1. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    Hey,

    ik moet een profielkeuze op school gaan maken, en ook op zoek gaan naar informatie over opleidingen en banen die ik misschien wil gaan doen.

    ik heb echter ontdekt dat er op internet vrij weinig duidelijke informatie is over vervolgopleidingen en de eisen daarvoor, zeker voor vrij specifieke banen.

    zijn er misschien mensen die websites weten, of ervaring hebben met een dergelijk probleem?

    groeten,
    SoulFighter
     
  2. Ruud

    Ruud Guest

    Je hebt daar op school iemand voor die ervoor is aangenomen.

    Ook wel bekend als studieloopbaanbegeleider (vroeger decaan), mag je raden waar die naam vandaan komt.
    Zo he, profiel kiezen, dat is al weer 'n tijdje geleden!
     
  3. pharzimx

    pharzimx Elite Kaas Member

    Berichten:
    293
    Leuk Bevonden:
    1
  4. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    Studieloopbaanbegeleider? Haha, ik ben blij dat het bij ons nog steeds decaan heet.

    Bij mij werd er door de decaan een paar uur studiekeuze gegeven. Hij vertelde wat over van alles en nog wat en deelde een hoop info boekjes uit. Er werd laatst ook een avond gehouden waar oud leerling kwamen vertellen over hun studie. Allemaal erg informatief (als je je er iets van aantrekt iig). Gebeurd dat niet bij jou dan?
     
  5. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Sites van hogescholen zuigen nogal ja.

    Ik kreeg 2 jaar geleden een dik boek waar alle opleidingen in stonden. Met de meningen van "experts" en studenten. Was wel handig. En die kreeg ik van mn decaan. Ga daar eens mee praten.
     
  6. Syzigy

    Syzigy Active Member

    Berichten:
    1.143
    Leuk Bevonden:
    28
    Ook wel bekend als studieloopbaanbegeleider (vroeger decaan), mag je raden waar die naam vandaan komt.

    wat is dit voor gelul het is gewoon decaan en niet studieloopbaanbegeleider misschien op jullie school maar op de meeste scholen niet zal ik je zeggen studiebaanbegeleider whahah wat een naam :p
     
  7. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik had ook een decaan in de derde... en ik ben in de 2e al eens met school naar de StudieBeurs in utrecht geweest...

    de meeste scholen doen dit...

    ik moet alweer uit gaan kijken naar een universitaire opleiding ;)
     
  8. 4pk

    4pk Active Member

    Berichten:
    37
    Leuk Bevonden:
    0
    Als je N&T gaat doen met Bio en Eco kan je alles worden =)
     
  9. Ruud

    Ruud Guest

    Moeilijk he, lezen & quoten?
    Ik zit al lang niet meer op 'n middelbare school menneke.
     
  10. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat worden veel studielastuurtjes...

    Volgens mij, maar dat weet ik niet helemaal zeker, heb je voor een universitaire opleiding Economie geen economie als vak op de middelbare school nodig.
     
  11. Ruud

    Ruud Guest

    Biologie net zo :D
     
  12. mvdstam

    mvdstam Active Member

    Berichten:
    1.333
    Leuk Bevonden:
    4
    Tja, wat wil je later worden? ;)

    Ik ga N&T doen met Informatica iig :cool:
     
  13. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    Ik doe n&t met bio1,2 en eco1. Ik zit nu halverwege 5gymnasium. Ik zit er overigens aan te denken om gewoon lekker n&g te gaan doen met eco1 en wb1,2. Natuurkunde is...een beetje klote. :)
     
  14. Nicos

    Nicos Active Member

    Berichten:
    1.766
    Leuk Bevonden:
    0
    Lijkt me vrij zwaar: NT+ Bio 1,2 + Eco.. ??
     
  15. Jingga

    Jingga Hand in Hand

    Berichten:
    2.531
    Leuk Bevonden:
    139
    ik doe nu EM met Natuurkunde 1, Management en Organisatie, Wiskunde B1 ipv A1,2
    ik heb straks ook nog veel keuzes...
    ik zit nu halverwege 4 Atheneum..
     
  16. SoulFighter

    SoulFighter XBW Zeur

    Berichten:
    823
    Leuk Bevonden:
    0
    piloot worden lijkt me wat, maar das een zware opleiding

    enne: bij ons geven ze wel voorlichting, maar voornamelijk over de meest voorkomende banen, en dus niet over specifiekere banen.
     
  17. Barbatruuk

    Barbatruuk huub huub huub

    Berichten:
    411
    Leuk Bevonden:
    2
    Valt me nog best mee hoor. Is dacht ik nu zo'n 29 uur per week, over een paar weken 31 (dan heb ik mn halfjaartje maatschappijleer)
     
  18. Maqua

    Maqua Groen

    Berichten:
    597
    Leuk Bevonden:
    0
    http://www.icares.com/home?org=kijk deze site vind ik erg handig


    Of je laat natuurlijk gewoon biologie vallen ;)
     
    Laatst bewerkt: 13 jan 2005
  19. WiXX

    WiXX Kijk uit maloot...

    Berichten:
    2.027
    Leuk Bevonden:
    5
    Houd er rekening bij dat je als je piloot word je een lening bij de bank aan moet vragen (of je moet een rijke pa, ma of opa hebben) want de studie kost rond de 2 ton oude guldens. Die ben je dus wel even aan het afbetalen als je eindelijk piloot bent. Ook zijn de opleidingen voor piloot vaak 2 jaar lang met alleen vakantie tijdens kerst (een week). Das dus best zwaar.

    Als je piloot bent zie je trouwens ook geen ene fuck van de wereld want je vliegt alleen op je apparatuur, ik dacht er ook eerst over om piloot te worden alleen heb het toch niet gedaan want het leek me best saai worden elke dag zo lang wachten omdat de automatische piloot alles doet. Het enigste wat je eigenlijk deed op lange vluchten was een beetje in ENORM SLECHT engels (je moet zelfs slechts engels praten, je weet wel zo nederlands-engels) met de toren praten.
     
  20. Suka

    Suka not a B*tch

    Berichten:
    1.221
    Leuk Bevonden:
    0
    Voor zulke zaken moet je toch echt naar je decaan gaan :) Daarnaast raad ik je het TKMST magazine aan.
     

Deel Deze Pagina