Welke studie volgend jaar?

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Gerbo, 19 jun 2004.

  1. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Ok ok ik weet het, lang geleden waren er al van deze topics maar uit ervaring weet ik dat veel mensen toch nog vaak switchen van de studie die ze willen volgen :) En met het feit dat (bijna) iedereen nu klaar is met z'n examens vraag ik me af wat iedereen volgend jaar gaat doen en maybe wat bruikbare tips uit kunnen wisselen :)

    Ik ga zelf Economie studeren in Utrecht. In eerste instantie blijf ik thuis wonen, maar ik ga wel stilletjes aan op zoek naar een kamer in Utrecht. Ik ga ten eerste voor Economie omdat die hele wereld me interesseert, maar ik blijf nog wel een beetje twijfelachtig over welke richting ik op wil binnen Economie. Je kan kiezen uit vier standaard major minors namelijk Recht, Geografie, Sociale Wetenschappen en Geschiedenis. Verder kan je eventueel ook helemaal voor Economie gaan of secundaire studies volgen maar ik geloof niet dat die direct super aansluiten enzo.. Ik denk zelf aan Geografie omdat die richting zich duidelijk richt op het mondiale beeld van de economie en ik vond het altijd al leuk om de verschillende omgevingen on de wereld te bekijken zeg maar.. ook economisch dan :) Ik weet nog niet zeker of ik de studie al vanaf jaar 1 in het Engels ga volgen maar ik denk van wel.

    Maar goed, augustus beginnen zo'n beetje de introductieweken, UIT-dagen, en daar ga ik natuurlijk heen! Ik sluit me iig aan bij een studievereniging (ECU'92) en ga me nog even orienteren op studentenverenigingen. Misschien heeft iemand ervaringen in Utrecht? :)

    Ik ben benieuwd!
     
  2. Rick NLD

    Rick NLD Friends

    Berichten:
    580
    Leuk Bevonden:
    0
    ik ga volgend schooljaar commerciele economie studeren op InHolland hier in Alkmaar (lekker dichtbij). ik hoop dat het een beetje een leuke opleiding is en ik heb het gekozen omdat dit me het meest aansprak. kan ook zo zijn dat ik er na een maand niks meer aan vind maar dat zie ik dan wel weer... :p

    dus als er nog andere mensen zijn die dit gaan doen, zou ik het graag willen horen :D
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  3. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Ik ga volgend academiejaar naar de TU Delft. Ben al sinds vroeger erg geinteresseerd in ruimtevaart en dus ga ik in Delft Lucht-en ruimtevaart ir studies volgen. Hier in Belgie kan je dit niet of je moet eerst gewoon burgerlijk ir werktuigkunde doen best en dan ergens een master volgen die wat is toegelegt op ruimtevaart/luchtvaart, maar in Delft kan het dus al vanaf het 1ste jaar. Ik kijk er wel naar uit.
    Wel heel wat moeilijker om een kot te vinden in Nederland lijkt het, moet je overal instemmingen lopen of echt intensief zoeken naar een kot terwijl je in Belgische universiteitssteden wel overal kamers/peda's vind, kan je zeggen, die kamer vind ik mooier of groter, in Nederland moet je als eerstejaars precies al blij zijn als je iets vindt.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  4. Dokter Gonzo

    Dokter Gonzo Hunter S. Thompson

    Berichten:
    856
    Leuk Bevonden:
    0
    ik doe volgend jaar de studie Grafimediatechnologie op de hogeschool Rotterdam en het grafisch Lyceum.
    het is een mix van multimedia en informatica.
    klik hier voor wat informatie
    blijf denk nog wel ff thuis wonen
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  5. Binh

    Binh asiannerd

    Berichten:
    347
    Leuk Bevonden:
    0
    k ga t volgend jaar naar VAVO toe, om vwo te studeren :9
     
  6. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Grappig, dan ben ik misschien degene die jouw practicums gaat verzorgen :)
     
  7. Arjan

    Arjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    7.207
    Leuk Bevonden:
    3
    Ik ga volgend jaar aan de HTS Bouwkunde beginnen op de Hogeschool R'dam :)
     
  8. Rayquaza

    Rayquaza lopen biatch:P

    Berichten:
    190
    Leuk Bevonden:
    0
    informatica en economie (één studie..;)) aan de Erasmus Universiteit
     
  9. Gerbo

    Gerbo Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    6
    Ok ja leuk allemaal, maar misschien is het ook leuk als iedereen bijvoorbeeld verteld of ie daar gaat wonen, of je bij verenigingen aan gaat sluiten, waarom? etc. Anders wordt het ook maar zo'n opsomming :D
     
  10. DesertFox

    DesertFox XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.560
    Leuk Bevonden:
    8
    ik ga over paar maanden Rechten studeren aan de UVA in Amsterdam . ik heb deze studie uiteindelijk gekozen, omdat ik beetje geschrokken was van de economie richting (open dag) op de uva, en ben geswitched naar Rechten, omdat het meer bij mij past.
    maar ook weer niet, omdat ik geen ene flikker deed en doe op school. dus ook niets lees bijna.

    Ik heb ook al 80% zeker een Kamer in het Centrum van Amsterdam, wat ik heel netjes vind van mezelf omdat het meestal 2/3 jaar wachten is op een lijst, en ik meteen er 1 heb.

    En heb ook nog kamer vrij in dat huis ;) dus als je iemand weet .

    dat was het wel zown beetje , in INTREEWEEK ga ik kijken voor vereniging !
     
  11. armageddon

    armageddon Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    LR-student meldt zich :)
    Ik ben afgelopen jaar begonnen in Delft bij Lucht en Ruimtevaart. Is wel pittige studie, dus stel je erop in dat je wel flink moet leren, maar daar schijnen de belgen toch over het algemeen wel beter in te zijn :)
    Kamer vinden in Delft valt wel mee...je moet natuurlijk geen hoge eisen gaan stellen, maar als je contact opneemt met duwo (www.duwo.nl) dan kunnen zij je wel verder helpen.
    Veel succes volgend jaar :) en je gaat natuurlijk wel de OWee en Eerstejaarsweekend doen ofnie?

    Heheh...hoeveelste jaars ben jij dan?
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  12. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Ik ben allang klaar met mijn studie, ik werk daaro :)
     
  13. Lord<>Snowboard

    Lord<>Snowboard ~XBW Member~

    Berichten:
    601
    Leuk Bevonden:
    4
    Kan er iemand mij is uitleggen hoe jullie school systeem inelkaar zit?
    Want ik hoor hier altijd Klas 1, Klas 2, Groep 7, HAVO, WVO,...

    In belgie is het zo:
    Kleuterschool (1,2,3 )

    Basisschool (1,2,3,4,5,6)

    Secundair onderwijs (1,2,3,4,5,6,(7))
    Verdeelt in ASO (Algemeen secundair onderwijs) TSO (Technisch secundair onderwijs) BSO (Beroeps secundair onderwijs -> die hebben een 7de jaar, vormingsjaar)

    En dan heb je Hogeschool of Universiteit.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  14. Sostic

    Sostic Sostic

    Berichten:
    2.159
    Leuk Bevonden:
    95
    Ik ga volgend jaar OF naar het ROC voor sport en begeleiding in Amsterdam, OF naar het Koning Willem 1 college met de opleiding Ondernemen Manager Detaillhandel. Het is nog even wachten waar ik word toegelaten. Als ik naar het ROC ga, dan blijf ik hier in Zaandam wonen bij mijn moeder, en als ik naar KW1C ga trek ik in bij mijn vader in Den Bosch. Ik zou niet weten of ik naar een vereniging ga, is dat niet alleen voor de universiteiten? :eek:
     
  15. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    Basisschool 8 jaar lang.
    Dan Middelbare school: VMBO (Voorbereidend Middelbaar Beroeps Onderwijs)
    HAVO (Voorbereidend onderwijs voor een Hoger Beroeps Onderwijs studie)
    VWO (Voorbereidend Wetenschappelijk Onderwijs)


    Ontopic again:
    Ik doe volgend jaar pas examen, maar ik weet al wel dat ik daarna ook naar Utrecht ga. Ik wil daar Aardwetenschappen gaan studeren.
     
    1 persoon vindt dit leuk.
  16. DiaL

    DiaL XBW Senior

    Berichten:
    2.606
    Leuk Bevonden:
    21
    Mja daar ga ik wel aan meedoen ja. Die dagen (19-22aug?) van de faculteit L&R zelf toch. Heb al een 'inschrijfkaart' van DuWo kamerwinkel, maar blijft toch wel erg zoeken vind ik. Kan je eigenlijk als eerstejaars gemakkelijk een zelfstandige woonst vinden? Want bijna overal staat dat dat meer voor ouderjaars is en eerstejaars voornamelijk instemmingen zullen moeten lopen om ergens binnen te geraken..

    Lol fijn, L&R is precies in trek. Jij bent er al vanaf van je studies:)
     
  17. Alex V

    Alex V V RACING

    Berichten:
    1.399
    Leuk Bevonden:
    1
    Ach jullie switchen toch wel :D
     
  18. armageddon

    armageddon Active Member

    Berichten:
    71
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb je afgelopen jaar ook praktica geassisteerd bij eerstejaars?

    Zelfstandige woningen zijn echt voor ouderejaars (mensen die bijna afstuderen e.d.), maar je kan bij hospita natuurlijk als je echt hoge nood heb. Ik ken wel een aantal Belgen die eerst bij hospita zijn gegaan en later gewoon op hun dooie gemakkie instemmingen hebben gelopen.
    Je moet de OWee ook doen! :) Is ook heel erg gaaf...in heel Delft supergoedkoop uitgaan enzow :)
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004
  19. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Heb klein beetje gelogen, werk bij faculteit CT, maar soms komen er wel eens L&R studentjes langs (die eten we op :9)
     
  20. GAGGAG

    GAGGAG The Outsider

    Berichten:
    295
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ga International Business and Languages studeren aan de Hogeschool Avans in
    Den Bosch. Heb eigenlijk best lang zitten te twijfelen. Woon nu nog thuis, maar ben wel van plan om op me eigen te gaan wonen.
     
    Laatst bewerkt: 19 jun 2004

Deel Deze Pagina