Mmmm... Als ik de vorige posts in [deel 3] eens rustig teruglees, zijn vanaf vanmorgen diverse Dixons filialen ietsje voorzichtiger geweest met de verkoop van Forza Motorsport 2... Echter nu de dag vordert, lijkt het er op dat Dixons in het gehele land schijt heeft aan de opgelegde street date, dat Forza Motorsport 2 eigenlijk pas op 8 juni 2007 mag worden verkocht...
Eigenlijk komt het er op neer, en dat zei ik al eerder, dat street dates dus helemaal niet werken... Ik loop al wat jaartjes mee in de gamewereld, maar het is al sinds jaar en dag zo, dat een aantal gamers een bepaalde game soms al dagen eerder hebben dan dat Microsoft eigenlijk wil...
Andere gamebedrijven maken zich blijkbaar minder druk om street dates... Eigenlijk zou een brief naar Microsoft eens nodig zijn, om eens duidelijk uit te leggen dat hun bedoelingen goed zijn, maar blijkbaar niet werken w.b. street dates... Want ik heb bij nog geen enkel spel met een vastgestelde street date gemerkt dat winkels zich er in de praktijk aan houden... En dan spreek ik niet uitsluitend over Dixons, alhoewel Dixons over het algemeen wel herhaaldelijk de winkel is die de street date overeenkomsten overtreedt...
Voor gewone gamers, maar met name ook voor hardcore gamers is dit natuurlijk onverteerbaar...
Klik om te vergroten...