1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Vragen] Media Delen (WMV, Foto's, Muziek) met WMP 11/ Media Connect / USB / HDD

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Fardo, 5 dec 2005.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Vragen over Media Connect. Hoe kan je het beste je pc configureren om media van af je pc af te spelen (Muziek en foto's)

    Mocht je problemen met media connect (je kan je pc niet vinden) ga dan naar de system tab van je xbox 360 en start de media conenct test.

    Waar stopt deze? Wat kan je er aan doen? Zorg dat je media connect draaiende hebt op je pc (opgestart) ... zorg dat je de firewall van ms gebruikt in plaats van Norton Firewall, Mc Afee Firewall of zone alarm ... de ms firewall is goed genoeg en is compatible met de xbxo 360

    Welke poorten moeten er open staan?

    Port: 1900
    Naam: UPnP Framework
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 2290
    Naam: Remote Media Center Experience
    Protocol: TCP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3376
    Naam: Media Center Extender Service
    Protocol: UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 5555
    Naam: Media Streaming (Media Connect)
    Protocol: TCP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 7777
    Naam: Network Validation
    Protocol: UDP
    Scope: My network (subnet) only

    Port: 88
    Naam: Xbox Live 1
    Protocol: TCP / UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Port: 3074
    Naam: Xbox Live 2
    Protocol: TCP /UDP
    Scope: Any computer (including those on the Internet)

    Hoe kan ik mijn poorten forwarden naar mijn Xbox 360?

    Geef je Xbox 360 een statisch adres en check deze site voor meer informatie. Hoe je je router kan instellen: http://www.portforward.com/routers.htm

    Handige tips van ms als je een firewall gebruikt

    Windows
    McAfee
    Symantec
    Zone Labs
     
    Laatst bewerkt: 8 dec 2005
  2. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    En Fardo...hoe werkt zoiets nu....helemaal naar verwachting...???

    Zag gisteren namelijk jou online dat je ermee bezig was (leuk btw. dat je ook kunt zien dat iemand bezig is met Windows Media Center).

    PS...lol...allebei Penny Arcade avatars ;)
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hehehe media connect werkt anders dan Media Center ;) ... zie de media center thread :9 ... maar ik kijk nu tv via mijn Xbox 360 ... ;) erg leuk om af en toe on-line te zien komen ... en ik sprak tijdens tv kijken Graveheart en Slofsky even :)
     
  4. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    het is dus (nog niet) mogelijk om video bestanden af te spelen?

    via mijn mp4 speler kan ik precies hetzelfde, muziek streamen en foto's als media connect, of mis ik nog een belangrijk aspect van media connect.

    jammer dat de functie van video bestanden er niet in zit, en om daar nou zo;n media centre voor aan te schaffen is mij wat teveel van het goede.

    pc en 360 staan overigens beide op me slaapkamer.
     
  5. Prime NL

    Prime NL ~Robot in Disguise~

    Berichten:
    549
    Leuk Bevonden:
    1
    Oeps...snorry...niet goed opgelet Fardo...idd. Media Connect...hehehe...

    We moeten maar eens snel online elkaar maar eens gaan vervelen...;)
    Kan ik je wat uithoren erover...
     
  6. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Met Media Connect zal het nooit mogelijk worden om video bestanden af te spelen .. Hier voor heb je windows media center xp nodig of straks Windows Vista
     
  7. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Hoe kan ik de media connection de mappen aanpassen.. Mijn muziek staat op een andere locatie dan wordt weergegeven in de media connection. Maar het is me nog niet gelukt op dit verander..
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    ga naar je configuratie scherm van media connect ... vervolgens add folders klikken
     
  9. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Heb ik gedaan, maar hoe geef ik dan aan dat deze bij muziek moeten worden toegevoegd.. Dit is mij nog niet gelukt..

    Hoe werkt dit programma... Kijkt hij bij elk programma (bv muziek) in alle folder die gedeeld worden?? Ik zie bijvoorbeeld wel de voorbeeldbestanden die standaard door windows geinstalleerd (beethoven geloof ik)
     
  10. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Ik vermoed dat bij jou een firewall in de weg zit ... welke firewall gebruik je op je pc?
     
  11. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Mcafee, maar die had ik ook al even uitgezet...
     
  12. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Het kan zijn dat die de boel blokkeert ... schakel deze volledig uit ... dus ook in de background ... en kijk even of het dan wel werkt ... voer ook de setup van media connect opnieuw uit
     
  13. MoonieB

    MoonieB Active Member

    Berichten:
    18
    Leuk Bevonden:
    0
    Iets wat zeker altijd werkt: sleep je bestanden in de mappen die daarbij horen in "Mijn documenten". Zo heb ik het ook gedaan met al mijn MP3's en de videobestanden ook. Als je MCE2005 hebt is het helemaal een feest; ziet er allemaal erg gelikt uit zo! Het is ook cool om tijdens een potje PGR3 de muziek te streamen vanaf je PC.
     
  14. M@cer

    M@cer PES Freak

    Berichten:
    867
    Leuk Bevonden:
    3
    Dat kan inderdaad, maar ik heb juist speciaal voor mijn MP3's en Foto's een aparte schijf erbij genomen.
     
  15. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    als je die folders wel kan benaderen moet je de folders gaan delen ... staan deze bestanden op een externe schijf?
     
  16. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    als ik foto,s op de xbox bekijk vanaf mijn pc en ik wil hem van pauze afhalen dan lukt dit niet het enige wat ik in dit menu kan doen is volgende en vorige foto|??? ook de shuffle enz kan ik niet aan of uit zetten

    ik heb een core systeem (tijdelijk ) zonder hd of iets!

    rotate image werkt ook de rst niet:mad:


    wat kan dit zijn?
     
    Laatst bewerkt: 5 dec 2005
  17. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Hmmm dat kan het verklaren ... op een HDD kan je cachen .. dus misschien kan het daarom niet .. ik ga het vanavond wel even zonder HDD proberen
     
  18. appie21

    appie21 Active Member

    Berichten:
    3.899
    Leuk Bevonden:
    22
    het gekke is dat als ik de map kies die ik wil en dan op slide show klik hij gewoon start maar owee als ik wat met de knoppen pruts.

    als ik bij de cd speler bijv het knopje shuffle aan zet dan zie je dat hij een soort van oplicht..

    dit is bij de foto,s dus niet zo!

    na ja ik kijk hewt nog eens na en.. nu doet hij het wel..:) vreemd :confused:

    probleem opgelost

    het is zo als jje een foto uit de lijst kiest kun je daarna geen play kiezen (teminste bij mij!) wel als je slide show kiest!
     
  19. Thedonstil

    Thedonstil Active Member

    Berichten:
    193
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste mensen

    ik de media tab van de 360 zie ik ook Video , is het nou mogelijk video's op me hd te zetten en ze aftespelen ?

    en zoja weet iemand hoe :D

    menno
     
  20. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    Nee is niet mogelijk
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina