1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Computer Monitor Thread (VGA/HDMI/etc) [Deel 3]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door Matrix, 22 jan 2007.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Dat scherm wil ik echt hebben. Dat zal waarschijnlijk mijn volgende scherm worden. :)

    Mijn Xbox 360 heb ik op dit moment aangesloten op de Philips 170C. Gekocht op de dag van de aanslagen in Londen, ergens in mei/ juni 2005. Tot op de dag van vandaag vind ik dit nog steeds een goed scherm. Had destijds zeker een goede helderheid, contrast en responstijd. Aangesloten met een VGA kabel op een resolutie van 1280 × 1024 widescreen. Ik heb er een tijd mee zitten kloten en ik ben er achter gekomen dat dit het beste is voor mijn scherm. Als ik geen widescreen instel, dan heb ik balken in het scherm tijdens het gamen en dat is alles behalve mooi. Natuurlijk is het beeld dan niet uitgerekt, maar wat er over blijft is zó klein. Nu heb ik full screen beeld (behalve bij de meeste DVD films, maar daar kan je niks aan veranderen) en het beeld is een klein beetje uitgerekt bij Gears of War. Bij Project Gotham Racing 3 was het té en leken de wagens erg smal. Met Splinter Cell: Double Agent ziet het er erg mooi uit, ook full screen. Het ligt er maar net aan welke games je speelt. Tot nu toe vind ik dit gaan, maar binnen een half jaar wil ik overstappen op bijvoorbeeld een Samsung breedbeeld TFT. En mocht ik wat meer geld over hebben (of er voor over hebben), dan wordt het een dikke HD Ready TV/ HDTV.
     
  2. JeePee

    JeePee Guest

    De monitor die op de WCG werd gebruikt was 3" kleiner. Dit is in principe hetzelfde scherm, alleen de resolutie is hoger.
     
  3. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Op de World Cyber Games 2006 werd gebruik gemaakt van de Samsung SyncMaster 931C. Dat scherm is echt top, niet voor niks gamen professionals er op. 19 inch, 2000:1 contrast en een reactietijd van 2ms.
     
  4. JeePee

    JeePee Guest

    Met de resonse tijd zat het inderdaad wel snor, alleen kon PGR3 alleen in 640x480 gedraaid worden. We hebben daar een half uur lopen kloten omdat elke andere resolutie helemaal in de prak liep op dat scherm (PGR3 is niet echt geschikt voor 4:3 ratios in samenwerking met de VGA kabel) daarom doe je er momenteel beter aan de 931BW (de broer van de 931C) te halen, omdat die een breedbeeld verhouding heeft.
     
  5. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Op dit moment vind ik de Samsung 226BW voor mij een goede keus. Het lijkt mij het perfecte all-round scherm voor gamen, films bekijken en er op te werken. Naar zo'n soort scherm was ik al een tijd naar op zoek. Dikke resolutie van 1680 x 1050, respons tijd van 2 ms, helderheid en contrast respectievelijk 300 cd/m2 & 1000:1, D-sub VGA & DVI ondersteuning, ziet er hetzelfde uit als de 931C; alleen dan breedbeeld, 22 inch en andere specificaties. Naar mijn weten heeft Paradigit deze monitor nog maar te reserveren en geen een kan hem nog maar leveren. Zo ja, dan zou ik graag weten waar. Ik neem aan dat dit scherm nog gloednieuw is en (nog) niet overal verkrijgbaar is. Dus ik wacht even af.
     
  6. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Oke, ik heb dus een X360 en aangesloten via de officiele VGA kabel van Microsoft, maar de 1920x1080(p) resolutie is waardeloos. Als ik hem op die resolutie instel mis ik links een deel van het beeld. Totaal niks aan te doen, maar op alle andere reso's heb ik dit probleem niet. En 1920x1080 werkt op mijn PC wel gewoon goed dus het lijkt me niet dat het aan m'n scherm ligt. Beetje jammer, maar goed.
     
    Laatst bewerkt: 11 feb 2007
  7. JeePee

    JeePee Guest

    Heb je geen knop op je scherm zodat je het beeld kan corrigeren? Bij de syncmaster zit het beeld na het veranderen van de reso vaak ook scheef, maar dan druk je op een knop en dan past het scherm dit zelf aan zodat het naar het midden centreerd.
     
  8. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Hmm oke, ik zal eens kijken dan.
     
  9. Dioxic

    Dioxic Guest

    Ik game normaal op een bakbeest, wel een grote en krijg in de zomervakantie weer een nieuwe pc monitor. Dit keer wel een grote (19" of hoger) en van een degelijk merk. Wat ik tot zover heb gehoord is dat de beeldkwaliteit op een TFT monitor beter is dan zon grote tv.

    Zou dit kloppen?
     
  10. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Beter als op een HDTV weet ik zo niet, maar ik heb in elk geval niks te klagen over de combinatie X360 + mijn monitor. Behalve dat reso probleem wat ik hierboven beschrijf en waar ik zo gauw nog geen oplossing voor heb kunnen vinden.
     
  11. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Ik heb even een vraagje: ik ben nou van plan om binnen een maand een 19'' breedbeeld te kopen. Ik weet dat de Samsung 940 BW erg geschikt is maar die is wel €240 en er zijn ook schermen van 19'' die €200 zijn.

    Ik dacht aan deze: http://www.mycom.nl/Products/View/LG_19_L194WTSF_TFT_Wide/123991.aspx

    Of deze: http://www.funprice.nl/shop.gss?pag...t&method=gotoArtikelAction&arg0=Artikel::2083

    Alleen weet ik niet of deze wel geschikt zijn om een xbox360 op aan te sluiten. Ik speel nu op een 17'' monitor en ik wil graag de zwarte balken weg hebben zonder het beeld veel te vervormen. Welke is daarvoor het meest geschikt? Of moet ik alsnog de Samsung 940BW nemen?
     
  12. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    Om van de zwarte balken onder en boven af te komen heb je een widescreenmonitor nodig. Let erop of de mogelijkheid tot VGA en/of Component aansluiting erop zit, en je kunt de X360 probleemloos aansluiten.
     
  13. BlackTerror

    BlackTerror Delicious

    Berichten:
    1.118
    Leuk Bevonden:
    4
    Het zijn breedbeeldschermen. Alleen zit het verder ook goed met die schermen qua contrastverhouding enzo, krijg je daar geen rare vervormingen mee? Ook met breedbeeld.
     
  14. RobbertN

    RobbertN Banned

    Berichten:
    3.722
    Leuk Bevonden:
    0
    De vervormingen op een 16:10 monitor zijn zo klein dat je het bijna niet ziet.
    Ik zie het zelf ook niet en ik speel op de Samsung 940MW 16:10 monitor.
     
  15. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Is de Samsung 931BW een goede keuze? ( http://www.vergelijk.nl/lcd_monitor/samsung/931_bw/ ) en er zit D-SUB, DVI-D, component op, maar die D-SUB is toch het zelfde als VGA?

    Ik kan hem voor 200 euro in de winkel kopen is dit een goede prijs?

    Alvast bedankt.

    Simon
     
  16. Rembrandt

    Rembrandt Active Member

    Berichten:
    210
    Leuk Bevonden:
    0
    Klopt. Vaak heet dit 'auto....'. Het optimaliseert de horizontale en de verticale positie van het scherm.

    Hierover heb ik al verschillende discussies gelezen op fora. Het ligt grotendeels aan wát voor scherm. Met VGA kan je prachtige beelden krijgen en met Component ook. Eén ding wat zeker is: professionele gamers gamen liever op een scherm met een lage reactie en kiezen zij vaak voor TFT-schermen dan een grote HD Ready TV/ HDTV.

    Het scherm is briljant en de prijs is geniaal. Als de 226BW niet overal leverbaar is en de prijs te duur, dan had ik ook voor de 931BW gegaan.

    En wat D-SUB precies inhoud... Dit is al iets duidelijk en iemand anders wil je het hopelijk wel precies uitleggen.
     
  17. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Alvast bedankt.

    Verder iemand nog het antoowrd op de vraag of VGA hetzelfde is als D-SUB of DVI-D
     
  18. Zeroine 83

    Zeroine 83 Active Member

    Berichten:
    6.129
    Leuk Bevonden:
    0
    D-Sub is hetzelfde als VGA idd. DVI-D is weer iets anders.
     
  19. JeePee

    JeePee Guest

    Game monitor van het jaar '06. Daarmee zit je dus wel goed ;)

    Het beste is een HD CRT scherm. Haarscherp en 0 ms responsetime. Helaas nog niet doorgedrongen op de markt. Tijdens de nationale WCG in NL was het even schrikken bij binnenkomst. We zagen dikke plasma's en LCD's hangen. Ik had er destijds nog weinig verstand van (nu wel hoop ik 8) :+) maar King Tuur begon al te klagen dat hij een CRT wou. We wisten toen alleen nog niet dat het scherm waar we op moesten spelen 2ms was, geen probleem dus. Alleen dus ff kutten met die resoluties en uiteindelijk konden we in een SD resolutie onze rondjes rijden.
     
  20. Speurneus

    Speurneus Active Member

    Berichten:
    795
    Leuk Bevonden:
    0
    Ok bedankt voor de antwoorden. Ga denk ik de 931BW ga aanschaffen
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina