien

Deze is wat kleiner, maar scherper: http://nova1985.net/attach/1/6992021432.jpg

10.000+ sterrenstelsels in een gedeelte wat leeg leek te zijn. Alsof ze door een rietje hebben gekeken. Vrijwel alle lichtjes die je ziet zijn sterrenstelsels. Die sterrenstelstels bevatten ieder miljarden sterren. Naar schatting zijn er ook miljarden sterrenstelsels. Het zou naief zijn om te zeggen dat er geen buitenaards leven zou zijn.

Dit is waar de Hubble heeft gekeken

Alientjes op aarde met een vliegende schotel lijkt mij dan minder waarschijnlijk, maar goed. Overigens is space niet te verklaren. Het is zo abstract dat wij (nu) het nooit zullen begrijpen. 1+1 = geen 2. Wat ligt er achter het einde van het universum, waar breid het zich op uit? Onmogelijk om dat te begrijpen.

Laatst bewerkt: 15 jan 2009
  3. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    juist,er worden dagelijks nieuwe stelsels ontdekt.Buitenaards leven is er zeker alleen geloof ik nu eenmaal niet in de meeste verschijningen dat het echt om schepen gaat.Ja voor mij is dat gewoon iets voor in de film,aliens zijn voor ons een onbegrip en daarom is de mens daar ook bang voor.Omdat we niet weten wat te verwachten als ze daadwerkelijk aankomen razen,om nog maar te zwijgen met welke bedoelingen om een robbertje te vechten of hand in hand te gaan ala StarTrek.

wat mij betreft mogen die aliens lekker daarblijven,als ze zouden weten hoe wij hier ons eigen ras ten schande brengen zullen ze ons uit medelijden misschien een handje helpen door ons maar even op te blazen.:D

4. *NERAZZURRI*

*NERAZZURRI* Active Member

Leuk Bevonden:
    12
    Ik vind dat zo'n domme drogreden: aliens zijn voor films :{

5. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    dat maak jij ervan,ik doelde op de UFO meldingen en de manier hoe ze er meestal in aankomen.

6. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Denk je niet dat films zich kunnen baseren op de UFO-rapportages?

7. MaxxRaptor

Leuk Bevonden:
    36
    Yep,daar heb je een goed punt.

8. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    buitenaards leven bestaat er 100% dat is al bewezen maar of er ook intelligent buitenaards leven is dat is de vraag. naar mijn mening wel en naar mijn mening zijn ze ook wel op deze planeet geweest en zijn ze gespot door mensen, alleen is naar mijn gevoel dat 95% van alle ufo waarnemingen nep is, dit kan verkeerd gezien zijn tot vervalsing.

9. Mirik

Mirik XBW Bazin XBW.nl VIP

Leuk Bevonden:
    3
    Dat is helaas compleet niet waar. ;) Plus dat iets voor jouw gevoel voor 95% niet waar is, is een waardeloze constatering, no offence verder.

Voor bewijs gaat het alleen maar om harde pegels van feiten!

10. DulleNL

DulleNL I'm a little teapot Magic Member

Leuk Bevonden:
    313
    Het is iig al wel bewezen dat er leven kán zijn buiten de aarde. Dat is tenminste al iets. ;)

edit: Bacterieel dus. En dat is dan alleen maar van Aardse bacteriën; beestjes die niet zijn aangepast aan buitenaardse leefomstandigheden

edit2: Ik begin er nu toch aan te twijfelen of het definitief bewezen was of dat het iets is waarvan gezegd werd dat het gewoon heel goed mogelijk is.
    Was er niet ooit een schimmel in de ISS?

edit3: [​IMG]
    Martian Methane Reveals the Red Planet is not a Dead Planet

Deze keer komt het dus van NASA zelf.

Laatst bewerkt: 16 jan 2009
  11. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    het ijs op mars (dacht mars maar kan ook een andere zijn) bevatte bacteriën, een erg kleine concentratie van die bacteriën maar ze waren er wel gevonden.

en die 95% is naar mijn gevoel he en dat is van wat ik op tv tot nu toe heb gezien dus ja grotendeels in al die programma's.

en maakt niet uit hoor als ik het fout heb dan heb ik het fout dan kan ik wel mijn punt verdedigen maar daar heb ik dan toch niks aan :)

12. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ik weet wat je bedoeld, maar er is geen wetenschappelijke consensus of de gevonden restanten van wat bacterieen lijkt ook echt bacterieen waren. Het zouden dan bacterie fossielen zijn, als het uberhaupt al bacterieen waren natuurlijk...

Dus dat kunnen we helaas afschrijven als bewijs voor leven op mars. :)

13. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    oke my bad dan :)

IK ZAL LEVEN VINDEN OP MARS AL IS HET HET LAATSTE WAT IK DOE! het 1 na laatste is namelijk xboxen \o/

14. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Oja! Kijk, dat is een can-do attitude! :)

15. jordo

jordo Active Member

Leuk Bevonden:
    1
    Maar het is toch gewoon wiskunde dat de kans 1 op 0.0000000000000000000000000000000001 is dat er ergens anders leven bestaat, en aangezien het heelal heel groot is en het nog uitbreid ook moet het toch gewoon wel zo zijn, dat is immers een wiskundige berekening welke een methode is die zichzelf al veel eerder heeft bewezen.

16. Mr. Dekkers

Mr. Dekkers Guest

Dus jij beweert nu eigenlijk dat deze discussie zinloos is?

Laatst bewerkt door een moderator: 16 jan 2009
  17. Mirik

Leuk Bevonden:
    3
    Ik denk niet dat iemand hoeft te beweren dat deze discussie zinloos is. Denk dat we allemaal weten dat hij zinloos is. We hebben nergens bewijs voor en hier zijn (naar mijn weten) geen mensen die een contributie aan de wetenschap doen die kan bewijzen of het wel of te niet zo is. Dus specifiek onze discussie over dit onderwerp is inderdaad zinloos. Althans, op het gebied van bewijzen of het zo is, niet zinloos voor het ontspannen van de geest, no doubt. Entertainment. :)

Overigens is dat jordi zegt een aardig fenomeen. Hij stelt dat als een kans oneindig groot is, dat iets dan praktisch wel waar moet zijn.

Misschien wel, maar aan de hand van welke formulie en gegevens? Wie zegt dat de data die ingevuld zijn om dit getal te krijgen correct zijn? Zelfs al weet de wetenschap tot op hoge mate van zekerheid dat het correct is, moet je dan al niet incalculeren dat de wetenschap 'maar' tot op zekere hoogte weet dat het zeker is? Ga zo maar door.

Kortom, iets wat waarschijnlijk lijkt, heeft geen bestaansrecht tot het bewezen is.

Net als de 20 kilometer lange Large Hadron Collider deeltjesversneller in Geneve, ze verwachten zo veel. Maar misschien zien ze wel iets héél anders...

18. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    over die deeltjes versneller ik ben erg benieuwd wat er nou uit eindelijk uit komt :9
    oh en de 1e tijd machine is trouwens al uit gevonden!
    is een raar apparaat wat 1 molecuul 1 nanoseconde terug de tijd in kon sturen.
    oftewel met een beetje door bouwen wie weet wat er uit kan komen.

19. *NERAZZURRI*

Leuk Bevonden:
    12
    Bron?

20. scarluuk

scarluuk Hail me!

Leuk Bevonden:
    7
    was laatst op tv op discovery science.
    was nog geen oude aflevering van the future ofzo.
    je kunt terug de tijd in maar dan alleen tot het moment dat de machine aan gezet werd dus terug naar de 2e wereld oorlog zit er niet in.
    niet dat ze al zover zijn hoor zoals ik al zei 1 nanoseconde terug met 1 molecuul tot nu toe:9

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina