Wat is verliefd zijn

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door Caladan7, 22 jul 2004.

  1. Caladan7

    Caladan7 Active Member

    Berichten:
    14
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok op reactie van het verzieken van iemands relaas van het iemands uiting over verliefdheid en de daaruit volgende loze thread met een onnoemelijke rij met domme reacties, wilde ik ff weten hoe eenieder het volgende omschrijft.

    Zelfs zie ik het dat een mesn verliefd wordt op het beeld dat iemand heeft, je hebt een bepaald verwachtingspatroon van iemand en dat spreekt je in meerdere of mindere mate aan.
    Het feit dat je verwachtingspatroon zelden nauw aansluit met het ware karakter van die persoon is dan ook volgens mij de reden dat menige liefde weer ophoudt.

    Als je dus verliefd wordt op een beeld dat je van iemand hebt wat helemaal neit zo hoeft te zijn wordt je dus eigenlijk verliefd op iets wat niet bestaat en daarom vind ik het niet raar dat iemand vertelt gevoelens te hebben voor een spelkarakter, net zo min dat iemand zegt dat hij ofzo verliefd is op een acteur/actrice/zanger/beroemdheid.
    Je krijgt een bepaald beeld voorgeschoteld van iemand en daar voel je je toe aangetrokken, kijk naar hoeveel meisjes poster hebben ophangen van beroemde (veelal knappe) gasten, zij worden enkelt verliefd op het beeld wat zij zien op tv, een gozer met een kilo make-up en vaak ook nog digitale aanpassingen, ofwel een persoon dat in die hoedanigheid niet bestaat net als een game figuur, dus de volgende keer dat je je zusje/vriendin/jezelf ziet/voelt wegzwijmelen voor iemand in een film bedenk dan dat je aan de zelfde kant van de grens zit als de jongen die verlied is op Ayane en ga dan nog maar een keer nou of dat fout is...
     
  2. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Verliefd ben je als je vlinders in je buik hebt, je heel de dag maar aan 1 persoon denkt en savonds niet kan slapen omdat je blijft verlangen naar die ene persoon. Energie krijg je van het verlangen, eten en drinken zijn voor je gevoel overbodig.

    Verliefd zijn is een ziekte, geen erge ziekte maar wel schadelijk voor de gezondheid in kleine maten :+ Niet alleen eet en drink je minder maar je wordt er ook nog eens dommer van 8) Teminste, als ik Discovery moet geloven. Daar vertelden ze dat verliefdheid bepaalde stoffen in de hersenen vernietigen die je denkvermogen aantasten en je zo langzamer denkt als dat je niet verliefd bent.
    Daarbij vertelde ze dat je verschillende vormen van verliefd zijn hebt. Een vorm die je laat verlangen naar het samenzijn. Een andere vorm die je laat verlangen naar sex. De laatste vorm is veel heftiger als het standaard verliefd zijn en is vaak van veel kortere duur, maar beschadigt wel meer van die denkcelletjes :+ Je verlangt dan ook niet naar het innerlijk of samenzijn maar meer naar haar/zijn lichaam.
     
  3. Fusion

    Fusion Someone unfreeze me!

    Berichten:
    169
    Leuk Bevonden:
    0
    Is dat laatste niet gewoon lust?
    Dat heeft voor mij verder niks met verliefdheid te maken :p
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2004
  4. Dioga

    Dioga Piraat

    Berichten:
    3.143
    Leuk Bevonden:
    52
    Je zou het kunnen zien als lust, maar lust kan je ook zien als een vorm van verliefdzijn. Verliefd is een ruim begrip imo. Je kan een klein beetje verliefd zijn of stapelgek op iemand en alles wat daar tussen zit.
     
  5. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    De liefde is een ziekte, en vrouwen zijn de veroorzakers (oehhhh, flame me :p)
     
  6. Orcrist

    Orcrist XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    4.297
    Leuk Bevonden:
    8
    !!
    Heb ik ook gezien :) Vond het best interresant, en ik geloof het ook wel.

    Anyway: Verliefd zijn is idd alleen maar aan 1 persoon kunnen denken de godsganse dag.
     
  7. greenbean

    greenbean Pow! ur dead!

    Berichten:
    266
    Leuk Bevonden:
    1
    w00t, verliefdheid ff uit zien te stellen tot na school 8)
     
  8. Mike

    Mike Curaçao

    Berichten:
    2.064
    Leuk Bevonden:
    3
    Verliefd zijn is een ontzettend goed gevoel. Je bent helemaal in de wolken en kunt aan bijna niks anders meer denken. Dat neemt soms zulke extreme vormen aan dat je niet meer kunt eten of zelfs misselijk wordt. Maar zodra die 'verliefdheid' beantwoord wordt door de ander (een bestaand persoon, vaak van rond je eigen leeftijd) dan voel je jezelf echt koning van de wereld. Wanneer je dan wat langer bij elkaar bent, schakelt die verliefdheid over een een waar gevoel van 'houden van'. Vanaf dat punt kun je denk ik echt van een relatie spreken. Je deelt werkelijk alles met elkaar, je voelt elkaar heel goed aan en kent elkaar bovenal door en door. Ik gun iedereen geluk in de liefde, dat moet je echt meemaken...
     
  9. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    en als je alleen aan iemand lichaam denk en dat je bijv haar gepraatje nix kan schelen is dat dan wel echte liefde? want ben wel 4 kilo afgevallen :p maar zo denk ik wel over mijn vriendin.
     
  10. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Maarten? Dat snap ik niet :)

    Iig, je wordt niet alleen verliefd op haar lichaam, het gaat om het gehele plaatje. Dat ze toevallig een mooi lichaam heeft, is dan alleen maar mooi meegenomen :)

    En serieus waar, als je liefde beantwoord wordt, dan voel je je echt geweldig.
     
  11. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    ja behalve als zij op vakantie is en dat ze mij nie kan bellen omdat mijn mobiel stuk is :mad:
     
  12. Jajojo

    Jajojo ÜberCosy!

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    4
    verliefd zijn is als je heel de tijd met een boner rond loopt. Tenminste, zo is het bij mij. Verliefd zijn is een combinatie van goed gevoel en lust. Het versterkt elkaar beide daarom is t zo intensssssssss. Das mijn perceptie iig.

    <deze opmerking mag op het conto van Sykes worden bijgeschreven :mad: >
     
    Laatst bewerkt: 26 jul 2004
  13. Sonic 87

    Sonic 87 Punk Rock

    Berichten:
    493
    Leuk Bevonden:
    2
    _O_ Geweldige quote...

    Anyway, als je geilt op haar lichaam noem je dat geen verliefdheid, maar lust ..
     
  14. Genassix

    Genassix Endless Challenge

    Berichten:
    847
    Leuk Bevonden:
    3
    Liefde en Lust roeleren. Vooral in combo pakket. :p
     
  15. Ol' Capone

    Ol' Capone Future xbw *****

    Berichten:
    810
    Leuk Bevonden:
    1
    Dan zouden players wel slim / slimmer moeten zijn :D
     
  16. Benneke

    Benneke De AAP

    Berichten:
    2.221
    Leuk Bevonden:
    11
    Verliefd is als je alleen nog maar aan 'haar' (of aan hem voor de meiskes) kunt denken, en alleen maar aan haar. Ze zit in je dromen, je ziet haar overal lopen en als je ze echt ziet krijg je een raar gevoel van binnen.
    Dat is verliefd zijn. :)
     
  17. maarten=xbox

    maarten=xbox Guest

    players kunnen ook aardig zijn hoor. en slim zijn ze ook nogeens
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 22 jul 2004
  18. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    hahaha,players zijn paradoxaal. Enerzijds sociaal intelligent, in de zin van manipulatief, andererzijds gevoelloos en sociaal achterlijk omdat ze niet empathisch zijn.

    Ik play uit principe niet. Ik zoen niet eens met meisjes die ik een beetje half zie zitten. Of players slim zijn? Ligt eraan hoe je het bekijkt. Je hebt ze in verschillende sociale lagen en met verschillende vormen van slimheid. De mensen die het woord player voor versierder gebruiken schat ik over het algemeen niet als einstein in ;)

    Wat verliefd zijn is? Tja, je lichaam staat op de kop door je hormoonhuishouding, en dat houdt houdt hooguit aan. Daarna is de biologische interesse minder en bloed de relatie dood of gaat het verder in de vorm van houden van iemand.

    Verliefdheid moet mooi zijn, maar ik vind het vaak flink verrot. Steeds bij elkaar willen zijn, afgeleidt zijn terwijl je andere dingen moet doen, bleh! Maar goed, ik moet hoognodig weer eens verliefd worden ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 26 jul 2004
  19. Maas

    Maas besjoh!

    Berichten:
    401
    Leuk Bevonden:
    1
    Geen idee, ben het eigenlijk nog nooit geweest :confused:
     
  20. Rinus

    Rinus XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    1.561
    Leuk Bevonden:
    4
    Verliefd zijn is......niet te beschrijven!
     

Deel Deze Pagina