1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Condemned:criminal origins

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door tecmo, 10 jul 2005.

  1. tecmo

    tecmo user

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    Condemned: Criminal Origins...voor de XBOX360,
    publisher:confused:ega
    developer:monolith prod
    genre:horror/adventure
    release datum:2006

    2 screens.......

    [plaatje]http://image.com.com/gamespot/images/2005/132/reviews/926309_20050513_screen001.jpg[/plaatje]
    [plaatje]http://image.com.com/gamespot/images/2005/132/reviews/926309_20050513_screen002.jpg[/plaatje]

    link naar video's....
    http://www.gamespot.com/xbox360/adventure/condemned/media.html

    hands-on report.....
    It's 2005, and at this point, one thing is perfectly clear: breaking dudes' faces with blunt objects is awesome. Sega and Monolith are obviously clued in to this fact, as the duo is currently hard at work on Condemned: Criminal Origins for the Xbox 360, a first-person action game that puts its main combat focus on melee attacks.

    Condemned lets you pick up a lot of objects in the environment to use as weapons. There's a brief demo being shown at E3, and in the demo, you start out with a pipe, which is great for cracking hobos in the teeth. You can swap your pipe for a screw-filled chunk of wood, a locker door, and so on. You can swing any of these weapons at enemies with the right shoulder button, and you can block incoming attacks with the left one. The window for blocking those attacks is pretty narrow, so you'll have to time your blocks properly to avoid damage.

    In the demo, we also encountered a pistol and a shotgun. Ammo for the weapons is extremely limited, and there's no onscreen indicator to let you know exactly how much ammo you have. Instead, hitting the A button will check your ammo. In fact, your character will actually pop open the revolver and take a look at the remaining number of bullets. That's pretty cool.

    But beyond combat, you're also out there investigating and collecting evidence. You have a set of forensic tools you can use to uncover clues. In the demo, that clue was a handprint. You'll pull out a UV light, and you'll have to look around for purple glows. That's your key that evidence is nearby. Once you're close, you'll automatically whip out some sort of camera device to collect evidence. It's not exactly as deep as a CSI episode, but if you're trying to collect clues while fending off an onslaught of hard pipe-wielding enemies, it could be pretty tough.

    Graphically, Condemned looks like it's off to a sharp start. The models and environments look really clean, and the lighting (or lack thereof) makes for a dark, foreboding feel. The game's frame rate isn't quite up to par just yet, but it currently runs at a playable speed. And as development continues, the game will probably get smoother and smoother.

    With most first-person games only throwing in melee as an afterthought, it's nice to see a game that, for a change, makes melee weaponry a focus. You'll encounter more firearms as the game continues, but your main course of action will usually be to grab a blunt object and start cracking skulls. And we're A-OK with that.

    wat vinden jullie van deze game....meningen,screens,video's zijn welkom _0/
     
  2. [JeLL!e] HALO

    [JeLL!e] HALO Active Member

    Berichten:
    1.349
    Leuk Bevonden:
    3
    In XBM stond ook een keer een preview van deze game, en ik moet zeggen dat ik toen erg geïnteresseerd raakte. Vooral het hele sfeertje enzo, nu maar hopen dat de gampelay een beetje oke is, maar als ik de previews mag geloven komt het wel in orde :)
     
  3. mortalexe_29

    mortalexe_29 fun !

    Berichten:
    1.202
    Leuk Bevonden:
    0
    Die filmpjes zien er echt geweldig uit, raar dat je er zo weinig van hoort. Maar hij was ook nog lang niet af.

    Ik ben in elk geval wel geïnteresseerd :)
     
  4. Ruttyx

    Ruttyx Oh inverted world

    Berichten:
    2.830
    Leuk Bevonden:
    5
    Het idee is goed, ik heb ook die uigebreide special gelezen in XBM. Ik houd niet zo van survival horror, maar ik vond deze game toch wel interessant.
     
  5. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    gadver wat een ranzige screens, heerlijk :9
     
  6. tecmo

    tecmo user

    Berichten:
    621
    Leuk Bevonden:
    0
    wat ik wel jammer vind is dat het allemaal zo donker is,maar het hoort wel bij de sfeer offcourse:D
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Ik vind hem wel iets te donker. Ik hou daar zowieso al niet van. Denk dan ook niet dat ik hem ga halen. Had iig geen gevoel 'dat wil ik wel eens spelen'.
     
  8. Wessiej

    Wessiej A.F.C.A.

    Berichten:
    1.834
    Leuk Bevonden:
    0
    Oe ik juist wel.
    Als je een verwarming ziet gewoon even de buis eraf halen om junks in elkaar te slaan.
    En het ziet er geweldig uit_O_.
    Denk wel dat het wat wordt!
     
  9. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Hier heb ik al eens een topic van gemaakt, maarja, maakt niet uit.
    Game ziet er wel behoorlijk cool uit moet ik zeggen.
     
  10. flipmode

    flipmode Active Member

    Berichten:
    569
    Leuk Bevonden:
    0
    ja man. ik vind die game er echt bruut uitzien. gewoon die sfeer. echt geweldig.
     
  11. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    ´Man if that is hell, then this is heaven!`
     
  12. smarty_peanuts

    smarty_peanuts Active Member

    Berichten:
    356
    Leuk Bevonden:
    1
    ziet er er goed uit zolang ze die donkere en spannende sfeer zo goed blijft wordt dit toch wel een toppertje.
    En volgens XBM zou het een zeer duister maar sfeervol spel moeten worden met een pracht van een verhaal.
    ziet er ook erg goed uit als ze ervoor kunnen zorgen dat geen standaard first person spel wordt (waar hetniet naar uit ziet) zit het met dit spel wel snor
     
  13. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
  14. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb het filmpje ook gezien. Het ziet er goed uit... Alleen ze moeten die lelijke 'hoeken' in de game wegwerken, en dan ziet het er super uit _O_
     
  15. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Idd soms zien de hoeken er een beetje leeg en grauw uit ja, net zoals de muren. Maar goed het ziet er kwa karakters en sfeer wel erg goed uit, dit word volgens mij wel een aardig ziek spel. Vooral dat stukje waar die gast een bacosleutel tegen het hoofd van zo'n gast slaat, gelijk allemaal bloed aan dat ding. :D
     
  16. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Klopt, de sfeer in dit spel slaat echt nieuwe grenzen. Echt super sfeertje zit er in die game. Nu hoop ik dat het niet alleen op super bruut killen op aan komt... Maar ook iets anders, bv: iets silent hill 4/resident evil-achtigs
     
  17. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja,ik hoop dat er ook wat verhaal, enzo in zit...
     
  18. Excess-Denied

    Excess-Denied ----------- XBW.nl VIP

    Berichten:
    5.644
    Leuk Bevonden:
    169
    Verhaal zal er niet veel inzitten denk ik, het is gewoon een soort van Doom 3 alleen dan wel een stuk vetter vind ik.
     
  19. boss

    boss Stay frosty people!

    Berichten:
    4.420
    Leuk Bevonden:
    2
    Ja doom 3 heeft mijn broer op de pc, qua graphics enzo is het wel cool,maar ik vond de sfeer enzo niet zo goed zitten, bij deze game lijkt dat wel het geval te zijn, ziet er heel cool en ziek uit. Lekker iemand zijn kop inslaan, of iemand zijn lijf aan flarden schieten met een shotgun...:D
     
  20. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Gatver wat een ranzige game! Lijkt me nou niet leuk om een super realistische horror zombie game te spelen..Misschien krijg je wel nachtmerries8)
     

Deel Deze Pagina