1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Raptiod

    Raptiod ..

    Berichten:
    137
    Leuk Bevonden:
    0
    Blijft er dan niks achter in OS X als het programma gewoon neer de prullenbak sleept?
     
  2. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Als ik muziek importeer, dan komt er nooit een plaatje bij, in iTunes.
    Hoe zorg ik ervoor dat ik de album covers wel krijg?
     
  3. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Handmatig toevoegen. (Gewoon afbeelding naar het vakje linksonder slepen, als je dat vakje niet hebt moet je op het laatste knopje linksonder drukken).
    Ze worden standaard niet toegevoegd omdat ze bijna nooit deel uit maken van de id3tags.
     
  4. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik ga me misschien toch maar een mac kopen ipv een hdtv en dolbysetje.

    Ik zou wel graag WoW op de mac kunnen spelen, dit zou moeten gaan omdat het een pc/mac-cd-rom is.
    Zelf neem ik aan dat er een grafischekaart nodig is. Dus dan kan ik de mooie macbooks al vergeten, behalve de pro dan.
    Dus dan word het, of een iMac of een Macbook pro..
    Even kijken wat de + en - tjes zijn.
    Hebben jullie nog tips bij het uitzoeken van een Mac?

    Met vriendelijke groet,

    Ralph
     
    Laatst bewerkt: 4 sep 2006
  5. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Dit topic nog niet gezien. :eek:
    Zowel MacOSX als Windows hebben hun voor- en nadelen.
    Hoop alleen nog eens dat Winamp voor de (intel) Mac beschikbaar wordt.
    Heb wel eens wat games geprobeerd, zelfs van Apple site waarbij stond dat het universeel is, maar dat gaat met een frame per seconde en dat is niet te doen en lijkt me ook niet dat dat hoort.
    Volgens mij moet WoW ook gewoon prima draaien met de graphische chip in de Macbook. Bedenk wel of je een laptop of dekstop Mac wilt. En kijk eens op de Apple Store site, staan specs van de beschikbare Macs met prijzen etc en kan je zelf ook een beetje kijken wat er in de buurt komt bij jouw budget.
     
  6. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    zijn er games die een beetje te spelen zijn op een normale Imac (kga er morgen namelijk 1 bestellen)
     
  7. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Bedankt, maar bedoel je dat WoW goed zal draaien op een macbook, de witte dus, of de macbook pro, de zilverre?
    En tja, ik zit idd ook nog te twijfellen tussen een imac en book..
     
  8. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Volgens mij komt er in niet al te lange tijd een nieuwe iMac etc.
    Huidige spul loopt alweer heel wat maandjes mee.

    Ik wacht dus nog even :).
     
  9. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    hmm ik kreeg net een belletje dat iemand mijn laptop wilt kopen voor 1250 eur. nieuw was ie 1699 eur en ik heb er 3 jaar garantie bij voor 100 eur. het is een Acer Ferrari 4005Wlmi, 100 gig, 1gig mem en Turion 64 amd. ATI x700, 128mb.

    is 1250 genoeg? want ik wil hem wel graag kwijt alleen niet voor te weinig. ik wil namelijk een Mac book kopen, waarschijnlijk die witte van 1299 met dvd brander.

    de vraag echter nu, de apple heeft 512mb RAM en mijn huidige 1000Mb. Ga ik er teveel op achteruit als ik voor de apple ga?

    en oh ja, kan je met een apple ook gewoon apps vinden om een dvdtje te branden, website te bouwen etc?

    ik moet gauw reageren want hij wil voor 19 uur weten of ik hem wel of niet verkoop.... hellp :confused:
     
  10. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    Progje voor de website te bouwen zit er al in, zover ik weet.
    Dvd-tje branden ook, mits je legaal blijft lijk me, dus geen decrypter ofzo..
    Als je er niet op gamed ofzo, zal je niet een al te groot verschil merken met je geheugen, tenminste dat is mijn ervaring.
    sterkte :)
     
  11. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Over tijdje een Imac G4 17' (ook wel bekend als de bolletjes) erbij halen. Nodig een nieuwe mp3 speler nodigO-)

    [​IMG]

    Is de mooiste mac ooit gemaakt, mooi ontwerp, komt ie mooi naast m'n pc te staan in mn kamer, draait ik daar mn mp3 shit op, kan ik ongestoord op pc desktop shit draaien:cool:

    Iemand hier een imac g4?
     
    Laatst bewerkt: 5 sep 2006
  12. ...Magic_Man...

    ...Magic_Man... Active Member

    Berichten:
    176
    Leuk Bevonden:
    0

    Dat lijkt zo, Maar dan blijft er nog allemaal cache en andere data van het programa op je mac zitten, zie maar is deze http://appzapper.com/
    Ik heb het zelf en het werkt heel handig.
     
  13. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    @Magic Man, weer wat geleerd dan :+.
    @grave, ik vind dat ook veruit de mooiste Mac. Jammer dat ze tweedehands nog erg duur zijn, en vooral niet ontzettend snel (zeker nu Apple ook Core Duo's heeft). Maar dat is de mac die mijn passie heeft aangezwengeld. Als ze daar een remake van maken koop ik em blind (vind de G5/G6 veel minder mooi).
     
  14. titan1980

    titan1980 Bruce Springsteen

    Berichten:
    1.304
    Leuk Bevonden:
    33
    ik heb mijn notebook morgen verkocht voor 1250 eur. Ik hoop dat ze morgen hier in groningen bij de apple store de macbook van 1299 eur nog op voorraad hebben want ik kan niet lang zonder pc!

    nog even een vraag, ik ben mijn leven lang niets anders gewend dan pc. Nu wordt het apple dus. Kan ik bijv mijn ext Lacie HDD ook via USB gewoon op de macbook aansluiten?

    verder nog dingen mbt incombatible ??
     
  15. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    Hij kan gewoon aangesloten worden. Alleen als de schijf in NFTS geformatteerd is zul je hem (standaard iig) alleen maar kunnen lezen en niet kunnen beschrijven.

    Webcammen met msn is onder osx niet zo soepel ;). Voor de rest ben je snel gewend en zul je al gauw niets anders meer willen.
     
  16. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    En hoe zit het met msnmessenger, gewoon tekst?
    Cheers
     
  17. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Goedkoop zijn ze niet tweedehands, maar als je weet dat ze nieuw rond de 1500-3000 pleuro waren dan kan ik me ook wel iets voorstellen. En het maakt me niet uit dat ie niet het snelste is, voor snelheid hou ik het bij mn pc. Heb de imac G4 altijd erg mooi gevonden, dus haal em erbij (zodra er genoeg geld is) voor het draaien van mp3 en msn (kan je msn draaien op een mac?:+ zodat als ik met zware programma's op mn pc bezig ben geen last heb van die programma's... meteen mooi excuus om zo'n vette mac erbij te halen toch?;) Gewoon een geil ding, de nieuwe imacs zijn idd =( Mac cube van vroeger was ook cool, maja dies wel heel erg langzaam:+
     
  18. Rox

    Rox Marketing 2.0..

    Berichten:
    1.831
    Leuk Bevonden:
    2
    msn kun je wel draaien, maar webcammen is geen sterk punt. Voor de rest werkt het wel goed (behalve de persoonlijke berichten, die dingen die schuin staan).
    Maar ik vind het gewoon teveel geld om 400-600 euro te betalen voor een computer van een jaar of 4 oud.
     
  19. Graveheart

    Graveheart Groovy XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.384
    Leuk Bevonden:
    1.548
    Voor MSN op een Mac gewoon Adium pakken. Werkt perfect. :)
     
  20. Grave

    Grave Gym Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.035
    Leuk Bevonden:
    520
    Webcammen is blijkbaar iets wat macs niet trekken, op mn stage adres bij reclamebureau trekt ie ichat oid ook niet erg goed, als je dat aan hebt staan kan je Quarken/photoshoppen etc wel vergeten.

    Tblijft een klassieker ;)
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina