Wanneer dit allemaal klopt, ga je mixen.
Hoe je dit doet, is verschillend per DJ! Dus ik kan je niet vertellen hoe je het precies moet doen
.
Echter werk ik zo: (met het mengpaneel dus)
Ik zet de Fader in het midden. (weet je wat dat is?)
Dan ga ik het nummer dat ik wil hebben, erin draaien doormiddel van High, Mid en Low tonen.
Het fijne met Club en HOuse nummers is, dat ze vaak rond de 7 á 8 minuten zijn.
Van te voren heb je alleen een bas (met meaby simpele tingel) en aan het einde van die nummers heb je een bas.
Waarom?!
Dit om het volgende nummer er goed in te mixen! Dus hoef je niet allerlei geluiden weg te halen.
Je kan dus niet met RADIO editions gaan mixen van nummers die gewoon rond de 3 minuten duren.
Om even verder te gaan met het mixen.
Wanneer de nummers gelijk lopen en de fader in het midden staat. (zodat beide nummers tegelijk door de boxen kunnen komen)
Ga je het volgende nummer erin gooien. Aangezien ze GELIJK staan (qua BPM) zul je gewoon de andere bas erin kunnen draaien zonder dat je dat hoort.
(wanneer je ervaring hebt en erop let zul je het wel horen, maar gewone muziek liefhebbers in de zaal hebben dit vaak niet door)
Verder draai je dan ook de Mid en High tonen erin, en draai je langzaam de rest van het vorige nummer eruit.
Ik hoop dat je het een beetje begrijpt
.
Dit is mijn Manier met mijn Cd spelers. Met Vinyl werkt het weer anders, aangezien je geen Loops kunt maken.
Klik om te vergroten...