Hoeveel episodes nog van show X (gevolgen van de WGA staking)

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Kareem, 11 nov 2007.

1. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    Er is geen algemeen televisie topic dus doe ik het in een nieuwe. Hier een lijstje van wat er nog over is voor verschillende televisie shows voordat ze door de staking voortijdig aflopen.

Voor diegene die het nog niet weten de Witers Guild of America staakt omdat ze royalties willen op de verkoop van DVDs en legale downloads. Hollywood heeft ze grotendeels genegeerd dus heeft de WGA een staking geautoriseerd. Het gevolg is geen nieuwe scripts meer.

http://community.tvguide.com/blog-e...g/Ausiello-Report/Strike-Chart-Long/800026937

2. FallingDarkness

FallingDarkness Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    shit, dat zou balen zijn.. maargoed ze lossen het wel op hoor.

3. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    nee, de staking is al in effect.

24 seizoen 7 wordt niet uitgezonden, en etzelfde geld waarschijnlijk voor lost.

Laatst bewerkt: 11 nov 2007
  4. Pascal

Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

Leuk Bevonden:
    57
    Verdomme, wat een onzin. Straks misschien dus helemaal geen Lost dit "seizoen"? Maar hoe werkt dat dan? Zoals bij Heroes en Prison Break, krijgt het seizoen dan wel enigzins een passend einde?

5. Willem

Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

Leuk Bevonden:
    686
    Dat weet ik niet, maar daarom moeten ze maar snel royalties krijgen. ;)

6. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Zou wel heel klote zijn, maar waarschijnlijk gaat het na een bepaalde tijd wel weer verder...

:eek:Wat zijn royalties!?

7. Sushi

Sushi Niet eetbaar

Leuk Bevonden:
    0
    Zoals ik loon krijg van de Albert Heijn waar ik werk, krijgen artiesten bijvoorbeeld royalties.
    Iemand die liedjes schrijft krijgt niet maandelijks hetzelfde bedrag uitbetaald. Maar krijgt bijvoorbeeld per liedje uitbetaald(dat zou worden gebruikt).

Of ben ik te onduidelijk?:+

8. Biba

Biba Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Dus regisseurs krijgen geen percentage van de dvd/download opbrengsten? Ze krijgen alleen betaald voor de scripten en de tv inkomsten? Dan sta ik 100% achter die WGA... Laat ze maar lekker staken, het is voor de uitgevers toch veel te kostbaar om al die series te laten doodbloeden. Ze kunnen heus wel tot een compromis komen, maar waarschijnlijk worden de seizoenen wel allemaal heel erg vertraagd... Dat is dan weer jammer voor ons.

9. Kapitein Iglo

Kapitein Iglo Registered User

Leuk Bevonden:
    0
    Ja voor heroes sta ik elke dinsdag op :mad:

10. Kareem

Kareem Krispy Kareem

Leuk Bevonden:
    0
    niet de regiseurs, de schrijvers.

royalties betekend een loon gebaseerd op de verkoop. ze willen dus voor elke verkochte dvd en legale download een percentage van de opbrengst.

nu krijgen ze alleen een vast bedrag per script.

de makers van heroes zagen dit aankomen en hebben de aflevering van 3 december opnieuw gefilmd. Dit moest eigenlijk het slot zijn van het verhaallijn 'generations' maar is nu de seizoen finale.

andere shows lopen volgens mij gewoon voortijdig af midden in t seizoen.

11. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Als de staking lang duurt, dan kom 24 season 7 pas in 2009 :eek:.

12. apoc123

apoc123 Lucian

Leuk Bevonden:
    0
    ja en Lost seizoen 4 ook!:mad:

13. Xante

Xante Active Member

Leuk Bevonden:
    0
    Heroes wordt ook vroegtijdig beëindigd. Aflevering 11 zal fungeren als season finale.

14. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Desperate Housewives, Gossip Girl, Ugly Betty, House, The Office ... allemaal heel erg zonde.
    Maar het meest vervelend vind ik eigenlijk mijn 2 favoriete shows: Scrubs en 24. Dit is echt heel erg jammer. Ik volg beide series al vanaf het begin het ontzettend veel enthousiasme :mad:
    Maar is dit definitief? Al deze shows worden niet meer verder geschreven ??

15. Tim

Tim Active Member

Leuk Bevonden:
    1.944
    Weet imand hoe het met Prison Break afloopt? Maken ze er een season finale van of gewoon een (heel erg) lange break?

16. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Lange break waarschijnlijk.

17. Tha)Sven

Tha)Sven Pillz-E

Leuk Bevonden:
    0
    Omfg nee .. ik zit al veel te lang op het nieuwe seizoen te wachten.. er werd ons zoveel mooie dingen beloofd in het nieuwe seizoen :'-(

18. Badstreak

Badstreak Veteran

Leuk Bevonden:
    6
    Die nieuwe dingen zullen waarschijnlijk wel komen, alleen moet je nou nog veel langer wachten voordat je die mooie diingen kunt zien. Maarja, ik hoop dat die staking snel voorbij is, want ik wil eigenlijk niet lang wachten op prison break,heroes, lost en 24.

Laatst bewerkt: 12 nov 2007

Deel Deze Pagina