1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het School & Opleidingen Topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Syn3rgy, 7 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Hai mensen,
    ik heb vandaag een kleine voorlichting gehad op school hoe het zit met profielen etc ( 3 Havo ) en heb me deze avond een beetje op zitten verdiepen. Ik wil waarschijnlijk het profiel Natuur & Gezondheid doen. Vind de basisvakken in dat pakket best interessant en leuk om te doen.

    Maar er is ook nog een hele andere kant en dat is Media & Entertainment.
    Ik moet dit jaar een keuze maken, maar weet nog niet zeker wat ik wil doen.

    Ik vroeg me ook af, wat willen mensen hier op het forum gaan doen? Welke studie doe je of wil je gaan doen?

    ( Heb maar een apart topic gemaakt omdat ik niks gerelateerd kon vinden, als het dicht moet doe maar dicht )
     
  2. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Weet je al wat je later wilt gaan doen? :)
     
  3. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Je wilt N&G gaan doen terwijl je niks snapt van Scheikunde?
     
  4. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Snap wel degelijk iets van Scheikunde, en het jaar is pas net begonnen. Spijt me zeer dat ik iets vroeg?

    @ Ferron, sja. 2 Hele verschillende dingen tbh. Of in de Media of in de Horeca.
     
  5. Zeepsop

    Zeepsop BRO BEANS

    Berichten:
    2.636
    Leuk Bevonden:
    627
    Je kunt alles leren, Ali. Als je er maar je best voor doet.

    Ik heb ook een verkeerde keuze gemaakt vroeger in de HAVO, door geen vreemde taal te kiezen. Nu zit ik op het mbo horecomanager, middelbare hotelschool, maar ik had al op de hogere kunnen zitten als ik een vreemde taal had. Dus het is goed dat je er al mee bezig bent :)
     
  6. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Media & Entertainment klinkt veel leuker moet ik zeggen :+ Maarja ik vind N&G dan ook echt niks aan. Ik kan het ook niet, dus... maarja je moet doen wat je zelf het leukste vind he. En dit topic zou beter passen in de ASEL denk ik.

    @ Ali: Waar zie je dat staan dan?
     
  7. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat had die een paar keer gepost vandaar.
     
  8. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Huiswerktopic.

    Ik vind het vakkenpakket zoals ik zei best leuk. Biologie en Scheikunde vind ik gewoon leuk om te doen. Minder sterk vak is Wiskunde.
     
  9. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik heb zelf vwo N&G gedaan wat mij eigenlijk niet natuurlijk heel erg ligt. Ik heb dit gedaan om zo zoveel mogelijk opties voor studeren open te laten. N&G vond ik zelf erg pittig maar wel heel erg interessant. Niet dat ik er nu veel mee doe (student filosofie :+ ) Verwacht dus wel dat je erg wetenschappelijk bezig bent (onderzoek en methode etc) waar je je echt 100 % voor moet inzetten als je geen natuurtalent bent. Ik wil uiteindelijk via de filosofie de journalistiek in, maar heb niet voor hbo gekozen omdat het erg middelbare schoolsfeer heeft (journalistiek dan)
     
  10. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Ik moet ook een profiel gaan kiezen.
    Maar heb er nog niet veel aandacht aan besteed.
    Weet wel bijna zeker dat ik iets in de ICT wil gaan doen, maar dat is een groot woord 8)
     
    Laatst bewerkt: 7 okt 2009
  11. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Nee dat weet ik zelf niet :+

    ICT is ook interessant, maar dan wil ik niet Systeembeheerder worden of dergelijke. Meer de Media in of Design.
     
  12. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat is dat Media & Design btw? Bij ons had je gewoon E&M, C&M, N&G, N&T.
     
  13. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    8)

    Dat zijn de profielen, Media & Design is weer iets heel anders :+
     
  14. koennn

    koennn Science Fiction Fan

    Berichten:
    1.974
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zit nu ook in de 3rde en zit er ook over na te denken om N&G te gaan doen. Lijkt me ook leuk (dat is natuurlijk het belangrijkste, dat je gemotiveerd bent) om te doen, en een leuke bijkomstigheid is dat ik later ook nog een ruime keuze van studies heb.
     
  15. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Media en Design is een opleiding, is geen profiel. EM,CM,NG en NT zijn profielen. Daar moet je uitkiezen als je in 3 Havo zit.

    Ik wil NG doen omdat ik interessant vind en ik bijna elke baan kan nemen die ik wil ( zeggen ze dan! :+ )
     
  16. Ferron

    Ferron Active Member

    Berichten:
    5.446
    Leuk Bevonden:
    38
    Wil je voor wiskunde A of voor B gaan?
     
  17. Syn3rgy

    Syn3rgy Active Member

    Berichten:
    1.107
    Leuk Bevonden:
    1
    Wiskunde A,
    mijn wiskunde zuigt :+
     
  18. Alizor

    Alizor Murdaturk

    Berichten:
    2.223
    Leuk Bevonden:
    0
    Ooh, ik dacht al van wtf. Ik weet niet eens wat ik later wil worden, ik dacht alleen van hier ben ik slecht in, hier ben ik goed in. Ik neem geen onnodige risico's, kies lekker het profiel met de meeste vakken waar ik goed in ben. Nog een tip, wat je ook doet kies geen Aardrijkskunde. Kies Maatschappijwetenschappen, je moet er veel voor doen maar het is echt fuckingsimpel. Ak is zo saai en oninteressant. Maar ik had wel een 9.3 voor m'n SE zonder te leren :D!
     
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Ik zou zweren dat er al zo'n topic bestond, maarja. Iig meer iets voor de ASEL
     
  20. Killamonkey

    Killamonkey Niet zo aanstellen! XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.647
    Leuk Bevonden:
    4.760
    Ik heb allebei erg uitgebreid gehad en ik zou voor wiskunde B gaan, veel interessanter en daardoor raak je gemotiveerder om er echt mee aan de slag te gaan.

    Just my 2 cents though :+
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina