[Algemeen] Boeken

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 5 feb 2011.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    Heel jammer. Aan de andere kant staat er wel tegenover dat ik 28 juni mooi wel de extended films op BluRay heb voor slechts 69,99. :D
     
  2. serious siem

    serious siem PSN: Serious-Siem

    Berichten:
    786
    Leuk Bevonden:
    6
    [​IMG]

    Geweldig boek, eindelijk een boek waar je ongeveer heel de tijd moet lachen. Aanrader ook voor moeder/vader/verjaardag. Jammer dat ik hem uit heb.
     
  3. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    Ik had m'n trein gemist en moest een half uur wachten, dus wat doe je dan? :+
    Juist, lekker naar de boekenzaak op het station om eens even te snuffelen. Toen zag ik daar dit boek liggen, wat bij doorbladeren erg leuk leek. Dus maar een impulsaankoop gedaan.

    [​IMG]

    Nu maar hopen dat het me niet teleurstelt. :cool:
     
  4. Henrive

    Henrive zuur

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    10
    Ik denk dat dit wel mijn meest favoriete boek ooit is ja, prachtig. :)
     
  5. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    [​IMG]
    Done.
    Leuker boek dan verwacht. Allemaal wel wat op een kleinere schaal dan verwacht (tov de games waar je het universum aan het redden bent :+).
    Benieuwd hoeveel leuker ME1 nu zou zijn met de kennis van dit boek erbij. :9 Jammer genoeg heb ik de game niet meer.
     
  6. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Het was deze geworden:
    [​IMG]
    Helaas heb ik die al, dus die werd teruggestuurd en hadden ze een nieuwe uitgekozen. Wel toevallig... Zelfs Modder zei een tijdje terug dat dit boek echt iets voor mij zou zijn. :+ Wordt toch tijd dan dat ik em ga lezen. Misschien is het wel het beste boek ever!

    Dit:
    [​IMG]
    [SPOILER1][​IMG][/SPOILER1]

    Is hun 2e poging.

    Iemand bekend met Weis & Hickman? Ik ken hun van naam, maar nog nooit een boek van hun gelezen. Zonder echt te weten waarom heb ik onbewust hun werk gemeden. Nu moet ik wel. :+
     
  7. fredfenster

    fredfenster Active Member

    Berichten:
    3.167
    Leuk Bevonden:
    3.318
    Hermans wil ik ook nog wel eens wat van lezen.

    Ik heb trouwens vandaag Murakami's De opwindvogelkronieken gekocht, omdat ik geen flauw idee had wat ik moest kopen voor moederdag :eek: Herinnerde me Modders herhaaldelijke lofprijzingen, en na de beschrijving gelezen te hebben dacht ik: oké dan. Ben zelfs zo geïnteresseerd dat ik denk dat ik het zelf ook wel ga lezen :) maar wanneer, dat weet ik niet

    O, en ik heb van mijn broer The gringo trail van Mark Mann te leen gekregen, gaat over de avonturen van een onorthodox reiziger naar Latijns-Amerika (volgens mij althans, ben er nog niet aan begonnen).
     
  8. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.209
    Leuk Bevonden:
    4.747
    De Genenis Erfenis gekregen van Michael Byrnes op mijn verjaardag.

    Topboek van een topschrijver. :thumbs:

    Zodra ik het Nostradamuscomplot uit heb aan deze beginnen.

    Michael Byrnes is trouwens absoluut een aanrader. Zijn Het volmaakte Relikwie en Heilig Bloed zijn beide echte toppers en imo beter dan Dan Brown.
     
  9. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Mental note: nooit meer iets reserveren bij de ECI. 8) Waarom zitten ze mijn pre-orders in godsnaam te annuleren? Natuurlijk is het niet leverbaar; ze zijn nog niet uit! :+
     
  10. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    ECI is sowieso een beetje een vreemde site. ;)
    Ben je er lid?
     
  11. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Ja, al meer dan 5 jaar inmiddels. Nooit problemen mee gehad.
    Maar voor reserveringen zul je me er niet meer vinden. :+
     
  12. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik heb er ook weleens over nagedacht om lid te worden, maar er waren afgelopen jaren enorme problemen met leveringen enzo, dan werd het weer ergens anders bezorgd.
    Je moet geloof ik 4 boeken per jaar kopen daar he? Zag wel dat je ook op allerlei andere dingen (games/films) korting kreeg.
     
  13. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Je moet 4 'VIP' producten per jaar kopen. Dat hoeven niet persé boeken te zijn. Kan net zo goed een game/film zijn.

    Ik heb geen enkel probleem gehad met leveringen van hun (alleen een enkele keer dat hun 'voor 17:00 besteld, volgende dag in huis' uitspraak niet klopte)
     
  14. Lizza11

    Lizza11 Active Member

    Berichten:
    487
    Leuk Bevonden:
    0
    Had van verschillende mensen gehoord dat ze er last van hadden, maar schijnt nu wel verholpen te zijn.
    Lidmaatschap is gratis toch? De enige verplichting is die 4 producten. Denk dat ik deze week ook maar even een lidmaatschapje aanvraag. :)
     
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Yup, helemaal gratis.
    4 producten per jaar; minstens 1 per kwartaal. Maar je kan dus ook het eerste kwartaal gelijk 4 VIP producten bestellen; ben je ook direct van je verplichting af.
     
  16. Iris

    Iris psn: Irisistible

    Berichten:
    209
    Leuk Bevonden:
    56
    Kent iemand dit boek? :
    [​IMG]
    [SPOILER1]Beschrijving
    De veertienjarige Rogier beschikt over een unieke gave: hij is in staat over te steken naar het dodenrijk, Danderzij, en daar kan hij met de overledenen spreken. Er zit wel een groot nadeel aan deze ongewone gave: Rogier kan de oversteek namelijk alleen maken als hij genoeg pijn ervaart. Zijn wrede oom verdient er goudgeld aan. Hij sleept Rogier van kermis naar kermis en laat de nabestaanden van pas overleden familieleden betalen om Rogier in Danderzij na te laten gaan hoe het hun gestorven dierbaren vergaat. Met kennelijk genoegen ranselt hij Rogier keer op keer af om hem voldoende pijn te bezorgen zodat hij kan oversteken naar Danderzij. Als Rogier een mogelijkheid ziet aan het koninklijk hof een nieuw leven te beginnen, grijpt hij die kans met beide handen aan. Tijdens zijn verblijf wordt zijn gave echter ontdekt door koningin Caroline, een vrouw met een bijzonder wreed karakter. En opnieuw wordt Rogier gedwongen met regelmaat Danderzij te bezoeken. Deze keer om informatie te onttrekken aan " vaak smadelijk " aan hun eind gekomen spionnen, verraders en andere belangrijke figuren in het spel om de macht. Op een goede dag wordt Rogier het allemaal goed zat " hij besluit niet langer met zich te laten sollen. Maar dan begint zijn persoonlijke nachtmerrie pas goed...

    [/SPOILER1]

    Ik twijfel sterk of ik hem wil kopen. Het verhaal klinkt echt goed maar soms zwakt dat gedurende het verhaal wel eens af bij sommige boeken.
     
  17. captain vimes

    captain vimes upholding the law

    Berichten:
    566
    Leuk Bevonden:
    40
    Yay, het vervolg op Game of Thrones is binnen :)
     
  18. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Nu bezig in
    [​IMG]

    Deel 2 van de Geheimen van Nicolas Flamel.
    Ben nu ook bezig met Assassin's Creed Brotherhood te spelen en het is best vreemd om in de game en in dit boek 2 dezelfde personages tegen te komen. :D Even zorgen dat ik ze niet ga verwarren qua motivaties ed. :+

    Boek is tot nu toe (pagina 105) beter dan het eerste boek. Met 2 minpunten.
    1. Josh is uncool. En niet zoals de schrijver het bedoelt heeft. Zou bijna de stukken waar hij in voorkomt willen skippen. :+ En
    [SPOILER1]Ik zit er gewoon op te wachten totdat hij overloopt naar de slechte kant. Make it happen! Kunnen we verder met het verhaal. :p[/SPOILER1]
    2. Ik blijf het gevoel houden dat Michael Scott (schrijver) iets te veel zijn best doet om hip en cool te zijn. Door kleine terugkerende dingetjes zoals het specifiek benoemen van extensies van bestanden (who gives a fuck dat het .jpg .bmp en .tmp is?).
    Door Wikipedia en Google specifiek te benoemen.
    Door te zeggen dat mensen in een internetcafe WoW spelen, en dat Josh schietspellekes speelt zoals Doom en Wolfenstein.

    Komt op mij allemaal wat geforceerd over. Maar misschien ben ik de enige die me daaraan irriteert?

    Zelf niet gelezen, maar hier staan wat reviews. Misschien helpt dat.
     
  19. Modder-Eter

    Modder-Eter XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    21.581
    Leuk Bevonden:
    8.679
    1. Nicolas Flamel ken je toch juist van je favoriete boekenserie? :+
    2. Josh is sowieso uncool, kijk naar z'n posts op XBW. :p
     
  20. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    Oh, maar hem bedoelde ik niet eens. Over die 'schok' was ik na het eerste boek al heen. :+ (wacht... zit hij in ACB?)
    Ik bedoel Niccolò Machiavelli en Christina de Medici (Hm, of heette ze niet zo in de game? Er is in AC iig een Christina en iemand die de Medici heet. :p)

    Ik probeerde het via Google op te zoeken maar na een eventuele spoiler over de game maar gekapt.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina