1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Aliens: Colonial Marines

Discussie in 'Games' gestart door f4TaLNL, 20 feb 2008.

  1. UpInSmoke0611

    UpInSmoke0611 Well-Known Member

    Berichten:
    12.104
    Leuk Bevonden:
    1.176
    Game looks like shit
     
  2. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Ben toch wel benieuwd naar de reviews, maar gamemania verkoopt em inderdaad nu officieel ook. Staat op de website van hun. Wil graag weten waar ze de Collectors Editie nog hebben liggen, kan ik em vandaag nog ophalen
     
  3. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    [​IMG]
     
  4. cartoonsmart

    cartoonsmart Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Zojuist viel hij op deurmat. Ik ga vanavond een rondje doen. Alleen ik vrees voor het ergste. Op Neogaf lees ik dat
    het bloed van de xenomorph geen schade oplevert
    - WTF!
    Eerder - een paar maanden geleden meen ik - heb ik gelezen dat ze dit vanwege feedback wel gingen invoeren - nou mooi niet. De graphics boeien me niet heel veel. Als het maar sfeervol is. En de pulse rifle die moet natuurlijk echt goed klinken.
    Wat ik ook heb gelezen is dat je al
    snel tegen mensen vecht ipv xenomorps etc. en de AI moet waardeloos zijn.

    Op het Gearbox forum heb ik ook wat kritische geluiden gelezen. Lijkt me toch erg klote voor de artiesten en programmeurs enz die het spel hebben gemaakt als ze straks veel negatieve kritiek voor de kiezen krijgen.

    Maar ja, hoe moeilijk kan het zijn om een goed Aliens spel te maken - ik bedoel het bronmateriaal heeft zoveel potentieel. Als het niks is hebben we volgende maand altijd nog Bioshock Infinite zullen we maar zeggen ;)

    [​IMG]
     
  5. Sasuke26

    Sasuke26 Active Member

    Berichten:
    1.085
    Leuk Bevonden:
    278
    In de multiplayer gaf het "bloed" van de aliens wel schade. Waarom moet dit in een spoilertag? Ik weet niet hoe dit in de singleplayer is maar het lijkt me wel raar als dat daar niet het geval is.
     
  6. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Collectors Editie besteld bij 12game.com voor 79 euro. Ben benieuwd. Ik ben gewoon fan van de Aliens serie. Hoop wel dat het een beetje goed speelt. Cartoonsmart, laat me weten hoe die speelt
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2013
  7. cartoonsmart

    cartoonsmart Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja, ik heb het spel zelf nog niet gespeeld - vanavond pas. Maar op Neogaf heeft een forumlid - die ook het spel heeft - dit gezegd:
    ja die spoiler tag heb ik erin gezet omdat er misschien mensen zijn die dat (nog) niet (willen) weten - is misschien zo netjes.

    Multiplayer kan ik me voorstellen dat dit om tactische redenen interessant kan zijn. Want je tegenstanders kunnen als xenomorph spelen. Maar goed het zijn niet mijn woorden. Alleen, ik heb er vorig jaar juli al iets over gehoord. Wellicht heeft Gearbox dit gedaan omdat de hordes Aliens die je tegenkomt anders weleens irritant kunnen worden - gameplay-matig - als je door elke druppel acid beschadigd raakt.
     
  8. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik heb net een stuk van het IGN filmpje gekeken (hieronder in spoiler) en in de SP stukken lijkt het er inderdaad op dat er geen schade is van Xeno bloed/acid. Dat zou toch ontzettend suf zijn.
    b.v. vanaf 1:23
    [yt]S-h2Gx1CHhQ[/yt]

    edit;
    Game ervaring na een tijdje spelen van lemaximilian (maximilian dood van youtube voor degene die met hem bekend is)
    LeMaximilian
    (Today, 01:41 PM)
    Quote


    #620
    Have played around 5 or 6 missions. Game is shockingly mediocre.

    Goods
    Music can be great.
    Awesome sound effects, throwbacks to the film everywhere.
    Environments are okay.

    Bads
    My god the game looks like a last gen PS2 fps with better lighting. Seriously, how is this possible at the end of a console generation?
    Framerate is awful. On 360, runs around 20 fps ,most the time. Select areas it gets to 60.
    SCREEN TEARING
    Animations are bad, almost everywhere.
    There's a nice mission where you have no weapon, it's pretty intense and scary. Other than that, there's really no tension.
    Characters are all unlikeable thus far.
    Pacing seems bad. First 30 minutes you kill maybe 50 Aliens and 100 Dudes

    This all coming from a hardcore Aliens fan. It's literally my favorite film of all time. I'm enjoying the game, but thus far it's a 7/10. All single, gonna try coop/multi later.

    edit:
    speaking more about the characters, I'm reminded of the Redlettermedia Plinkett review of Star Wars Episode 1 when talking about the characters. Describe any of the A:CM characters without specifying their physical attributes or clothing. It's impossible. So far, the only thing I can say is there's 3 guys, 2 girls and Bishop.
    ai.... :mad: .. Niet alles is slecht, maar er zijn toch een paar dingen waar ik niet geheel blij mee ben.
     
  9. cartoonsmart

    cartoonsmart Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Ja maar zoals ik al zei. Vanuit een gameplay oogpunt bekeken is het natuurlijk problematisch als je vijf xenomorphs om je heen hebt staan, je schiet ze allemaal af, om daarna dood te gaan door het bloed - dat gaat snel vervelend worden. Het is gewoon niet praktisch. Dus ik denk dat de makers hier wel over nagedacht hebben.

    Hier wordt er gespeeld: Gameplay feed
     
    Laatst bewerkt: 8 feb 2013
  10. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
    Ik kan mij wel een beetje in die verklaring vinden, maar het is ook wel weer zo natuurlijk dat het bloed juist zo met de lore van aliens verbonden is. Dat maakt ze zo gevaarlijk naast de dingen die ze al kunnen terwijl ze nog leven, zelfs dood moet je nog voor ze oppassen.
    Misschien een beetje een tussenweg inplaats van (zo te zien althans) helemaal geen schade.

    edit;
    Wat ik zelf zorgelijker vind eigenlijk is de (zo te lezen) grote hoeveelheid menselijke tegenstanders. Ik wil Aliens, geen CoD met een Alien sausje. Dat de tactieken die in eerdere builds/previews naar voren kwamen er ook al niet meer in zitten vind ik ook erg jammer.
     
  11. cartoonsmart

    cartoonsmart Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Ben het helemaal met je eens. Zelf had ik liever een spel gezien in de stijl van Dead Space één. Veel donkere corridors, en supersterke Aliens - en een goed verhaal.
     
  12. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Kevin van de redactie heeft het spel een paar dagen gespeeld. De campagne is extreem kort en het spel is ongepolijst.
     
  13. Camo81

    Camo81 Dood en Verderf

    Berichten:
    2.189
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm klinkt als een budget bak titel :/
     
  14. cartoonsmart

    cartoonsmart Active Member

    Berichten:
    64
    Leuk Bevonden:
    0
    Net een uurtje de campagne gespeeld. Als een fan van de films kan ik zeggen dat het wel meevalt. Het is gelukkig geen King Kong. Maar iemand die regelmatig shooters speelt zal hier geen uitdaging vinden - de tegenstanders stellen niks voor op gewone moeilijkheidsgraad.

    Dit zijn wat dingen die me opvielen (meevielen en tegenvielen).
    - de titles/ bumper van het spel: voor het spel begint zie je het gearbox embleem in een stijl zoals het fox logo bij Prometheus. Maar als het spel daadwerkelijk begint dan krijg je slechts Arial kapitaal. De titel van het spel had minstens moeten verschijnen zoals in de film Aliens met die 'fading lines'. Beter als het in de stijl van Prometheus zou zijn. Anno nu is dit zeer slecht. Hier is totaal geen aandacht aan besteed en daarmee is de toon van het hele spel meteen gezet.

    + die motion tracker is wel cool. Je klikt op de linker schouderknop en hij is er. Het is geen probleem om met dat ding rond te lopen terwijl je gun inactief is want switchen gaat razendsnel. De knoppenmapping is gewoon degelijk.

    +/- het geluid - minus voice acting want die is gewoon vies slecht (maar ja wat wil je ook met zo'n script: je hebt net een horde aliens met je collega afgeknalt en dat zegt hij een tien minuten later, 'something's fishy of something's going on hier * rolt ogen en zegt no shit Sherlock*- is niet geweldig. De pulse rifle klinkt wel zoals hij moet klinken en de bleep van de tracker ook. Het hissen van de xenomorphs is er ook maar als je er een stel tegen het lijf loopt en begint te schieten dan lijken het wel in het donker geknepen katten.

    Op weg naar je eerste encounter met een xeno is ff spannend daarna gaat het in rap tempo bergafwaarts.

    Al met al is de teleurstelling groot. Voor diegene die het nog niet hebben: €50 of meer is het niet waard. Kun je beter Aliens de film nog eens opzetten.

    Wat zei Hudson ook alweer? Game over man! Game over!
     
  15. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Tof van je om je ervaring met ons te delen. :) Nu weet ik het zeker, deze komt er bij mij niet in.
    Had liever gezien dat men de " Aliens vs predators op zou gaan maar helaas..
     
  16. allstyles

    allstyles Active Member

    Berichten:
    1.270
    Leuk Bevonden:
    213
    Ben in chapter 6....

    Schijnen 11 chapters te zijn,... Heeft standaard lengte voor een hedendaagse shooter, misschien zelfs iets langer


    aliens fans moeten hem direct kopen. voor een aliens game is die gewoon top:thumbs:
    Vind alleen de nieuwe aliens stom, die met die groene knobbels |:-


    Voor shooterfans: ga lekker weer BF3 of COD spelen,... dit is niet jullie ding!!!
     
  17. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Argh 8) PC versie is locked tot de release datum :mad:. (nu maar hopen dat dit niet de toekomst is voor de nieuwe xbox)
     
  18. Maver21

    Maver21 *PS4-BOX-one*

    Berichten:
    3.253
    Leuk Bevonden:
    20
    Vandaag de Collectors Editie binnen gekregen van 12game.com. Vanavond maar eens gaan spelen
     
  19. CaptnCook

    CaptnCook Active Member

    Berichten:
    8.478
    Leuk Bevonden:
    10
    Sega heeft een poging gedaan om de unlock er vandaag vanaf te krijgen, maar Steam doet weer eens moeilijk. De PC gamer kan dus weer eens lekker gaan zitten wachten....Baal er wel flink van, wil die game spelen!
     
  20. Nightbringer

    Nightbringer Wieder geil! XBW.nl VIP

    Berichten:
    12.896
    Leuk Bevonden:
    556
    Argh, pijnlijk!

    Lijkt me toch niet zo moeilijk om zo'n lockje eraf te halen?

    Dan moet ik dinsdag maar los gaan :p.
     

Deel Deze Pagina