# Wat is je budget?:
500 - 1250
# Waar wil je de laptop hoofdzakelijk voor gaan gebruiken? Gamen, office, videobewerking, internet?:
Internet en office (voornamelijk als ik in bed lig), film en muziek. en als software database (Voor als ik bij iemand windows aan het instaleren ben of problemen voor iemand probeer op te lossen, in het verleden is al vaker gebleken dat een wel goed werkend systeem ernaast dan erg handig is)
# Wat heb je al, en/of wil je hergebruiken?
Een PC om op te gamen: Intel E8400 (3ghz.), 4gb ram, 8800gt (512mb)
Die volgend jaar rond deze tijd weer toe is aan een upgrade.
Wel staat er hier nog een monitor te niksen (19'' breedbeeld 1440x900) die eventueel op de latop kan worden aangesloten.
Ten eerste even over het budget: Ik heb expres gekozen voor 500 - 1250 omdat die 1250 niet perse opgemaakt hoeft te worden, Een laptop van 700-800 euro zal ik meer gebruiken en vaker meenemen dan een laptop van 1250 euro, maar als ik voor meer geld echt veel betere prestaties kan krijgen wil ik daar wel over nadenken)
Verder had ik al een lijstje gemaakt met wat eisen:
Processor: Minimaal 2 Ghz.
Chipset: -
Geheugen: 3 of 4 GB
Harde schijf: 250+ GB
Videokaart: minimaal 256mb
Netwerk: LAN (10/100), WLAN 802.11g (ik heb een linksys wrt54gl router)
Optisch station: minimaal een DVD lezer, branden kan op mijn pc.
Scherm: vanaf 15"
Besturingssysteem: Microsoft Windows Vista Home Premium of Ultimate
Accu: -
Afmetingen (bxdxh mm) en gewicht: -
Aansluitingen en poorten: minimaal 2x USB 2.0, en 1 aansluiting voor een extra scherm (VGA, DVI of HDMI)
Extra's: Bluetooth (kan, moet niet.)
Garantie: 2 jaar pick-up and return.
Verder zijn merken als Acer en Packard Bell bij voorbaat al uitgesloten, Met bijde heb ik mindere ervaringen, zodanig dat ik het zelf niet zal kopen.
Ik ben op zoek naar een laptop van een goed merk.
HP en MSI ben ik bekend mee.
Wat ik van samsung kan verwachten op dit gebied weet ik eigenlijk niet, ze zijn ook nog vrij nieuw in de laptopmarkt.
Verder ben ik niet een internetter die het bij 1 pagina houd,
Ik heb regelmatig 35+ tabbladen openstaan in firefox (wat op mijn pc resulteert in het niet meer kunnen afspelen van filmpjes op sites, wat dan te omzijlen is door dat in een andere (niet overbelaste) webbrouwser te doen)
Verder ben ik geneigt een laptop te nemen waar ook flink op gegamed kan worden maar aan de andere kant is dat zonde van het geld omdat ik op mijn pc ook bijna niet game.
Een leuke multimedia laptop die geen problemen heeft met HD films (720p) afspelen is dus meer dan genoeg voor mij.
(Voornamelijk hd trailers van games.)
Ik ben van plan om er binnen nu en een maand één te gaan kopen/bestellen.
Dus ik hoop dat jullie mij een beetje op weg kunnen helpen,
Ik ben zelf ook op mijn gemak wat aan het kijken op internet en zal van de week nog wel wat linkjes plaatsen naar laptops die mij wel intresant lijken.
Maar alle inbreng is zeer welkom.
Alvast bedankt voor jullie hulp.
Laatst bewerkt: 25 jan 2009