1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De "big" motoren, scooters en brommers thread [Deel 4]

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Mtthz, 13 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Waar kom je weg? In groningen/assen is altijd wel een gezellige groep mensen die motor rijd. Zelf heb ik zo aardig wat nieuwe vrienden gemaakt in Groningen door mee te rijden met tochtjes die op motor-forum staan bijv. Als je uit Groningen/drenthe komt moet je ff meelezen in dit topic: http://www.motor-forum.nl/forum/lis...e-Rijders-Speed-Topic-nr-29-Tijd-voor-zo.html
     
  2. KevskiVD

    KevskiVD Active Member

    Berichten:
    949
    Leuk Bevonden:
    0
    Tjah, kleding met dit weer. Ik heb wel een zomerjasje van Evolution, dat rijdt echt lekker gewoon.
    Ik heb wel alles textiel, vind dat prima. Zomers minder warm dan leer lijkt me, en 's winters gewoon meerdere lagen (voeringen motorkleding en thermo kleding).

    Vandaag wel gewoon in mijn spijkerbroek richting werk. Tjah, temperatuur is dan goed vol te houden, maar toch de gedachten dat er in een fractie van seconde iets kan gebeuren...

    Wel een paar vrienden en studie genoten die een motor hebben. Maar rij eigenlijk meestal alleen of met mijn vader. Alleen rijden heeft ook wel iets. Kijk meestal even op Google Maps naar een bepaalde omgeving, plaatsen waar ik door wil rijden en belangrijke wegen als punten voor de route.
    Dan kijk ik wel. Gewoon genieten van de rit, wat zijweggetjes in slaan. Ik zie altijd wel waar ik terecht kom, toch niemand waar je rekening mee moet houden. Informatieborden langs de weg, ook ontiegelijk handig :)
     
    Laatst bewerkt: 3 jul 2010
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Gister even binnenvoering uit jack gehaald, scheelt een hoop, straks ook maar eens bij broek doen.
     
  4. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    Heeft iemand van jullie wel eens een zilver ventieldopje met platte bovenkant gezien? M'n broertje z'n neos heeft er zo één, maar ik krijg hem er met geen mogelijkheid af o.o
     
  5. Ypuh

    Ypuh Active Member

    Berichten:
    3.250
    Leuk Bevonden:
    203
    Had inderdaad al even op het motor forum gekeken. Woon zelf niet zo gek ver van Groningen stad af.

    Overigens gaat er een goede vriend van me mee die ook voor zijn motor rbw wil gaan. Ook mijn vader wil nog steeds graag een motor rbw, echter gok ik dat hij geen motor zal kopen.

    Het viel me overigens ook op dat wanneer je 1 dag voor je 21e verjaardag je rbw haalt, je nog 2 jaar aan de 25 kw limiet zit! Een vreemde regeling zeg! Ik zal denk ik net 20 worden tegen de tijd dat ik mijn rbw haal en ik heb er niet zo'n probleem mee om eerst op een lichtere motor te rijden. Ik zie het nut er wel van in.
     
  6. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Elke motor kan je wel terug laten zetten op 25kw, maar ik zou bijv. een Hayabusa niet terug voeren. Tevens kan je de motor verzekeren door middel van een 25kw uitdraai, deze kan je voor 25-30 eu laten maken bij Mulders Motoren. Motor kan je dan verzekeren maar is eigenlijk niet 25kw. Opzich prima te doen totdat je bijv. iemand invalide rijd (zeer kleine kans natuurlijk) en ze jouw motorfiets gaan onderzoeken en erachter komen dat hij eigenlijk geen 25kw is. Maargoed dat is het risico dat je loopt, 25kw regel is idd kut aangezien er best weinig fietsen zijn die daar aan voldoen.

    Mocht je later je rijbewijs hebben en een motor moet je maar ff pm'en als je een stukje wilt rijden ;)
     
  7. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hoeveel ben je eigenlijk gemiddeld kwijt voor je motorrijbewijs te halen?
     
  8. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Zoals vaak gezegd.
    Is geen prijs te noemen. Is maar net hoe lang jij over je rbw doet of moet doen.
    Een is met een paar lessen en 2 examens klaar, ander heeft veel lessen en aantal herkansingen nodig.
    Je zit zo tussen de 1000 en 2000 euro. Beetje vergelijkbaar met auto rbw.
     
  9. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    ik dacht met een pakket van 1200,- wel klaar te zijn. Maar heb net weer even geld mogen overmaken voor extra lessen. Mocht ik vorige week ook al doen en ook nog eens voor een herexamen AVB... zit nu dus op 1660,-. Ben nu wel bijna klaar, nog twee lessen en dan ga ik afrijden. Wordt tijd ook want heb al bijna een Bandit 600 gekocht...
     
  10. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    Bij mij heeft het ook aardig wat euro,s gekost.
    En al een nieuwe motor in je schuur hebben en er nog niet op kunnen rijden maakt het niet makkelijker 8)
     
  11. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Net nog even lekker stukje rustig gereden.
    Op den duur reed ik rustig achter een bestelbusje op ruime afstand, 80km/h op 80km weg, netjes volgens de regels dus. Rechts liep een fietspad en kwam een gast op een scooter tegen. Hij racehouding aannemen, rij hem rustig voorbij (kon sowieso niet even gassen), ca 200 meter voor hem opnieuw zo een persoon. :)
    Zij gingen de rond de 60km/h en zal ook wel hun top geweest zijn, aangezien ze niet verder accelereerden na aanname van racehouding.

    Ook nog een Kawa er-6f gezien, ziet er best leuk uit moet ik zeggen.
     
  12. Speedy NL

    Speedy NL Guess Who's Back ?

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    0
    volgens mij is die kentekenplaathouder gewoon legaal?

    Ik heb slechts een brommertje ( Aprilia rs50 '08 ) maar heb er ook zo'n sportief kentekenplaathoudertje opzitten.. nog nooit gezeik om gehad, dus ik denk dat je gewoon een agent met een slecht humeur bent tegengekomen. :+

    was zowieso weer heel kinderachtig al dat gedoe om die TT van Assen 8)
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2010
  13. pim_smeets

    pim_smeets Active Member

    Berichten:
    754
    Leuk Bevonden:
    179
    gister avond de knoop door gehakt. Deze staat nu op mij te wachten tot ik mijn rijbewijs heb...

    [​IMG]
     
  14. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Had m'n kentekenplaat bij m'n Gilera DNA net zo als bij Fallout en ben er echt zo achterlijk vaak door aangehouden, niet normaal. Komt ook wel omdat in mijn buurt een hoop scooter'tuig' is dus dan wordt je al sneller aangehouden, lijkt me op een motor dat je wat minder snel wordt aangehouden om zo iets lulligs (al werd ik een keer aangehouden door agenten die dachten dat ik op een motor reed met m'n kentekenbord, toen ze erachter kwamen dat het geen motor was maar een scooter mocht ik weer gaan want allen bij motors is het van belang dat het goed staat:emo:).
     
  15. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
    Proficiat Pim! Lekker uitlaatje ook!
     
  16. fallout

    fallout Active Member

    Berichten:
    1.521
    Leuk Bevonden:
    3
    Cool, gefeliciteerd! Sterkte nog even met het hele rijbewijs feest.


    @Dyonko en Speedy: Ja, dat kentekenhoudertje zal inderdaad met Assen te maken hebben gehad. Normaal nooit gezeur gehad met dat soort, mjah, kleine dingen.
     
  17. Beumah

    Beumah ----

    Berichten:
    886
    Leuk Bevonden:
    0
    Vandaag besloten om toch zo snel mogelijk nieuwe handschoenen te halen. Die winterhandschoenen die ik nu heb zijn echt niet prettig meer. De binnenvoering trek ik steeds half naar buiten met uitrekken. En vooral bij me duim zit het niet goed, en met rijden wordt me duim dus ook steeds afgekneld.

    Dus ik net op de motor naar Goedhart, hebben ze de GP-Pro niet meer in mij maat. Dus ik weer terug naar huis en onderweg nog ff gestopt bij Hans van Wijk, ook niet. Bestellen duurt min 2 weken, dus gaan we maar ff ergens anders kijken.
     
  18. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    Leuk verhaal :+

    Dacht nu komt het maar valt dik tegen :lol:

    Ik heb laatst ook een stukje gereden, staat er een porsche turbo naast me bij het stoplicht, trekken sportief, maar niet volgas weg, hij iets sneller dan ik, schakel door naar de derde versnelling en pop mn clutch ff en rij hem met +- 100km/h voorbij op het achterwiel en blijf voor zon 300 meter op het achterwiel rijden. Daarna nog een duimpje gekregen van de porsche bestuurder. Owja na 4600km is een achterband op met mijn rijgedrag :x
     
  19. SjoerdV NL

    SjoerdV NL Hardcore Poster?

    Berichten:
    2.135
    Leuk Bevonden:
    2
  20. Smok3y

    Smok3y Dark Souls!

    Berichten:
    3.670
    Leuk Bevonden:
    277
    En volgens mij doe jij met je voorband nog wel een jaartje of 8 :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina