1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Microsoft's iPod rivaal: Project Argo / Zune

Discussie in 'Actualiteiten, Sport, Entertainment en Lifestyle' gestart door DulleNL, 11 jul 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    ok. het is dus niet meer Argo, maar Zune. zie hier het logo: \o/

    [​IMG]

    http://www.comingzune.com/

    Microsoft confirms Zune project

    Posted Jul 21st 2006 3:20PM by Ryan Block
    Filed under: Portable Audio, Portable Video
    Well, it's not much, but we've got a quote and an official confirmation of the Zune project at Microsoft. The Zune brand is being billed as a "music and entertainment" project aimed at "connecting with others to discover new music and entertainment and will deliver a family of hardware and software products." Here's what they sent over, by way of Microsoft's GM of marketing, Chris Stephenson:

    "Today we confirmed a new music and entertainment project called Zune. Under the Zune brand, we will deliver a family of hardware and software products, the first of which will be available this year. We see a great opportunity to bring together technology and community to allow consumers to explore and discover music together."

    We've got a lot of questions waiting to be answered (as we're sure you do too), and we'll post updates here as we find out more information from our peeps at Microsoft. In the mean time, keep yourself occupied with their official announcement in Billboard Magazine, as well as two new Zune blogs sprouted by people working on the project.

    Update: Billboard confirms that "additional Zune-branded devices will follow, including a portable video player and, potentially, a portable game device," as well as an initial device offering WiFi and drive-based storage. The WiFi won't just be for moving around music files, as in the MusicGremlin, however. Apparently other "seven or eight" wireless usage scenarios are envisioned, as suspected, and aims at providing "ubiquitous access to digital media from a wide range of Windows-powered devices in what ultimately aspires to be one part MySpace, one part iTunes and one part Xbox Live." Yikes. Zune will definitely be a general media player, though at launch music will be the "primary content," later also including video and "other types of media." More to come...

    Fardo's voorspellingen:
    Micorsoft werkt aan Zune
    Geschreven door Fardo NL
    Microsoft heeft gister bekend gemaakt dat men dit jaar al met een Ipod variant komt. In 2007 zullen er meerdere produkten op de markt verschijnen.

    Niemand minder dan J. Allard en Robbie Bach hebben de leiding over dit project. Vandaar dat deze niet op de E3 aanwezig waren. J. Allard stond voornamelijk bekend om zijn marketing strategie van de Xbox 360.

    Er gaan verschillende geruchten over de Zune. Zo zou deze rond de kerst op de markt komen, als een 30GB variant en de prijs gaat dan rond de 400 euro liggen. Beetje aan de hoge kant, dus ik hoop dat deze nog iets gaat dalen.

    Naast de prijs zal deze ook Wifi hebben ingebouwd. Je bent dan niet afhankelijk meer van je PC om muziek te downloaden. Ook zou het mogelijk zijn om muziek via Wfi met vrienden te delen of met een andere passant in de trein.

    Maar Wifi heeft nog iets bijzonders. Heeft Microsoft immers geen console welke Wifi ondersteund? Sterker nog we dachten vorig jaar dat je alleen maar 4 controllers (tegelijkertijd) via wifi met de Xbox 360 kon aan sturen, maar daar zijn nu dus ook 4 headsets bijgekomen. Het zal me niets verbazen dat de Zune ook meerdere Wifi kanalen heeft en dat de Xbox 360 er ook minimaal 1 meer heeft (max 10). Ik vermoed dat de Zune straks draadloos met de Xbox 360 kan communiceren.

    Verder lijkt het er op dat de eerste modellen van de Zune alleen muziek en video's afspelen. Mogelijk kan je straks muziek en videos van Marketplace uploaden naar je Zune. Ik vermoed dat het straks ook mogelijk wordt om "gekochte" muziek en video's van de zune te downloaden naar je Xbox 360. Immers kan dan de bron achter halen.

    Met de Zune zou je volgens de geruchten ook games kunnen gaan spelen. Geen Halo of Halo 2 natuurlijk, maar wel Market Place games. Ik vermoed dat de eerste Zun modellen dit nog niet gaan ondersteunen, maar dit zal wel eens de strategie kunnen zijn om Apple te kunnen aanvallen.

    Met gaming er bij krijgt de Zune een meerwaarde. Daarnaast gaat Zune Live Anywhere ondersteunen. Je zou dus bijvoorbeeld in de trein Uno kunnen spelen tegen iemand op een Xbox 360 of een PC. Als je een Achievement haalt dan zie je dit ook op jouw Gamercard. Daarnaast kan je zien we on-line is en wie wat aan het doen is. Op zich is Live Anywhere op de Zune wel leuk, maar wat heb je er aan als je niet kan communiceren? Headset! Ik vermoed dat de headset van de Xbox 360 ook te gebruiken is voor de Zune. Je kan dan dus via Live Anywhere met iemand praten over Live.

    Ik ben benieuwd of ik gelijk krijg met deze voorspellingen. Tijd zal het leren. Zodra ik meer weet post ik het op mijn blog.

    [​IMG]

    fok die iPod, iedereen moet een Zune halen :9
    hier kunnen we tenminste wat mee :D

    ik hoop dat ie dan ook die heerlijke xbox-groene kleur krijgt :+
     
    Laatst bewerkt: 22 jul 2006
  2. Timmeh

    Timmeh \0/

    Berichten:
    1.807
    Leuk Bevonden:
    0
    Yeah, baby. Zeker...
    Fok the Ipod!!!
    Maar zeker xboxgroene kleur. Hopelijk.:eek:
     
  3. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    euhm .. bron :{
     
  4. basovich

    basovich Guest

    hier is toch ergens al een topic over, ik ga hem trouwens ook zeker halen:)..(als hij niet te duur wordt)

    EDIT:

    hier, het is wel over de handheld maar die is toch hetzelfde??
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2006
  5. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    aha gevonden cool :)
     
  6. basovich

    basovich Guest

    VHETTTTT!!!! 8)8)..
    hoop wel dat je met dat middelste kan scrollen, net als bij de ipod


    * is er al een prijs bekend?
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 11 jul 2006
  7. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap niet hoe je daar op wil gamen:p
     
  8. Fardo

    Fardo Well-Known Member

    Berichten:
    27.147
    Leuk Bevonden:
    223
    er komen meerdere versies .. het wordt in iedergeval geen psp .. of een andere portable game station... het is een rivaal voor de ipod
     
  9. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Laatst bewerkt: 11 jul 2006
  10. SupahMaster

    SupahMaster Guest

    Kopen, kopen, kopen!!!

    Dan maar geen pc upgrade. Moet dit hebben!!!



    Leuk dingetje is het trouwens.
     
  11. Drone

    Drone Active Member

    Berichten:
    941
    Leuk Bevonden:
    1
    Edit: Niet goed gelezen. Mag weg. :+
     
  12. Bianconero

    Bianconero Active Member

    Berichten:
    612
    Leuk Bevonden:
    1
    [​IMG]

    vind deze mooier dan die hierboven :p
     
  13. Tim

    Tim Active Member

    Berichten:
    7.740
    Leuk Bevonden:
    1.938
    Vind het disign wel erg gejat van Apple maar dat grote schermpje is wel leuk. Zal vast wel een dure grap worden
     
  14. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    :) ff kijke of het wat wordt.

    Misschien ga ik het dan wel even halen.

    Vindt het design niet xbox achtig eigenlijk maar vind het wel ''oke''
     
    Laatst bewerkt: 11 jul 2006
  15. DulleNL

    DulleNL I'm a little teapot Magic Member

    Berichten:
    36.665
    Leuk Bevonden:
    313
    is 't oude xbox logo, dit is dus al niet meer mooi :D
     
  16. Victor

    Victor Guest

    Afwachten.. Ik wacht de reviews af, dan maak ik mijn keuze wel.
     
  17. daantjuh_15

    daantjuh_15 Active Member

    Berichten:
    298
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom maken ze niet een iets ander design, nu is het echt een rip-off van ipod
     
  18. Le Lastpak

    Le Lastpak (◕‿◕✿)

    Berichten:
    6.574
    Leuk Bevonden:
    798
    Hoe moet het er dan uitzien? Zo zien dat soort mp3 spelers er nou eenmaal uit :) ! Ik denk dat ik maar ga wachten met het kopen van zo'n mp3 speler, eerst kijken of dit iets wordt :cool: !
     
  19. the only ego

    the only ego linux hippie

    Berichten:
    1.655
    Leuk Bevonden:
    0
    Want :{ ? hij is vierkant en heeft een scherm en een touchpad (dat rond is, maak hem verticaal en het is een creative ripp off) Lijkt me iig een mooie aanwinst op mp3 speler gebied
     
  20. halo_operator

    halo_operator H2O Huntedkiller

    Berichten:
    84
    Leuk Bevonden:
    0
    :confused: ik heb net een ipod gekocht
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina