Fardo's Xbox 360 Media Delen Tips
Media Delen met Windows Media Player 11
Je moet om media te kunnen delen bbeschikken ove één van de onderstaande opstellingen
ICS (Internet delen)
Router
Wireless Router
Kortom je Xbox 360 moet verbonden zijn met je PC. De meeste huishoudens hebben meerdere computers in huis en hebben vaak ook een router. Dus ik denk dat de meeste de router optie gebruiken.
In deze turtorial maak ik gebruik van Windows Vista. Je moet voor Windows XP soortgelijke stappen volgen, als er vraag naar is post ik ook een Windows XP Fardo FAQ.
Stap 1 - Ga naar je control Panel
Stap 2 - Klik op Network and Sharing Center
Stap 3 - Je ziet het onderstaande scherm
Als er bij Network (Public network) staat dan moet je op customize klikken. Als er Private staat dan kan je de volgende stap overslaan.
Stap 3a - Selecteer Private en klik op change
Stap 4 - Instellingen aanpassen
- Selecteer Turn on File Sharing
- Klik op Apply
- Klik op Public folder sharing
- Selecteer Turn on sharing so anyone with network access can open, change, and create files
- Klik op Apply
- Klik op Media Sharing
- Klik op Change
Stap 5 - Media Sharing instellingen aan passen
- Selecteer "Share my Media"
- Klik op OK
Stap 6 - Media Sharing
Je ziet het bovenstaande scherm.
Druk OK.
Als je geen apparaten in je scherm zag. Zet dan je Xbox 360 even aan.
Stap 7 - Ga naar Network
Je ziet nu je Xbox 360 in het rijtje van apparaten staan.
selecteer je Xbox 360 en dubbel klik op het icoon
Stap 8 - Windows Media Player start op en Media Sharing
Je ziet een geel uitroepteken staan bij je Xbox 360
Klik met je rechtermuis knop op het Xbox 360 icoon en selecteer allow (klik hier op)
Stap 10 - Als alles groen is ben je gereed
Als je een groen vinkje bij je 360 ziet staan heb je je media goed gedeeld. Nu moet je je Xbox 360 instellen en eventueel ook Windows Media Player 11
Stap 11 - Start de Xbox 360 op
Stap 12 - Ga naar de Media Tab Blad
Stap 13 - Je krijgt de volgende melding
- Selecteer "Yes, continu"
- Druk op A
Stap 14 - Je komt terug in het menu
- Selecteer Computer
- Druk op A
Stap 15 - je ziet het volgende
Stap 16 - Selecteer de PC welke je wilt gebruiken
Stap 16a - Als je de onderstaande foutmelding krijgt heb je je media nog niet gedeeld voer dan stap 8 nog een keer uit (er staat dus een geel uitroeptekentje bij je 360)
Stap 16b - Zie je niet al je nummers dan betekend het dat je je Windows Mediaplayer niet goed hebt ingesteld ga dan naar stap 17 anders kan je naar stap 21 gaan
Stap 17 - Windows Media Player instellen (start media player)
- Start Windows Media Player
- Selecteer Library
- Selecteer Add to Library (klik)
Stap 18 - Je ziet het volgende scherm
Klik op Add.. (om folders toe te voegen)
Stap 19 - Voeg de folders toe waar je muziek staat
Je kan de volgende folders toevoegen waar je media staat
In mijn geval voed ik de folders "Foto's" "movies" "Muziek" toe
druk per folder op OK
Stap 20 - Windows Media Player importeert de media in haar bibiliotheek
Stap 21 - Al je nu op Xbox 360 naar media van je computer gaat, zul je zien dat je nu wel toegang hebt tot al je muziek, films en foto's
Filmbestanden compatible met de xbox 360 maken!
Door ArtificialFaith aka MXS
Soms kunnen films niet afgespeeld worden door de xbox 360 ondanks dat de film in een xbox 360 compatible formaat staat. Bijvoorbeeld een .avi
Zo heb ik altijd een probleem gehad met How High. Zie hier wat er gebeurde.
Dit kan komen door bijvoorbeeld een codec, een te lage bitrate of een geluidsformaat die de xbox 360 niet kan ondersteunen.
Ik heb een programma gevonden, jammer genoeg niet gratis maar je moet er wat voor over hebben of internet leren kennen .
Magic Video Converter
Hoe werkt het? Nou ben ik zelf niet de beste met codecs, bitrates o.i.d. dus advies is gewenst! Toch ben ik tot nu toe nog geen problemen tegen gekomen op deze manier:
Bij profile pak ik divx 1200 en mp3 96. Dit gaan we zo aanpassen.
Bij edit profile gaan we wat dingetjes aanpassen zodat de xbox deze kan lezen. Zo pak ik hier Xvid same quality en mp3 geluid.
Onder het kopje video pak ik 4600 kbps bitrate en laat alles op auto staan.
Onder audio pak ik 2 channel geluid en een bitrate van 128 kbps
Nu ga ik het bestand inladen. Ik klik op browse en ik zoek mijn bestand. Ik zorg ervoor dat het programma op .. to .avi staat. .avi is een toegankelijk formaat.
Nu staat er alle informatie die we hebben ingevoerd en hoelang het duurt om te converten.
Een film van 700 mb duurt ongeveer 20-25 min. om te converten.
Als ik het bestand nou via mijn xbox probeer af te spelen, krijg ik dit te zien.
|
Deel 1
Laatst bewerkt: 4 jun 2008