1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Apple / Mac

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door karf, 16 aug 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb em inmiddels gekocht en ow wat een gaav ding, nu nog wat software erop pleuren maar zeer fijn...
     
  2. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik ben bereid om een mac book te kopen. Iemand ervaringen met macbook pro de 13 inch versie? En wat is precies het verschil met mac book pro?
     
  3. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Er is geen Macbook Pro 13", de 13" is de niet-pro versie.
    Zijn een aantal leden hier op het forum die hem hebben, waaronder ik.
     
  4. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ok, thanx. Maar wat is het verschil tussen de Mac book en de mac book pro?
     
  5. karf

    karf Real Fake Blood

    Berichten:
    1.459
    Leuk Bevonden:
    0
  6. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Oh ok thax. Ik zie dus dat de pro meer Video geheigen standaard erin heeft. Ik had vandaag een mac book 13 inch besteld. 1.83 core duo, 2GB RAM. En als aanbieding kon ik een Nano voor 14 euro halen :)
     
  7. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb je de 2gig bij Apple Store besteld of ergens anders?
    Hoop niet dat je 500 euro extra hebt betaald voor die 2gig ram.
     
  8. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik heb dat wel gedaan, ik heb zo het vermoeden dat dat een naai actie van ze is :9 maar ik heb hem niet zelf betaald, dus dat scheelt. En ik heb er een Nano bij voor 14 euro.
     
  9. Emile

    Emile oude garde

    Berichten:
    1.137
    Leuk Bevonden:
    0
    wie heeft em dan wel betaald? je ouders?
    is het dan nog geen naaiactie?
     
  10. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Voor 135 euro heb je het al via eBay, voor 180 bij een NL webshop.
    Dan had je beter ergens anders wat ram kunnen halen en duurdere versie nemen en/of grotere HD bijv.
     
  11. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    Die informatie had ik niet. jammer maar jah.
    Ja me moeder betaalt hem. Maar ik zou zelf niet weten hoe ik dat ding moet openmaken enso. En mischien is er iets in tegenstrijd met de garantie, als ik zelf RAM er in zet.
     
  12. apoc123

    apoc123 Lucian

    Berichten:
    1.939
    Leuk Bevonden:
    0
    ik heb mijn Imac gister binnengekregen en een mooier ding bestaat er echt niet! lekker snel echt toppie!
    off-topic: wat is een .cbr file?
     
  13. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Kan je je bestelling nog wijzigen/annuleren?

    Nieuwe ram installeren is 2 minuten werk en zo gedaan. Geen probleem wat garantie betreft. In de handleiding bij de Macbook staat (met plaatjes) hoe je het moet doen.
    Batterij er aan de onderkant uithalen (met een munt kan je een soort 'slot' opendraaien, zodat je batterij los komt. Dan 3 kleine schroefjes losdraaien om een ijzerplaatje eruit te wippen. Met 2 klikbeugeltjes die je los kan wippen kan je oude ram eruit halen en nieuwe erin stoppen.
    Moet iedereen kunnen.
     
  14. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm.. Ik ga misschien toch aan de Mac. Niet omdat iedereen er tegenwoordig een wil of omdat Apple 'in' is ofzo maar gewoon uit intresse (doe ICT blaba etc) en misschien ook stiekem wel uit veiligheids overwegingen. Denk aan een Mac mini ofzo aangezien die niet echt heel duur zijn. Nou is mijn vraag of je deze mini's gemakkelijk open kan maken voor meer geheugen / meer HDD ruimte. Want de prijzen die ze vragen voor een grotere HDD is gewoon niet normaal. Die haal ik veel goedkoper.

    edit, heb ff zitten rondneuzen op de website van Apple en zo'n Macbook kost ook maar 800 euro exclusief btw ofzo. Ook wel interresant.

    Nou heb ik wel een paar vraagjes aan jullie Apple freaks:+

    - Werkt Bootcamp echt goed of heb je veel last van allerlei vage problemen?
    - Software, blijft dat nog steeds een probleem of is dat redelijk "opgelost"?
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Heb bootcamp nog niet geinstalleerd, maar hoor over het algemeen positieve verhalen (maar kan ook zijn omdat ik me er nog niet voldoende in verdiept heb).
    Software is over het algemeen wel aan te komen, zoals Adobe, Macromedia en Office paketten. Voor Windows vind je sneller iets, en meer, maar heb tot nu toe nog niet echt het gevoel wat te missen (gebruik nog steeds beide OS'en).
    Het is wel zo dat nog niet alle software optimaal draait op een Intel Mac. Sommige programma's hebben een lange opstarttijd (wanneer je het programma voor de eerste keer opstart, na opstarten van MacOSX). Photoshop schijnt hier en daar bijv. nog niet optimaal te zijn, wat wel gaat komen met CS3.
     
  16. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Heb een test over de Macbook gelezen (PCM) en merkte dat er toch nog wat minpunten aan zijn.
    Ze worden vooral heet en de videokaart vind ik nog niet zo.

    Ik wacht er dus nog even mee (wacht op nieuwere versie :))
     
  17. ErroX

    ErroX Active Member

    Berichten:
    5.059
    Leuk Bevonden:
    2
    Hmm thanks, Ben sowieso een stel reviews aan het lezen en iig zoals Aphrodite al zegt zijn er toch wel een aantal problemen met de macbook (ook bijvoorbeeld 2de muisfunctieknop, geen dual layer etc). Als Windows maar draait vind ik het best:).
     
  18. rikkel

    rikkel Umm Kulthum

    Berichten:
    2.699
    Leuk Bevonden:
    1
    "Sommige programma's hebben een lange opstarttijd (wanneer je het programma voor de eerste keer opstart, na opstarten van MacOSX)"

    Zijn dit vooral graphisch zware programma's? Bijvoorbeeld Word en PowerPoint die ik het meeste ga gebruiken hoop ik van niet :) Errox, heb je mischien een link naar die reviews?
     
    Laatst bewerkt: 21 sep 2006
  19. Aphrodite

    Aphrodite MacBook en iPod

    Berichten:
    1.868
    Leuk Bevonden:
    0
    Het is gewoon de eerste Apple met Intel processor. Het is dan normaal dat er wat foutjes zijn.
    Ik had 'm vorige maand bijna gekocht, maar wacht gewoon liever :).
    De problemen van nu zullen dan opgelost zijn denk ik.
     
  20. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    @ ErroX:
    Wat bedoel je met tweede muisfunctieknop?
    Door middel van ctrl kan je rechtermuisknop menu tevoorschijn halen (of via usb muis met rechtermuisknop). Vind het zelf niet storend dat er onder de touchpad maar 1 knop zit.
    Meeste laptops produceren aanzienlijk wat warmte. Vind dat mijn Macbook niet veel warmer wordt dan gewone Windows laptops van anderen uit de klas, daarnaast is deze een heel stuk stiller en heb je geen irritante, warme flow uit de kieren aan de achterkant, wat ik storend vind bij vele Windows-laptops (zal nu vast ook wel minder zijn).

    @ rikkel:
    Jup, kleine programma's lopen prima, maar Word etc moeten doen er in het begin iets langer over om op te starten. Met Office valt het aanzienlijk mee, maar Dreamweaver en Photoshop gaan richting de minuut. Als je de programma's dan afsluit en weer opstart zijn ze wel binnen de 10/15 seconden opgestart, alsnog iets trager dan op mijn Windows pc (ca 10 sec, minder ram, minder cpu).
    De laatste tijd vind ik het niet eens meer storend, de iets langere opstart tijd van Office programma's.

    Heb zelf geen problemen met de Macbook. Temps vallen best mee, geen whine en koe. Enig nadeel bij mij is dat ik aan de linkerkant een hele kleine kier zie bij het scherm en bij de rand van toetsenboard/zijkant. Als je er gewoon voor zit zie je het niet, maar wel als je recht tegen de linker zijkant kijkt.

    De graphische chip is idd niet alles, maar ik kan zonder problemen een 1080p trailer draaien, schijnt dat het mogelijk is om er zelfs meerdere vloeiend naast elkaar te kunnen laten lopen. Met games zal je het waarschijnlijk wel merken. Heb een paar Mac games uitgeprobeerd, maar die liepen van geen meter (waarschijnlijk toch geen universal versie geweest). Op Windows schijnt het best aardig te lopen.

    Moet eens even Bootcamp gaan installen.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina