[Muziek] Metal algemeen

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Peter OtH, 26 jun 2003.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Er gaan een paar threads rond over bepaalde metal bands momenteel (zie st Anger).
    2 tot 3 paginas gaat het dan over die band en vervolgens wordt het dus meer algemeen.
    Vandaar dus deze thread. Een algemene thread over alle metal/hard-rock/industrial/death/thrash/black/doom/punk etc stromingen.
    Er is al een soort gelijke thread over hip-hop en dat werkt toch een stuk beter als alleen maar band gerichte threads.

    Doel van deze thread is simpel.. l*llen over metal, CD tips, favorite bands, aankomende concerten.. dat soort dingen.

    Meteen dan ook maar een cd tip voor de mensen die van iets harder werk houden. Dark Tranquility "Haven" egh ik bedoel dus "damage done"
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2003
  2. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Nou, qua aankomende concerten heb ik een mooi nieuwtje! Helloween komt naar nederland! Het is nog niet bevestigd maar op óf 24 óf 25 óf 26 november spelen ze ergens in Amsterdam. Waarschijnlijk de Melkweg aangezien de Heineken Music Hall een maatje te groot voor ze is. En Paradiso doet al helemaal weinig aan concerten de laatste tijd.
     
  3. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Kijk dat is goed nieuws.. Helloween heb ik nog niet live gezien (schaam)
    Paradiso doet idd geen f*ck meer.. jammer.. Vond het toch altijd een mooie zaal voor concerten.. Type O heb ik daar nog gezien o.a.
     
  4. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Wat dacht je van Nighttown te Rotterdam? Twee jaar geleden traden de Voodoo Glow Skulls daar op. Aanvang 20 uur stond erop. Nou, dan redeneer je: eerst voorprogramma +/- 40 minuten. 15 minuten ombouwen dus uiterlijk 21 uur binnen zijn. Nee, komen we 20.55 binnen, staan ze al te spelen en we konden nog maar drie nummers meemaken. Nou ok, kan gebeuren. Maar of we daarna dírect weg wilden gaan want er zou een of ander trancefeest plaatsvinden. Ik ben praktisch naar buiten geslagen. Lekker: sta je met je kop om 21.30 weer buiten.

    En dat terwijl ik in Nighttown echt dikke concerten heb gezien van Sepultura, DRI, GWAR, the Exploited, Machine Head. En dat waren concerten die stopten om 00.30. En daarna werd er alleen metal gedraaid de hele avond lang. Ik mis die tijd wel een beetje want Nighttown an sich is wel een vette tent. Jammer dat ze zo commercieel zijn geworden.
     
  5. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Nighttown ben ik maar 1 keer geweest. weet eigenlijk niet meer voor wie.. (geloof ook sepultura) Maar het is idd vrij irritant als een concert zo vlug voorbij is..

    Tja ze kijken alleen naar wat het meeste opbrengt en het minste kost he.. Een band met crew etc is duurder dan 1 DJ..

    Ik vond die oude melkweg zaal altijd wel lache.. 1 van de beste concerten die ik gezien heb was ook daar.. Filter. Zanger had tijdens de rehearsels zijn arm en schouder gebroken. Toch optreden en zo uit je pan gaan dat aan het einde van het concert zijn arm (die eerst helemaal aan zijn lichaam getaped was) er weer los bij hing..
     
  6. the master

    the master On Live I am thebest

    Berichten:
    628
    Leuk Bevonden:
    0
    wanneer komt de nieuwe cd van slipknot eigenlijk?
     
  7. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Tsja, volgens mij is de metal behoorlijk op zijn retour. De nieuwe bands zijn niks anders als bijv (sorry dat ik het zeg) de Spice Girls. Echt speciaal van die bijelkaar gezochte types die dan een band vormen.
     
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Dec of begin 2004 als het goed is
     
  9. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Als je zegt retour, dan betekend dat we ons weer begeven richting jaren '80. En dat klopt! Anthrax, MOD, Helloween: allemaal ouwe bands die weer een te vette plaat afleveren. Sommigen vinden zelfs de nieuwe metallica helemaal te gek (:)). Maar om je redenering te volgen: dat Spice Girls gevoel heb ik momenteel met de núúú-metal.
    Maar als je bijvoorbeeld kijkt naar de nieuwe plaat van the Haunted: dikke jaren 80 thrash. Dan hoop ik dat dat retourtje langer geldig is dan 24 uur
     
    Laatst bewerkt: 26 jun 2003
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Hmm dat gaat misschien op voor een paar bands idd.. maar ook weer niet voor alle bands. Ligt er een beetje aan welke bands je bedoeld.

    Metal is een beetje te populair geweest en er is nu een natuurlijke terugval omdat al die tijdelijke fans nu weer naar de volgende "populaire" muziekstroom gaan (lees nu-punk ;) ). Maar op zich is dit niet erg. Het is wel goed als metal weer ff op zijn bek gaat want hierdoor komen de kwaliteit bands weer naar boven.
     
  11. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Met het op de bek gaan van de Scene ben ik het helemaal eens. Ik bedoel bands als Slayer, Metallica, Anthrax etc. zijn allemaal onstaan rond de tijd dat de Glamrock op zijn hoogte punt was en compleet onder uitging.
     
  12. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Euhm
    Noem mij nu geen flamer, maar ik zou hier graag de namen es melden van de rock- en metalbands die naar pukkelpop (de Belgische Lowlands) komen

    (enkel de bekendste want er komen zo'n 120 groepen)

    -Foo Fighters
    -Sum 41
    -Hell is for Heroes
    -Pennywise
    -Lagwagon
    -Staind
    -HIM
    -DON’T TRY THIS AT HOME FT. STEVE-O AND OTHER JACKASS CAST MEMBERS
    -Godsmack
    -Goldfrapp
    -The Vandals
    -Reel Big Fish

    eind Augustus voor de geïnteresseerden...
     
  13. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ach het geld voor elke muziek stroom .. op het moment dat het te populair wordt word de algemene kwaliteit ook minder. Als zo'n stroom dan een terug val krijgt hou je de goede bands/artisten over.
    Je ziet dan ook meteen wie hart heeft voor zijn muziek. Er zijn namelijk genoeg bandjes die willekeurig met elke stroming meegaan, over het algemeen weet je dan wel genoeg ;)

    En wat zie je nu, Slayer en Anthrax die weer helemaal terug komen.. Metallica tot een zekere hoogte......
    Maar die bands zijn nooit helemaal weg geweest eigenlijk. Maar door de populariteit van b.v. Nu-metal een beetje ondergesneeuwd. God hate us all b.v. van Slayer was gewoon weer een fantastisch album.
    De echte rock fans hebben geen boodschap aan het zoveelste remix-album van limp bizkit b.v. Met als gevolg dat je bijna niets meer van hun hoort en de "oude" bands weer terug komen.
     
  14. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    egh dude.. juist voor dat soort dingen ben ik deze thread begonnen ;) Metal algemeen.. cd's etc maar ook zeker concerten..
     
  15. Technoob

    Technoob You're depressing

    Berichten:
    376
    Leuk Bevonden:
    4
    Het verschil tussen de "oude" Metal en de "Nu" Metal (ik lijk gdvr Rumsfeld wel) is dat ze een echte fanbase hebben i.p.v. een hoop trendhoppers. Daarom zullen de oude bands het nog vele jaren volhouden.
     
  16. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Dat was ook goed te zien bij het concert van the Exploited paar maanden geleden in de Melkweg. Alleen maar ouwe knarren koppen: heb geen SUM41 shirt gezien (kan ook komen dat die vóór aanvang van het concert in de gracht zijn gegooid bij de melkweg :) :) :))
     
  17. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    hehehehehe.
    Dat was ook zo gaaf bij een concert van Ozzy waar ik heen ben geweest.. stonden 3 generaties van ozzy fans ;) sommige stonden nog net niet met een rollator.. lol..
     
  18. da -Z-

    da -Z- mijn knijn = fijn

    Berichten:
    790
    Leuk Bevonden:
    27
    Degene met de grootste rollator was zeker ozzy zelf... ;)
     
  19. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    hey...!!! respect voor de Prince of Darkness he!! :)
    Lol nee zo sukkelig als ie normaal rondloopt zo uit zijn pan gaat ie tijdens een optreden..
     
  20. Lorre

    Lorre Brrrrrrrrmmm

    Berichten:
    650
    Leuk Bevonden:
    0
    Zijn hier mensen die Saliva een beetje kennen?
    In Europa zijn ze niet echt big, maar in de States beginnen ze toch een beetje te verkopen.

    Persoonlijk vind ik het de beste moderne metalband die er is, het is zelfs een van mijn favoriete groepen, en dat ter wijl metal niet echt mijn ding is.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina