1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV, 3D en Digitale Televisie Thread [ Deel 26 ]

Discussie in 'PC, Handheld & Algemeen' gestart door Melbuuln, 3 jul 2011.

  1. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Klopt, ik was in de war met 705c. Die is 50Hz.
     
    Garrett vindt dit leuk.
  2. Garrett

    Garrett Active Member

    Berichten:
    972
    Leuk Bevonden:
    8.777
    O dan is t goed. Dacht al, had dat eerder gezegd lul. Nu heb ik dat ding al binnenstaan!

    ;):+;)
     
    Lethal AK47 vindt dit leuk.
  3. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Haha ja was gisteren ook even in de war :)
     
  4. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Ik heb zelf al jaren een 50" plasma van Panasonic (GT50) en ben erg tevreden over het beeld. Ooit de afweging gemaakt om pas weer rond te gaan kijken wanneer OLED om de hoek kwam kijken voor een betaalbaar bedrag. Dat lijkt onderhand een beetje waar te worden. Echter ik heb verder geen enkele ontwikkeling meer gevolgd. Is OLED nog steeds de enige waardige opvolger van plasma?
     
  5. Gyrrack

    Gyrrack Active Member

    Berichten:
    96
    Leuk Bevonden:
    92
    In mijn ogen wel. Er zijn zeker veel verbeteringen doorgevoerd, maar lcd heeft nog altijd een aantal tekortkomingen die waarschijnlijk nooit volledig zullen verdwijnen. OLED heeft veel eigenschappen die plasma tot de sterkere techniek maakte voor 'videophiles' maar ook nog altijd een paar beperkingen.
    Zo heeft OLED goede kijkhoeken, uiterst diep zwart, hoge helderheid (voor tv kijken overdag prettig), snelle schakeltijden van pixels, mogelijkheid tot HDR en hoge resolutie. Echter, OLED wordt bij LG panelen (de enige fabrikant van panelen in tv formaat op dit moment) op dezelfde manier aangestuurd als een lcd paneel, het zogenaamde sample and hold principe. Dat betekent dat een frame wordt getoond tot het volgende zich aandient. Het menselijk oog-brein systeem neemt bewegende beelden dan weer met een zekere mate van bewegingsonscherpte dankzij een fenomeen dat persistence of vision wordt genoemd. Dat is de reden waarom beeldinterpolatie wordt toegepast en er extra beelden worden berekend. Dat levert wel eens beeldfouten op en kan het karakter van 24Hz beelden veranderen zodat het lijkt op een low budget productie met een handycam.
    Prettiger zou zijn als er black frame insertion wordt gebruikt, dan wordt na elk frame een zeer korte tijd een volledig zwart frame getoond dat het brein de tijd geeft het vorige beeld te vergeten (iets soortgelijks ben je gewend met een ouderwetse beeldbuis of jouw plasma). Samsung deed dat wel op de OLED tv die zij in 2013 uitgebracht hebben, maar doordat zij een duurdere manier van OLED productie toepasten die een lagere yield opleverde is er daarna geen OLED van hen meer op de markt gebracht. Een nadeel is wel dat het kan zijn dat je daardoor flikkeringen ziet.
    Voorbeeldje
    Een ander fenomeen waar OLED mee te maken kan hebben is image retention, wat je waarschijnlijk kent van plasma. Huidige modellen hebben een pixel orbiter net als plasma dat had. Let je op dat je geen statische content voor lange tijd op de tv laat zien is er waarschijnlijk niets aan de hand.
    Er zijn nog een aantal kleine eigenaardigheden waar de huidige OLED tv's van LG mee te maken hebben, maar tenzij je echt actief kijkt naar een model zal ik je daar niet mee vermoeien.

    OLED maakt zeker een goede kans om de dominante technologie te worden zodra er meer fabrikanten zijn van panelen en de prijs concurrerend wordt.

    Lcd zal vermoedelijk te kampen blijven hebben met kijkhoeken, zwartwaarden/halo's, clouding en flikkering bij black frame insertion/sterk gereduceerde lichtopbrengst.
     
    Dr0kz, AnubisNefer, Kevf en 1 andere persoon vinden dit leuk.
  6. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Wat ik zelf vooral echt super vind aan OLED zijn de intense kleuren en het diepzwarte. Ik moet zeggen dat m'n Bravia ook mooi zwart is (beter dan m'n voorganger), maar vaak blijf je wat clouding houden. OLED is bij zwart uit.
     
  7. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Ik heb hem gehaald. En hij is wel erg nice. Moet ik voor te gamen trouwens nog iets aanpassen?
     
  8. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Op game modus zetten, alle beeldverbetering/contrastoptimalisatie etc. zooi uitzetten en eventueel helderheid en kleur wat tweaken...
     
  9. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Oké waar staat die game modus? Op mijn afstandsbediening niet.

    Heb hem gevonden. Edit
     
  10. WHAT

    WHAT Active Member

    Berichten:
    2.185
    Leuk Bevonden:
    44
    Staat het beeld dan niet heel onscherp? Of is daar ook wat in te tweaken
     
  11. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Beetje spelen met de beeldinstellingen. ;)
     
  12. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Spelen met de beeldinstellingen om te gamen?
    Over mn lijk.

    Ik game meer dan dat ik tv kijk (helemaal aangezien ik n aparte tv heb om op te gamen) en ik eis gewoon n perfect beeld als ik aan het gamen ben.
    Sterker nog: dat vind ik belangrijker dan naar t kijken van die domme tv programmas.

    Wat gebeurt er als je de gamemodus niet aanzet, krijg je dan echt last met lag?
    Bij 4k zou ik t verwachten, maar is full hd oled traag dan?

    En is deze oled van jullie 50 of 100hz?
    Waarom maken ze nou n 50 hz?

    Hoe is de tv verder?
    Zie je verbetering bij blue rays en games of worden de kleuren juist onnatuurlijk?
    Films als 300 lijkt me vet om erop te kijken.
    (Over onnatuurlijke kleuren gesproken hahaha)
     
  13. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Dan is er vertraging ja aangezien alle beeldverbeteraars aanstaan, dat merk je wel. Ik word er zelf altijd een beetje duizelig van. Bij game mode is alles plain en ik pas zelf alleen de kleurtemperatuur (koel voor mij), verlichting (vrij laag anders brand het in je ogen) en eventueel de scherpte aan.
     
  14. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Ik overweeg om een 4K TV te gaan kopen.
    Heb nu een Philips full HD TV uit 2011.
    Ik kijk veel Netflix series dus 4K zie ik wel zitten.

    Welke TV raden jullie mij aan en waarop letten jullie mbt gamen?
    Mijn budget is rond de 800€.
     
  15. [2k]

    [2k] XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    8.968
    Leuk Bevonden:
    207
    Waarom wil je per sé 4K? Met dat budget ga je er maar beperkt van genieten (geen HDR) en afhankelijk van de grootte van het scherm zie je mogelijk niet eens verschil. Nu is prijsverschil tussen fHD en 4K ook bijna verwaarloosbaar, daar niet van.

    Welke grootte wil je?
    De Panasonic CX700 is een goed beoordeeld 4K scherm, 100Hz en degelijke inputlag.
    Sony heeft ook leuke modellen, maar weet niet zo goed hoe hun 4K schermen zijn ten opzichte van goed gewaardeerde fHD schermen (op software en trage soc na).

    Mbt gamen is inputlag belangrijk. Menig degelijk scherm zit rond de 35m/s, wat best prima is (in game-mode of alle 'verbeteraars' uit). De low-budget schermen kunnen er nog wel eens flink boven zitten. Of je dat gaat merken, geen idee. 100Hz panel is ook fijn voor snelle beelden.
     
  16. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    @X-Junk Sony KDL-50W805C ;) 4K zou ik laten varen, vooral met een budget van €800.
     
  17. Lethal AK47

    Lethal AK47 Broodje kroket is leven XBW.nl VIP

    Berichten:
    10.739
    Leuk Bevonden:
    4.204
    Of 50W755C / 756C (zilver alu frame) als 3D je niet boeit. Scheelt weer geld (is verder gelijk) en de 75-serie is sneller qua response.
     
    WHAT en Alexknl vinden dit leuk.
  18. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197
    Omdat dit jaar verwacht dat er veel 4K content bij gaat komen.
    Blu-ray is\gaat 4K en Netflix, YouTube zijn t al gedeeltelijk.

    HDR en Amoled was mooi geweest, maar dat gaat niet binnen dit budget gebeuren.

    Ik heb nu een 44 inch en wil graag een 48,49 inch TV tot 1000 euro€
     
    Laatst bewerkt: 19 jan 2016
  19. Alexknl

    Alexknl Well-Known Member

    Berichten:
    4.090
    Leuk Bevonden:
    2.599
    Als je een goede 4K tv wilt met korte responsetijd en al die dingen in 48/49", kom je er niet met €1000 ben ik bang.
     
  20. X-Junk

    X-Junk GT: Reflex Xeros

    Berichten:
    4.059
    Leuk Bevonden:
    197

Deel Deze Pagina