1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Zeik dan ook niet |:- O-)
    kan je geen engels dan??? En zoveel maakt het toch niet uit.
     
  2. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    De macbook krijg je inc studenten korting voor 1033 euro als ik het goed heb. Wanneer je tijdens je bestelling gelijk een ipod besteld krijg je op die ipod tot 160 euro korting. Je betaald wel het volle bedrag maar nadat je een formulie op hebt gestuurd krijg je het geld terug. (zo bleef er voor mij nog 24euro over voor een 2gig ipod)

    Verzendkosten waren 2 dagen. Dit omdat ik mijn ipod heb besteld met inscriptie op de achterkant (ook gratis, 2 regels met 23tekens naar keuze)
     
  3. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik krijg binnekort een mooi nieuw schermpje.

    Ik ga dan ook heel me buro opruimen en mooi maken. Ik ga daarom ook een draadloos Apple toetsenboord en draadloose Mighty Mouse kopen.

    Dan ziet me buro er echt cool uit. Post dan ook wel een foto.

    Hoe ziet jullie buro er uit? (only mac users)
     
  4. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    na het lezen van reviews en alleen maar goede verhalen over Apple notebooks, ben ik zelf wel erg geinteresseerd erin geworden. Ikzelf heb nu een Acer Ferrari 4005Wlmi notebook (krankzinnig snel) maar ben niet zo'n die-hard pc gamer. Ik zit erover te denken om deze notebook te verkopen en om dan een van de Macbooks te gaan aanschaffen.

    ik heb wel enkele vragen, zal wel erg noobie klinken maar ik ken Apple totaal niet!

    - mocht ik een Macbook kopen, kan ik dan gewoon mijn
    bestaande draadloze internet verbinding behouden?
    (weet niet of apple afwijkt ivm pc?)

    - Is het echt zo dat je gewoon WindowsXP kan installeren
    op een Macbook?! en kan je dan gewoon alles doen wat
    je ook met een Pc kon?

    - Kan je met een macbook ook gewoon cd/dvd branden?
    bijv een backup maken van een muziekdvd? of is dat PC-
    only.

    - WAT zijn de nadelen om als PC kenner over te stappen op
    een Macbook!?


    hehe... nu we toch bezig zijn over Apple.

    kort vraagje, ik zit er ook HEEL erg over na te denken om een iPod Nano aan te schaffen, alleen weet niet of ik van een koude kermis thuis kom aangezien ik een iAudio X5 heb met een Custom EQ en meer fratsen. Ik heb nog nooit een ipod gehoord, maar denk niet dat de Ipod beter is dan een X5!?

    nou alvast bedankt, en hopelijk heb ik snel een Macbook...

    wie koopt mijn Ferrari notebook :D
     
  5. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    1 ) Ja. Wijkt niet af. Bij Apple noemen ze het "Airport". Zit standaard in de MacBooks :).

    2 ) Ja, door Bootcamp. In begin kan je kiezen uit Windows of MacOS. Je kan dan doen wat je wilt zoals met pc!

    3 ) Ja, dat kan. Maar dan moet je eentje met Superdrive (voor dvd te branden). De goedkoopste MacBook heeft alleen mogelijkheid om cd te branden.

    Overstappen heeft geen nadelen. Besturingssysteem heb je heel snel door en Apple staat bekend om leuke gadgets, mooi uiterlijk etc. Je kan ook evt. met Apple bellen, is een 0800 nummer en zij kunnen echt al je vragen professioneel antwoorden!

    Wat betreft de iPod zal je absoluut niet teleurgesteld zijn! Geluid is erg goed (standaard oordopjes zijn echter niet zo goed...dus doe daarvoor in de plek andere (ik heb in-ear van Apple --> super :)).
    Je kan ook voor elk apart liedje o.a. een EQ instellen.

    Hopelijk kan je hier iets mee :). Ben ook van plan een MacBook te gaan kopen.
     
  6. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Wat bedoel je met 'In het begin kan je kiezen uit Windows of MacOs'?
    Is bootcamp al standaard meegeleverd met de macbook?
     
  7. Danger

    Danger XBW Groentje

    Berichten:
    2.146
    Leuk Bevonden:
    0
    Of je weet er niks van, of je bent bevooroordeeld. Want jij kan mij niet wijs maken dat overstappen op een Apple géén nadelen heeft t.o.v Windows. En dus alleen maar voordelen..
     
  8. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    Bedankt voor de reacties, ze helpen me zeker wel.

    Nu met mijn X5 van iAudio kan ik ook zonder hun software gewoon via windows verkenner mp3's erop zetten. Ik pak een cd encodeer hem naar 320kbps mp3 en die zet ik op de X5. Hoe werkt dat nou met een iPod Nano, apple is toch heel erg tegen cd copy? ook al heb je de originele zelf?
     
  9. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    Zo heb ik het zelf ook ervaren. In het begin was ik bang dat het weken zou duren voordat ik doorhad hoe mac os zou werken maar ik had binnen 1/2 uur alles door en imho werkt alles fijner als windows.. zo hoef je in principe eigenlijk nooit een programma af te sluiten en kan je alles tegelijkertijd open hebben staan. Kan het eigenlijk niet zo 1,2,3 uitleggen want je moet het eigenlijk gewoon zien..
    Ik ben iig blij met mijn nieuwe macbook :)

    o.. en voor de duidelijkheid.. ik gebruik ook nog gewoon windows naast mac os op mijn vaste computer.



    oja.. heb ook zojuist de nieuwe firmware op de macbook gezet.. Hierdoor wordt de macbook niet meer zo warm (zit nu stabiel op +/- 25 graden bij normaal gebruik (safari) en rond de 32 graden bij het kijken van een film..
    oja.. en ik heb helemaal geen last van de fans.. hoor er wel verhalen over maar ik hoor niks aan mijn macbook :p (alleen als ik met me oor erop ga liggen)
     
  10. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Offtopic: Kan je even uitleggen hoe je dat doet?
     
  11. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    lol ik bedoelde meer, dat je een cd naar mp3 laat converten en dan niet op 128kbs maar op 320kbs (optimale kwaliteit)
     
  12. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Weet iemand of je Civilization IV en Warcraft III goed draaien op een gewone macbook? Op Amazon lees ik namelijk vele boze reacties vanwege het feit dat zelfs hun G5 Civilization IV niet kan draaien...
     
    Laatst bewerkt: 20 aug 2006
  13. cyber

    cyber De oude garde

    Berichten:
    1.513
    Leuk Bevonden:
    1
    ik kan je vertellen dat warcraft 3 perfect werkt..
    Maak op het moment gebruik van 512mb ram dus op sommige momenten heb je wel slowdown.. maar ik bestel binnenkort 2 reepjes van 1g (dus 2gig in totaal) en na wat ik heb gelezen werken dan zelfs spellen als star wars kotor perfect
     
  14. Xante

    Xante Active Member

    Berichten:
    460
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik zou gamen op de MacBook gewoon vergeten hoor, zo'n Intel GMA-videokaartje is gewoon niks.
     
  15. C H i L

    C H i L Active Member

    Berichten:
    2.437
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok, dus je bent zeker dat zelfs Civilization 4 of Sim City niet goed gaan werken...?
     
  16. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Gelukkige eigenaar van een iBook G4 hier.
    Heerlijk dingetje, alleen jammer dat de accu nog maar 22% van de normale capaciteit heeft.

    Iemand enig idee waar ik een fatsoenlijke nieuwe accu kan vinden voor m'n 12"je?

    (Aangezien Mac Store €129,- per accu rekent...)
     
  17. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Probeer ebay eens.
     
  18. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Mja, alleen 2 Duitse accu's, third party spul.
    Niet echt iets wat ik vertrouw.
     
  19. Raptiod

    Raptiod ..

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    0
    Hoe zit het bij mac wat betreft het verwijderen van een programma. In windows gebeurd dit via configuratiescherm. Bestaat er in OS X iets soortgelijks of moet je gewoon slepen naar de prullenbak?
     
  20. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Gewoon slepen naar de prullenbak is al voldoende.
    Installeren is (vaak) ook een kwestie van een bestandje naar je programma map slepen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina