Wat is het nog maar? Minder dan 3 weken. Na jaren wachten dan eindelijk next-gen. Sony en Microsoft gaan knallen. En daarnaast een Wii U wat maar vooruit zit te strompelen, dus ook Nintendo moet indruk gaan maken.
Dit belooft de leukste, en in ieder geval interessantste, E3 in jaren te worden. Weet Microsoft zich te herstellen van de
ongelooflijke kut ietwat matige reveal van de Xbox One? Zet Sony hun marketing voort met hetzelfde vertrouwen van de laatste maanden? Weet Nintendo de Wii U te
redden van de ondergang?
Nemen smartphones gaming over?
De E3 is de 'Electronic Entertainment Expo' (3 E's = E3, vat je em?)
Ieder jaar worden op de E3 de nieuwste, beste en grootste aankondigingen gedaan omtrent nieuwe games én nieuwe hardware. De grote 3 hebben allemaal hun eigen persconferentie/evenementen van ongeveer anderhalf uur, die meestal de dag voordat de E3 officieel begint worden gehouden. Deze zijn het belangrijkste om in de gaten te houden, want van die conferenties komen de echte klappers.
Microsoft
Sony
Nintendo
***DIT JAAR GEEN PERSCONFERENTIE VAN NINTY MAAR PRE-RECORDED NINTENDO DIRECTS***
Nu was de vorige E3 (
weer) een flinke teleurstelling door
weer de grote focus op Kinect, apps en casual games, maar nu we dat (
weer) achter de rug hebben mogen we misschien toch
eindelijk hopen op mooie aankondigingen van Core games? Want dat hebben ze voor de launch van Xbox One toch echt nodig.
Aan welke kant je ook staat, Sony, Nintendo of Microsoft, memorabel wordt het vast! Laten we dus alleen wel hopen dat het memorabel wordt om de goede redenen, en niet dat we hier een paar jaar later nog om zitten te lachen.
Jullie vragen je misschien wel dingen af. Misschien heb ik antwoorden voor je.
Waarschijnlijk ook niet, ik doe maar net alsof ik dit soort dingen weet.
Q: Wanneer is de E3?
A: Van 11 tot 13 juni 2013
Q: Waar is de E3?
A: Los Angel in de US of A. De LA Convention Center
Q: Kan ik er naartoe?
A: Nee, de E3 is NIET open voor het publiek. Je kan wel samen met ons via crappy streams naar de conferences kijken!
Q: Ik geloof je niet. Wat is de officiele website?
A:
http://www.e3expo.com/
www.e3insider.com
Q: Hoe laat zijn de pers conferenties?
A:
Microsoft: 10 juni om 18.30 uur Nederlandse tijd
EA: 10 juni om 22.00 uur Nederlandse tijd.
Ubisoft: 11 juni om 0.00 uur Nederlandse tijd
Sony: 11 juni om 03.00 uur Nederlandse tijd
Nintendo: Geen E3 persconferentie voor deze mensen. Wel krijgen we een paar Nintendo Directs. Ik weet het, dat is niet hetzelfde, maar de uiteindelijke content is meestal wel goed.
Q: Heb je wat links voor streams?
A: Zeker!
IGN,
Gamespot,
Gametrailers,
uStream en
Justin TV hebben meestal wel livestreams.
Joystiq,
Eurogamer,
VG24/7 en
Kotaku voor liveblogs.
Officiele Streams:
Voor Nintendo:
Officiële Nintendo site (??)
Voor Microsoft:
Officiële Xbox site En
deze voor streamen via je mobiele ende draagbare apparaat.
Ook is het dit jaar via Xbox Live te volgen!
Voor Sony:
Officiële PS Blog
Je PS3 en Vita
Voor Ubisoft:
Uplay
Voor EA:
Officiële EA site
Q: Wat moet ik hier posten?
A: Alles wat met de E3 heeft te maken. Hoeft niet alleen over de Xbox te gaan.
Q: Heb je nog meer antwoorden voor me?
A: Als jij nog meer vragen hebt.
Games. Daar doen we het voor, toch? Dit jaar kunnen we hopelijk een hoop nieuwe IP's verwachten, zo met de launch van de PS4 en Xbox One. Samen met wat golden oldies waarschijnlijk.
Zoals Mirror's Edge 2, Shenmue 3 en Half Life 3. Allemaal exclusief voor de Wii U.
Nou. Al 2 jaar achterelkaar niks gekregen wat ik wil. Ik hoef dus eigenlijk mijn verlanglijstje niet aan te passen.
Waarom haat de gamesindustrie mij zo erg?
MIRRORS EDGE 2
BULLY 2
KAMEO 2
POP 2008 2
PERSONA 5
EEN GOEDE HARRY POTTER GAME
POTTERMORE APP VOOR DE VITA
MIRRORS EDGE 2
RED DEAD R..NOGWAT
BANJO-KAZOOIE NUTS & BOLTS 2
DRAGON AGE 3
MASS EFFECT 4
REVIVAL VAN DJ HERO
BULLETSTORM 2
MIRRORS EDGE 2
JUST CAUSE 3
DRAGONS DOGMA 2
VITA GAMES. MAAKT NIKS UIT WAT, MAAR...IETS!
NIEUWE IP's!!!
Hier komt na de persconferenties te staan wat ze hebben laten zien.
Hiervoor reken ik wel op jullie hulp! Vorige jaren werd door sommige mensen een handig lijstje bijgehouden tijdens de persconferentie wat er werd geshowed.
Waarom doe ik dat zelf niet? Nou... Vreemd als ik ben, en hoe leuk ik het vind om achteraf jullie reacties terug te lezen, kijk ik de E3 conferences altijd fulll screen in mijn eentje. Zonder lijstjes bij te houden of te posten op XBW.
Dus als jullie weer zo aardig willen zijn. :b: