1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Dead or Alive 4 [Deel 3]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 30 jun 2006.

  1. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    [​IMG]

    Uitgever: Microsoft
    Developer: Tecmo
    Genre: Vechtspel
    Release datum: Reeds verschenen
    Features: Online marktplaats, online multiplayer, online toernooien en spectatur modus

    XBW - Dead or Alive 4 Review
    Deel 2 van de DOA 4 threads kan je hier vinden

    Screenshots
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]
    [​IMG]

    Ik heb zelf een soort van haat/liefde verhouding met DOA. Tot op heden heb ik eigenlijk elke DOA wel gespeeld maar na enige tijd was het toch een titel die ik links liet liggen. Prefereerde altijd meer de gameplay van een Tekken.
    DOA 4 echter is de enige DOA tot nu toe die ik nog wel eens regelmatig speel. De verbeteringen op het gebied/timing van counter mogelijkheden en daardoor ook het minder toepasbaar maken van buttonbashen maken dit voor mij de beste DOA tot op heden.
    En het is natuurlijk ook mooi meegenomen dat het grafisch best een mooi spel is.
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2006
  2. swordman

    swordman Active Member

    Berichten:
    658
    Leuk Bevonden:
    5
    alles aan DOA is superieur aan tekken vind ik tekken sucks
     
  3. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Nemesis misschien slim dat je even een lijst maakt van mensen die DOA online spele :D. (ik dus ook ja ;))

    Nou`ja online DOA actief is btr want je kunt het wel spele maar als je het niet vaak doet is het ook niet nuttig.
     
  4. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Naar mijn mening is dit dus echt DE beat em up.....en sommige zeggen dat het niet Next gen is en dat het niets vernieuwends is, ik vind dat die mensen hun ogen wel eens beter open kunnen doen....

    Gameplay vernieuwingen:

    -Nieuwe moves per character (duhh).

    -Nieuwe characters (4 om precies te zijn).

    -Aangepast counter syteem met jumping kick en punch holds,parry's en
    special counters (ook veel moeilijker te counteren, veel realistischer).

    -Nieuw ground systeem alle moves die de grond lijken te raken, raken
    daarwerkelijk ook.

    -Nieuwe offensive holds ook wel bekend als catchthrows.

    -Weglaten van frameadvantage op moves alleen nog op grabss.

    -Geen limbo stun meer.

    -Nieuwe barriors met bijbehorende moves en stuns.

    -Uitgebreider stun systeem.

    -Nieuw ground-air throw systeem.

    -Geen priority meer.

    -Getweaked sidestep systeem.

    -Niewe wallgame, je kunt nu als je van de muur valt counteren en als je in
    een crumble state op de muur zit kun je get-up kicks gebruiken en techen
    van de muur is moeilijker geworden.

    -Nieuwe gravity systeem.

    -Danger zones.

    -De game is over het algemeen sneller geworden.

    -Groundbounce juggles.

    -Meer guardbreaks.

    -chargeble moves.

    -Nog interactievere omgevingen (denk aan een Cheeta, Dino of een Auto die op je af komt rennen/springen, maakt naar mijn mening de gameplay nog spannender en cooler, je kunt deze BTW gewoon counteren als Mid-punch).

    Dat zijn grotendeels de Gameplay changes die het spel (naar mijn mening) veel sneller en cooler hebben gemaakt, er zijn er natuurlijk wel meer, maar als ik die allemaal zou opschrijven dan zou dit een TE lange post worden.

    Maar wat naar mijn mening de gameplay het meeste waarde geeft is toch echt L!VE...DOA Online vind ik echt super!
    Oke het heeft misschien soms last van lag, maar naar mijn mening kan de
    L!VE optie van DOA4 qua kwaliteit met gemak tippen aan de online modes van titels als Halo en PGR.
    Ook niet gek dat ze het daarom ook in de WCG spelen.
    De offline Multiplayer is trouwens ook erg tof, zoveel modes, echt geweldig!

    En dan over de Graphics, ik vind dat je dit moet verglijken met DOA3 (omdat dat ook een first generation Xbox game is en dit ook een first generation Xbox 360 game is).
    En dan wel met een HD TV, want elke 360 game is gewoon gemaakt voor HD.
    En ik zeg het je, het verschil is overweldigend, ik weet zeker dat als je die twee beelden met elkaar verglijkt dat dan je mond zal openvallen.
    Ja ja, daarom is het een Next Gen game!
     
    Laatst bewerkt: 30 jun 2006
  5. CRAW

    CRAW Active Member

    Berichten:
    34
    Leuk Bevonden:
    0
    doa 4

    ik veel niet veel zeggen maar paar chararechters waren er al in doa 3 zoals bradwong en hayate en cristie en online lekt het heel veel maar voorderest is het wel en goed spel
     
  6. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Wat Shinobi of the Wind is eigenlijk allemaal waar aan die game het is meer van het zelfde maar dan echt gewoon geperfectioneerd.

    Doa lijkt misschien een nogal standaard fighting game maar dat is ut absoluut niet de game gaat vel dieper dan dat je eerst zou denken.

    Den bv ook bij grabs aan stel je voor je staat bij een muur of cliff dan zul je andere grabs doen. (denk bv, bij bayman en leon in het water verzuipen ze de tegenstander zeer vet :))

    Ook zoals combo-throws moves langer maken terwijl die ook te countere zijn door de tegenstander.

    En die nieuwe moves van die char zorghe voor een goeie balance er is niet echt 1 char die eruit springt want er zijn altijd manieren om te counteren.
     
  7. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    @ nightbringer behalve die kut baas in de story mode. gelukkig dat je die niet kan spelen.
    stomme hoer is dat zeg.

    hoe the fock haal je trouwens die neger character die kan vliegen en zon lange neus heeft en blabla. die baas van doa ultimate.
     
  8. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Met alle characters time attack uitspelen, dan krijg je Tengu
    Mag ook 1 ronde aanzetten, alleen unlock je dan geen pakjes
     
  9. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    1 ronde aanzetten? wtf bedoel je man:confused:
     
  10. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    DOA4

    Ik zal je post maar even verbeteren, ik had BTW ook niets anders van je verwacht wat betreft grammatica/spelling en taalgbruik.
    Tenminste, ik denk dat je zo'n post in gedachten had:

    Ik wil niet veel zeggen maar een paar characters waren er al in DOA3.
    Zoals: Bradwong, Hayate en Cristie.
    En online Lagt het heel veel, maar voor de rest is het wel een goed spel.

    Nou mag jij mij aanwijzen waar ik heb gezegd dat de oude personages ( van DOA3 ) totaal zijn vervangen door allemaal nieuwe.
    Het enigste wat ik zei is dat ze er een paar nieuwe characters in hebben gestopt (4 om precies te zijn).
    Ter ondersteuning aan je geheugen zal ik maar even een opsomming mken van deze 4 characters:

    -La mariposa (Lisa)
    -Eliot
    -Kokoro
    -Spatan

    En als je beter mijn post had gelezen, had je ook kunnen lezen dat ik ook het grootste minpunt van DOA: Online ook noemde, namelijk LAG (niet lek).
    Mijn advies aan jouw: beter leren lezen en beter je best doen met de Nederlandse les (of Taalles).

    PS: ik wil hier wel aan toevoegen dat ik jouw een erg jong talent vind wat betreft je DOA skills, compliment!
     
    Laatst bewerkt: 1 jul 2006
  11. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Huh, kun je iemand letterlijk in het water verzuipen met Leon/Bayman? Explain.

    Nog een vraagje:elk character heeft toch een speciale manier om op te staan in deze game (bedoel niet die laag/midden/hoog kick)? Hebben jullie daar een lijstje van, want ik heb meerdere keren een speler get-up-moves zien doen waarvan ik dacht "wow, hoe doet ie dat!". Ik denk bijvoorbeeld aan Jann Lee, die vliegensvlug opspringt....
     
  12. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.458
    Leuk Bevonden:
    3.421
    Maar om even een mening aan het online gebeuren toe te voegen: ik vind het steeds soepeler draaien en het blijft geweldig. Soms zie ik mensen zo heerlijk goed vechten dat ik, als volgende slachtoffer, bijna zenuwachtig in de arena stap. Heerlijk gevoel gewoon. Die psychologische oorlogsvoering spreekt me echt aan. :)

    Ik bedoel, je moet maar eens naar spelers kijken hoe ze op elkaar reageren tijdens het vechten (en dan bedoel ik niet zozeer met de mond, maar met hun fighter). Van aanvallend en ruw naar erg voorzichtig en behoudend (schrikreactie als ze veel gecounterd worden). Sommigen trippelen frivool op en neer, anderen staan aan de grond genageld ("je komt geen meter verder!") en counteren alles wat op hun afkomt. De echte profi's en de buttenmashers.... ja, je kunt veel aan de spelers en hun gedrag aflezen in dit spel.

    DoA4 is voor mij vaak net zo interessant naast de arena als erin! :D
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2006
  13. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Die eindbaas ach`ja ik speel hem om de MP en ben nu alles kwijt en ga niks meer unlocke te veel moeite.

    Eindbaas versla je makkelijk met van die ehm power-up attacks ofzo (die je dan ingedrukt kunt houden) bv, die van hayabusa wacht ff teleport voor je valt aan ga zo door klaar :).
     
  14. Sjorrit

    Sjorrit w0t!

    Berichten:
    1.820
    Leuk Bevonden:
    22
    zo zal ik jouw post ook maar even aanpassen dan?? ;)
     
  15. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Met Time Attack staat het spel standaard op 2 rondes winnen per match. In het Options menu kan je het aantal rondes op 1 zetten. Dat is vooral handig als je tegen Alpha moet. Dan is het best lastig om 2 van de 3 rondes te winnen. Maar om Tengu te unlocken is dat niet nodig
     
  16. ninja-man

    ninja-man YEAH BUDDY

    Berichten:
    1.420
    Leuk Bevonden:
    0
    GET READY!

    FIGHT!
     
  17. dennizzz

    dennizzz Active Member

    Berichten:
    436
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is een tijd geleden dat ik DOA:4 online heb gespeeld maar is de lag nog steeds zo irritant? Ik bedoel is daar tot deze tijd nog nix aan aangepast? Binnekort weer is ff de sparring mode inkruipen en dan weer online het vechtersbaasje uithangen :)
     
  18. iOcat

    iOcat ;=- POW!

    Berichten:
    2.968
    Leuk Bevonden:
    7
    Ik speel dit spel nog regelmatig. Meestal offline omdat ik online eigenlijk alleen leuk vind tegen nederlanders. Ik had het ook al in het Live gedeelte gevraagd.. maar zijn er hier mischien nog luitjes die het nog online spelen? Mijn main character waarmee ik vecht is Hitomi. Hoewel ik op dit moment ook wat meer aan het spelen ben met Christie.
     
  19. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Stuur Nightbringer maar een PM, die wilt wel een stevig potje knokken in DOA4! (Ik kem 'm, dus dat gaat wel lukken denk ik ;) )
     
  20. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Haha, is keewl kerol....maar nou mag je wat mij betreft al jouw verbeteringen M.B.T. mijn post gaan vergelijken met al mijn verbeteringen M.B.T. de post van CRAW.
    Zoals je ziet...een wereld van verschil....;)

    Tel daar het feit bij op dat CRAW bekendstaat om zijn belabberde Grammatics/Spelling (hij heeft zijn nickname namelijk fout getypt, hoort GRAW te zijn I.P.V. CRAW) en je kunt (naar mijn mening) alleen maar concluderen dat onze reacties (van CRAW en mij) qua kwalteit verre van verglijkbaar zijn:)

    WINNER!
     
    Laatst bewerkt: 2 jul 2006

Deel Deze Pagina