1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Het grote tafelvoetbal topic

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Probailer2, 20 okt 2009.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Probailer2

    Probailer2 Casual gamer

    Berichten:
    716
    Leuk Bevonden:
    0
    Hallo,

    In dit topic kan iedereen zijn spulletjes kwijt ivm tafelvoetbal.
    Of je nu graag kickert op café voor de lol, competitie speelt of zelf eentje hebt thuis die je wilt opknappen maar niet weet hoe: iedereen is welkom hier.

    Korte regels van het spel:

    Tafelvoetbal is een spel wat je 1 tegen 1 of 2 tegen 2 speelt.
    Er zijn veel verschillende competitieregels, maar de café regels zijn meestal dit:

    1. Een spel gaat tot wie het eerste 11 punten heeft EN 2 punten verschil (dus als het 10-11 is moet er verder gespeeld worden tot er 2 punten verschil zijn)
    2. Middenlijn goal maken mag NIET (bij sommige competitie's mag het wel)
    Als dit wel gebeurd, moet de bal in de hoek waar het doelpunt viel.
    3. Als je 2 tegen 2 speelt mag je met je partner van baren wisselen als de tegenstanders een doelpunt hebben gemaakt (en ENKEL dan)


    Populaire tafels:

    BE:
    Jupiter :


    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    Technisch hoogwaardige tafel.
    Modern, mooi afgewerkt en stabiel.
    Klassieke opstelling (1 keeper en oplopende hoeken)
    Houten handvatten, beukenhouten popjes en gechromeerde stangen.
    Topmodellen zijn Gold Star en Starlight, beide met verlichting over de tafel.
    Voor de europese markt : Eurosoccer, de tafel die alle verschillende speltechnieken toelaat.

    Elektronische muntproever van de laatste generatie, aanvaardt alle Euromunten vanaf 10 Cent.
    Met bonussysteem, voor €1 krijg je 15 balletjes, voor €2, 31 balletjes, enz…

    Balletjes : kurk of zachte kunststof.

    Jodec:

    Ongeveer dezelfde basisopstelling als Jupiter houten tafels.
    Houten handvatten, beukenhouten popjes en gechromeerde stangen.
    Oudere tafels die nog veel speelgenot geven voor weinig geld

    Balletjes: kurk of zachte kunststof

    NL:

    Top 2000


    [​IMG]

    [​IMG]

    Is wel in dezelfde stijl als Jupiter e.d. , maar de baren zijn beduidend zwaarder.
    De tafel houdt zowat het midden tussen de Belgische modellen en de Deutscher Meister.
    De handvatjes zijn van hout, evenals de popjes. De baren zijn verchroomd.
    Speelveld in geharde glasplaat.
    (De Topper PRO heeft kunststof speelveld in combinatie met kunststof balletjes.)

    Balletjes : Kurk.
     
  2. Bassie

    Bassie No lollygaggin'

    Berichten:
    4.234
    Leuk Bevonden:
    33
  3. L.A.

    L.A. Active Member

    Berichten:
    656
    Leuk Bevonden:
    4.873
    ik speelde in café altijd op een deutsche meister. Op school een andere tafel, maar weet even niet welk merk dat is geweest.

    deutsche meister speelt wel ok, maar is vaak veel te glad omdat je minder grip hebt op de bal, plus je maakt makkelijk klinkers.

    Op school altijd elke dag gespeeld, heel veel plezier gehad. Op gegeven moment was het wel minder, omdat ik eigenlijk nooit meer verloor. Mocht ook meedoen met de nederlandse kampioenschappen, maar had helaas geen goede verdediger die ik kende :'-(.

    Mis het wel, erg tof spel.
     
  4. *NERAZZURRI*

    *NERAZZURRI* Active Member

    Berichten:
    1.016
    Leuk Bevonden:
    12
    ?


    Vroeger af en toe gedaan in de kantine. Was altijd erg gaaf, en het blijft aantrekkelijk om te doen als ik er een zie, alleen zie ik er nooit meer een :cool:
     
  5. Viktortje

    Viktortje Rest in pieces!

    Berichten:
    3.576
    Leuk Bevonden:
    11
  6. Cookie

    Cookie #TaylorSwift XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.247
    Leuk Bevonden:
    528
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina