Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Naar aanl. van dit


    Is de geluidskwaliteit van een coaxiale verbinding t.o.v. een optische verbinding beduidend beter?
     
  2. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Het verschil tussen coax en optisch is qua geluidskwaliteit minimaal. Welke beter is, daar verschillen de meningen over. Je kunt het beste ze allebei uitproberen en kijken welke voor jou het beste in het gehoor ligt. Heb zelf de optische kabel gekozen, deze hebben echter wel als nadeel dat ze over het algemeen kwetsbaarder en duurder zijn.
     
  3. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Voor zover mij bekend, maar den Beuk corrigeert me wel als ik me vergis, is het kwaliteitsverschil nul en generlei, want het signaal is immers digitaal.

    Het enige verschil is dat je optische verbindingen normaliter over grotere afstanden kunt laten lopen dan coaxiale verbindingen, omdat een coax kabel nou eenmaal interne weerstand heeft en daardoor verval. Een optische digitale verbinding kan dus wat langer (verder) zijn dan een coaxiale. Als je een coax verbinding voor verweg wilt maken moet je er signaalversterkers tussen zetten en dat veroorzaakt storing en vertraging.

    De invloed van ruis en of storingsbronnen op een digitale coax verbinding is m.i. nihil omdat ruis nou eenmaal niet uit bits en bytes is opgebouwd, in tegenstelling tot het audiosignaal wat je probeert te transporteren.
     
  4. NL Apex

    NL Apex iPod, therefore I am

    Berichten:
    576
    Leuk Bevonden:
    1
    Helder :), dank
     
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    het verschil tussen coax en optisch is idd nauwelijks en echt voor een adiofiel gehoor wellicht hoorbaar.
    de connectoren daarintegen zijn bij een coax verbinding van een veel sterkere en directere verbinding.
    wat dan uiteindelijk ook meteen de zwakte van de optische kabel aantoont....de overzetting.

    dit gebeurd 2 keer zoveel als bij de coax kabel die het signaal er direct in pompt.
    met een optische verbinding wordt het digitale signaal eerst omgezet in lichtpulsjes door bv je dvd speler/xbox....dan vervoerd dmv de glasvezelkabel..en dan weer omgezet in de ontvanger bv je receiver of processor,en dan pas vertaald naar een dts of dolby 5,1 signaal.

    daarom geniet bij de meeste de coax kabel absoluut de voorkeur
    maar is de optische wel zeer geschikt als de componenten zeer ver uit elkaar staan opgesteld.....de coax kabel is er dus niet in 423 meter en zou ook volslagen onzin zijn.
     
  6. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    de sony is mischien wel te licht.......en sony als sub????in combinatie met een denon receiver.
    de yamaha daarintegen is een sub die gelijk 12 treden hoger staat als de sony.
    in die yst-sw serie maken ze een hele ruime keuze uit sub bass systemen die ook uit de verschillende testen erg goed uit de bus komen met vermogens oplopend tot wel 1000 watt muziek vermogen......das niet gek voor een subje.
    de prijzen liggen ook erg gunstig want duur zijn ze niet....de media markt verkoopt deze serie ook allemaal dus ga daar eens luisteren.
    zeker geen verkeerde keuze deze yamaha...succes ermee.

    ikzelf blijf bij rel zwerenhttp://204.2.118.43/
    in mijn ogen..en oren de beste subs ter wereld.
     
  7. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
  8. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    :9
     
  9. Zilverpijl

    Zilverpijl GT: MVP4Riaz

    Berichten:
    590
    Leuk Bevonden:
    11
    Re: lol

    Thanks, ik zal eens gaan kijken. Ik had nadat ik die Denon had gekocht geen geld meer voor nieuwe speakers en dergelijke. Dus vandaar dat ik nog mijn oude 5.1 speakerset van Sony erop had aangesloten als voorlopige oplossing. Nu is er weer geld en kan ik weer verder uitbouwen. }:]

    REL is idd super, maar gaat helaas ver boven mijn budget. Mijn neef die lost dat trouwens anders op en bouwt zelf zijn subwoofers. Dat doet hij echter op een speciale manier, hij plaats de speakerconus namelijk gericht op een kleine houten doos. De klanken die normaal dus de kamer ingaan belanden dus in die box. De klanken die normaalgesproken in de speakerkast blijven hangen gaan nu dus de kamer in, omdat de conus is omgekeerd. Met andere woorden de kamer fungeert als de speaker-kast, en dat geeft echt een supereffect. Alles trilt gewoon in de kamer, en niet zo zachtjes ook kan ik je verzekeren. :cool:
     
    Laatst bewerkt: 17 apr 2004
  10. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    er bestaan tutorials om een Coax out op je xbox te maken. zoals deze (als de link niet mag zie ik hem vanzelf wel verdwijnen, sorry alvast daarvoor dan)
     
  11. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    al meerdere malen gepost hier maar altijd makkelijk.
    de startpagina van hifi geneuzel.
    zoek je iets op of wil je iets weten van aan bepaald merk....hier staat het.

    http://hifi.pagina.nl/
     
  12. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Er is ook een 3rd party Advanced Scart thingy met coax uitgang. Dan hoef je niet te gaan solderen in je xbox. Kan 'm alleen effe zo snel niet vinden.
     
  13. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Euh... Nog maar een keer dan:

    In deze post schrijft Der Grosse Überkabouter: Als het een coaxiale digitale ingang is koop je een Speedlink "Real RGB & Digital Audio Cable" bij Mediamarkt. Deze kabel kost 13 euri. Daar heb je dan een Digital Coax kabel nodig, eveneens te koop bij bijv MediaMarkt voor 17 euri.
     
  14. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Kijk eens aan... dit werkt veel makkelijker dan de zoekfuntie... 8)

    <running and ducking>
     
  15. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Goede hulp, maar ben ik de nige die het woordje euri zo irritant vind? Het zijn euro's in het Nederlands. maar goed, dit geheel terzijde.
     
  16. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    Nou, als je mij wilt verbeteren vind ik het best, maar doe het dan wel goed, alsjeblieft. De meervoudsvorm van Euro is... Euro. Dus "een Euro" en "honderd Euro".

    "Euro's" is net zo fout als "Euri". Irritant, hè? Duh!
     
  17. Pejannl

    Pejannl Lan Guru

    Berichten:
    2.535
    Leuk Bevonden:
    14
    :+

    Maar komt die oplossing nou ook in de Fack van Kwaq? :confused:
     
  18. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Euro zou je kunnen zien als een woord in het Latijn in het enkelvoud, als je er dan meervoud van maakt wordt het volgens die taalregels Euri. Ik heb eigenlijk liever dat mensen Euro of Euri zeggen in plaats van 'Uuro'.
     
  19. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    whahaha...hij heeft weer wat gevonden om over te zeiken.
    way to go wally wally8)
     
  20. Black Talon

    Black Talon tja............

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    FF een vraag ik heb een basgitaar versterker, kan ik die als actieve sub gebruiken?
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina