Melk is slecht voor je! :(

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Hordo, 11 nov 2003.

  1. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Wtf drink ik al jaren melk omdat ik denk dat het gezond is, blijkt het dus al jaren bekend dat het niet gezond voor je is. WTF :mad: ik echt boos nu :'-( Gewoon jaren dom gehouden omdat het volksfabeltje nardnekkig blijft bestaan dat melk "de witte motor" goed voor elk is.

    Bron 1
    Bron 2
     
  2. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Onzin... Je hebt zoiezo van verschillende ingrediënten een x hoeveelheid per dag nodig en een aantal daarvan krijg je onder andere binnen door het drinken van melk. Dat het schadelijk zou zijn geloof ik al helemaal niet. Het zou kunnen dat het geen verschil maakt of je wel of geen melk drinkt, mijn passie voor melk raak ik toch niet kwijt. :cool:
     
  3. Eckie

    Eckie Active Member

    Berichten:
    1.851
    Leuk Bevonden:
    15
    Wanneer gaan mensen nou eens gewoon drinken wat ze lekker vinden, in plaats van dat wat volgens een elke-3-jaar-van-mening-veranderende 'betrouwbare' bron "goed" voor je is? :{
     
  4. ewout

    ewout Addicted 17-05-02

    Berichten:
    166
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het inderdaad wel vaker gehoord dat melk erg slecht voor je is !

    Daarom drink ik ook karnemelk :) erg lekker en zonder de schadelijke stoffen van melk!!!

    dus iedereen aan de karnemelk !

    Groeten Ewout
     
  5. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Je leest het toch? Feiten liegen niet Mike :p. Melk is niet goed voor je, al jaren niet.. veroorzaakt slijm op je organen enzo, WTF :'-(

    Sinds mensen gezond willen blijven misschien? Melk is lekker en ik dacht dat het gezond was. Ik ga niet iets consumeren wat duidelijk niet goed voor me is, hoe lekker het dan ook is. Lijkt mne meer dan logisch eigenlijk. Op sigaretten staan toch ook waarschuwingen, net als alcohol etc.
     
  6. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Topic @ fok klik
    Topic @ fok 2 klik
     
  7. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Ik wist het wel :mad: Stomme melk, en ik altijd maar denken dat drugs en alcohol slecht waren.
     
  8. RuffRyder

    RuffRyder 360º

    Berichten:
    1.328
    Leuk Bevonden:
    2
    Wel met Roosvicee oid erin _O_

    *Eist schadevergoeding van degene die ooit zei dat 'melk goed voor elk is' :cool:
     
  9. Biscuitje

    Biscuitje Chili Peppers!

    Berichten:
    1.971
    Leuk Bevonden:
    5
    Gelukkig houd ik niet van melk :D
     
  10. Dan heb je nu een goed excuus voor je moeder.... :+
     
  11. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Zoals Eckie zegt, ze beweren elk jaar weer wat anders. Er zijn toch vaak zat onderzoeken gedaan naar de voedingswaarde van melk, en altijd bleek maar weer dat het goed voor je was. En dan natuurlijk met name voor kinderen, zodat ze sterkere botten krijgen etc.

    Ik zal er niet wakker van liggen dat het toch niet zo goed voor je blijkt te zijn, ik drink het gewoon, want ik lust het graag. Elke dag minstens een halve liter als het even kan.
     
  12. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Je leest het toch? Het was in 2001 al JAREN bekend. Kan je nagaan hoe lang die onderzoeken al hetzelfde zeggen :{. Als je even de bronnen leest dan weet je dat het voor kinderen idd goed is, omdat die moeten groeien etc. Vanaf oudere leeftijd is het alleen niet meer goed voor je, en zeker geen koeienmelk, aangezien daar alleen maar onnatuurlijke vetten inzitten die ons lichaam eerst moet afbreken. Wat heb je eraan om te blijven zeggen dat je het toch wel blijft drinken als je er migraine etc van kan krijgen? beetje koppig, de feiten liegen niet. Ik drink het iig niet tot nauwelijks meer.
     
  13. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Da's mooi, ik ben koppig en drink het wel. :cool: Ik heb nog nooit last gehad van migraine, als het echt ernstig blijkt te zijn halen ze het wel uit de schappen of komt het uitgebreid aan bod in de media. :)

    PS: MSN doet koppig, ik kan al een uur niet meer inloggen... :'-(
     
  14. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Je ziet het, het is niet in de media en het is dus wel slecht, is kennelijk ook al in nederlandse nieuws geweest. Maarja wij blivjen gewoon drinken kennelijk. Naja dan moet je het zelf maar weten, niet zeggen dat ik je niet gewaarschuwd heb straks :eek:
     
  15. Darko

    Darko Active Member

    Berichten:
    264
    Leuk Bevonden:
    0
    geef mij maar een milkshake voor de ochtend:p
     
  16. Badkiller

    Badkiller Hardcore xbwer!

    Berichten:
    1.110
    Leuk Bevonden:
    19
    jij hebt zeker msn 6.1?? installeer het opnieuw.. mss dat het dan, net als bij mij weer werkt, zie ook: ander thread

    :'-( wtf.... melk ongezond???
    ik drink alleen maar melk man!
    t is gewoon ontzettend lekker..
    dus ik blijf gewoon drinken!
    in chocola zit trouwens verslavende stoffen in, beloofd ook nix goeds.. en toch eten heel veel mensen het!
     
    Laatst bewerkt: 12 nov 2003
  17. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Ja pap... :cool: Lief van je. :p Maar wat ik dus duidelijk wil maken is dat ik zelf bepaal wat ik drink, er was echt wel meer aandacht aan besteed als het echt schadelijk voor je zou zijn. Ik ben er ondanks deze bronnen van overtuigd dat een beetje melk op de dag niet verkeerd is. Dan zou kaas, vla en allerlei andere zuivelzooi ook slecht voor je zijn? Dan heb ik echt een probleem... :)
     
  18. ThaBEN

    ThaBEN Active Member

    Berichten:
    877
    Leuk Bevonden:
    0


    Hmzm en vrouwend eie helemaal geen melk dronken?

    Misschien hebben ide wel 80% ofzo!

    Dan zou melk toch nog gezonder zijn dan niet drinken:$!
     
  19. Outlander

    Outlander Join the Mages

    Berichten:
    441
    Leuk Bevonden:
    0
    Moeten we alles zo maar geloven. Nu is melk weer ongezond, koffie en thee kunnen al jaren weer wel.

    Was eerst ook ongezond, maar blijkt toch weer ergens goed voor te zijn.

    Het kan ook zo zijn dat melk op zich niet ongezond is, maar dat er misschien iets in de voeding van de koe zit. Door het milieu misschien... of omdat de boer een andere kijk op de koe heeft dan vroeger.
     
  20. Hordo

    Hordo Wormen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.917
    Leuk Bevonden:
    21
    Staat ook in het artikel...
    1 glas melk staat gelijk aan 2 dikke speklappen wat betreft vet...
    En het ligt inderdaad aan alle zuivelproducten, alleen is melk de grootste boosdoener. Vind je het gek dat er weinig aandacht aan wordt besteed? Wordt ook niet besteed aan kleurstoffen, koffie (alhoewel dat wel beter voor je is dan melk kennelijk). Zijn veel producten waarvan het nog tijfelachtig is of het echt gezond is.
     

Deel Deze Pagina