Antwoord op surround/Dolby Digital vragen [DEEL 5]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Darkwing, 13 apr 2004.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Als je basgitaar een coaxiale subwooferingang heeft wel.
     
  2. Quack

    Quack That's my stapler.

    Berichten:
    958
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zal 't in versie 2 erbij zetten.
     
    Laatst bewerkt: 19 apr 2004
  3. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    kben blij, ik vandaag een surround set gekocht!!! een JVC QP-112AL, bestaat uit een losse receiver een losse dvd speler en een set boxen en een subwoofer, ben er errg blij mee, kheb nu toch losse componenten(is meestal betere kwaliteit) en was niet zo duur uit, het uitpakken en alles neerzetten ging alleen een btje moeilijk vanwege mijn gebroken middelvinger. Morge nog even een advanced scart kabel kopen en het even op mijn xbox aansluiten
     
  4. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    met speaker aansluitingen kan het ook mits hij een filter heeft waarbij je de frequentie enigzins kan afregelen.
    zoniet dan word de speaker "full range" wat zeggen wil dat hij alle frequenties pakt(het volle berreik dus) en zal hij ook wel de lage tonen weergeven....maar ook alle andere,en das niet de bedoeling van een subwoofer.
    uiteindelijk zal je er dan wel wat lage tonen eruit kunnen pompen maar de echte sub bass klanken van een hertz of 25 en lager komen er niet uit.
     
    Laatst bewerkt: 20 apr 2004
  5. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    mayonaise....mooi man....veel plezier met je aanschaf.
    idd snel die scart halen en aansluiten de handel.

    ps....niet met je middelvinger uit je neus eten...direct breekt je neus ook nog;) .
     
  6. Black Talon

    Black Talon tja............

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Beuk
    indien ik er dus een lowpassfilter voor maak (als deze er niet standaard inzit) zou het goed kunnen werken?

    grtz

    BT
     
  7. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    het zou zo maar kunnen...kijk wel eerst na wat de range van de speaker is.
    je kan er wel een filter tussen bouwen....dat moet niet moeilijk zijn...maar wat kan de versterker en de speaker zelf aan????
    wat ik bedoel is......hoe laag kan het allemaal,je versterker en de speaker hebben namelijk ook een grens.
     
  8. Black Talon

    Black Talon tja............

    Berichten:
    44
    Leuk Bevonden:
    0
    Beste Beuk,

    Ik heb geen idee maar ik zal dat zeker nakijken, mijn speaker zou denk ik heel laag moeten kunnen het is een 19"speaker en die kunnen toch wel laag (of niet?), mijn versterker zelf moet ik ff nakijken.
    maar iig vast bedankt

    grtz

    BT
     
  9. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Re: lol

    Misschien is het ook handig om een optische kabel te kopen tenzij je die al hebt, anders kan je de boel morgen nog niet aansluiten...
     
  10. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    had ik al aangedacht, coax werd er bij geleverd, alleen de advance scart cable worden niet meer gemaakt!!! ben heel utrecht afgeweest en ik had de laatste bij de v&d(electric city) khoord bij de e-plaza dat hij niet meer word gemaakt, waarom? geen idee, dus snel kijken of je er nog ergen een kan halen als je dolby digital wil, kheb net even zitten xboxen en een stukje fast and the furious zitten kijken, wat een geluid!!, kan me niet voorstellen dat ik 2 jaar met de tv speakers heb gedaan
     
  11. Slurpgeit

    Slurpgeit Moderator XBW.nl VIP

    Berichten:
    3.492
    Leuk Bevonden:
    7
    daar noem je ook een zaak, e-plaza.. die vertelde mij vorige keer dat KOTOR niet bestond..
     
  12. Pascal

    Pascal ༼ つ ◕_◕ ༽つ

    Berichten:
    2.545
    Leuk Bevonden:
    57
    Ik keek laatst in de mediamarkt hier in alkmaar(is net nieuw), en daar zag ik een setje met dolbi digital voor 100 euri. Dat is toch onwijs goedkoop of heb ik het nu fout. En volgens mij is het een beetje het zelfde idee als die logitech Z-680. Als dat waar is dan is het toch een koopje?
     
  13. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Weinig kans Hans... Voor €100 kan je geen goede kwaliteit verwachten en al zeker niet de kwaliteit van een Z-680. Ga maar na, vroeger als je een stereo kocht voor €80,-/ fl. 176,- was dat negenennegentig van de honderd keer ook prut. Denk dan ook niet dat wanneer je 5 speakers (ipv 2 bij stereo) voor eenzelfde bedrag betere kwaliteit kunt verwachten.
     
  14. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    @ slurpgeit bij de mediamarkt en de free record shop, de bart smit zeiden ze het ook, en andere winkels weet ik niet in utrecht, de enige game winkel die daar zat is weg
     
    Laatst bewerkt: 22 apr 2004
  15. Tom Clancy

    Tom Clancy Karpatenlonghond

    Berichten:
    470
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik snap niet wat je nu tegen me aan het zeggen bent:confused:
     
  16. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    sorry bedoelde slurpgeit zal het ff aanpassen
     
  17. TheWalrus

    TheWalrus Guest

    Dan kom je weer op het kwaliteitspunt uit. Waar leg je de grens? Een boekenplankspeaker voldoet om goed muziek weer te geven. Alles wat kleiner is, en vooral hetgeen heel klein is, geeft gewoon geen volledig geluid en leunt op de subwoofer voor lage tonen, en komt veelal aankakken met beknepen laag.

    De Z-680 is wat dat betreft geen uitzondering maar heeft wel uitzonderlijk goede geluidskwaliteit voor kleine speakers.

    Vraag is of je voor dezelfde prijs als een complete 680 set niet beter twee goede frond speakers kan kopen als basis voor een home theatre systeem?
     
  18. JAGUAR

    JAGUAR xbox

    Berichten:
    710
    Leuk Bevonden:
    0
    waarom post je 2 keer hetzelfde?

    /Mod Dubbele post gewist. PJ
     
  19. gerjan

    gerjan Guest

    foutje opt forum. Maar kleine speakers zijn lang niet altijd slechter dan grote hoor...
     
  20. beuker(sr)

    beuker(sr) SUCKS GAS,KICKS ASS

    Berichten:
    1.713
    Leuk Bevonden:
    3
    lol

    toch ben ik van mening dat voor de prijs van een z-680 er absoluut geen een home cinema set in dezelfde prijsklasse uberhaupt in de buurt komt wat geluid en prestaties betreft.
    als ik er ook vanuit ga dat de winkelprijs van de logitech nu op zo'n 360 a 400 euro ligt koop je daar ook echt geen 2 hele goede kwaliteits speakers(ook geen boekenplankmodel) voor die je in een toekomstige home cinema opstelling wilt gaan gebruiken.

    de logitech is economisch en technisch echt naar mijn mening een geval appart.
    de satalietspeakertjes doen ism de uitstekende sub verbluffend goed hun werk,daar waar de sub er echt een gemeen lage bas eruit kan persen voor zijn formaat,wat vele malen lager is dan heel wat dikke frontspeakers in de serieuze surround sets.
    persoonlijk vind ik de 680 dan absoluut een koopje dat pas concurrentie ondervind in de veel duurdere sets.
     
    Laatst bewerkt: 23 apr 2004
    1 persoon vindt dit leuk.
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina