1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

De HDTV en Digitale Televisie Thread [Deel 25]

Discussie in 'Xbox Hardware' gestart door fredfenster, 3 aug 2010.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Sharp heeft overigens een technologie waar aan RGB nog geel wordt toegevoegd, voor een betere kleurweergave en een hogere resolutie. Je tv kan dan een miljard kleuren weergeven ipv een miljoen.



    Ik vind het erg lastig in te schatten hoeveel de G20 beter is als de S20 en of je dat echt gaat zien. 470 euro is een hoop geld wat ik deels aan betere Home Cinema Set kan uitgeven ipv het allergoedkoopste setje te kopen, en deels gewoon op mn bankrekening kan laten staan, aangezien deze aankopen wel zeer doen aan mn bankrekening :9

    Het gaat me dus echt om beeldkwaliteit, of dat verschil groot genoeg is, want dan heb ik het er wel voor over, maar als het alleen om wat aansluitingen en opties gaat dan heb ik het er niet voorover, alhoewel die THX-licentie wel handig kan zijn.

    En gaat zo'n dure plasma echt maar 3-5 jaar mee? Dan vind ik de G20 relatief wel duur, want voor dat geld moet hij wel wat langer meekunnen. Ik doe ook vrij snel nieuwe dure aankopen, maar mocht ik daar dan geen geld voor hebben moet ie wel langer meekunnen anders vind ik het idd wel veel geld.

    Ik vraag me dus nog wel af hoe dat met het zwartwaardenprobleem zit, maar kennelijk is daar nog niks over bekend, maar is de G20 daar niet ook potentieel vatbaar voor, als opvolger van de G10? Of is dat al uitgesloten?
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  2. Loonens

    Loonens Mclovin!!

    Berichten:
    1.928
    Leuk Bevonden:
    0
    De G20 heeft;

    - meer aansluitingen
    - THX Mode
    - beter filter waardoor minder spiegeling
    - NeoPdP paneel
    - betere beeldverwerking (het is immers de opvolger van de G10)
    - geen last meer van de plotseling sterk stijgende zwartwaardes

    De S20;
    - heeft misschien nog last van de plotseling sterk stijgende zwartwaardes
    - heeft het oudere G10 paneel
    - meer last van spiegeling, vanwege de filter
    - geen THX Mode
    - heeft iets minder input lag, hoewel het bij de G20 al erg goed te noemen is

    Ik zou het persoonlijk wel weten _O_ Doe mij de G20 maar. Die bankrekening vult zich vanzelf wel weer aan :thumbs:.

    Dit wil niet zeggen dat de S20 een slechte tv is, integendeel, hij geeft heeeel erg veel kwaliteit voor relatief weinig geld. Maar het is net niet zo goed als de G20.
     
  3. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Ik heb deze tv nog niet gezien, maar de eerste review die ik zag was niet positief!
    Stond weliswaar in de Computeridee en die zullen niet heel veel verstand van hdtv's hebben, maar zij vonden dat juist door de toevoeging van geel, de kleuren niet mooi werden.

    De apparatuur die de tv signalen verstuurd, houdt geen rekening met een 4de kleur.
    Ik zal s kijken naar n echte review.

    Warmteafgifte had ik ook last van bij mn Pana 50 inch, maar mn 60 inch Pioneer geeft echt veel minder warmte af. De nieuwe modellen zijn ook veel zuiniger dus dat zal de reden zijn.

    Mijn gamekamer is maar 3,5 bij 2,5 meter en heb er nauwelijks last van. Alleen toen t 30 graden was voelde ik t wel.
     
  4. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ok, in theorie klinkt het wel leuk natuurlijk, maar het moet idd nog maar eens goed getest en gereviewd worden ;)
     
  5. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    En eh, een hogere resolutie komt er niet uit hoor ;)

    op hdtvtest over de kleuren

    Colour
    As soon as I pulled up a colour bar test pattern, it became clear that the situation was not so rosy for the Sharp LC46LE821E’s colour performance. Green and Magenta were both incredibly dark and over-saturated, which I can only assume has been done to make them appear “rich” and “deep”. In fact, they simply look sickly to anyone used to accurate displays. Magenta was also skewed towards blue, but the rest of the colours were reasonably on-hue, albeit sometimes oversaturated (with the exception of red, which was mildly under-saturated).

    Groen en Magenta waren zó overdreven dat voor mensen die gewend zijn aan gecalibreerde toestellen de kleuren ziekelijk overkomen... (auw!).
    http://www.hdtvtest.co.uk/news/sharp-lc46le821e-lc40le821e-20100628755.htm
     
    Laatst bewerkt: 5 aug 2010
  6. MissCoupe

    MissCoupe Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik denk ook dat het bij de nieuwere modellen wel meevalt. :) Heb ook nog even verder gelezen over stroomverbruik en dat is bij de huidige plasma's ook een stuk verbeterd. Maar toch twijfel ik nog steeds. Even geprobeerd de response van alle genoemde tv's op te zoeken maar bij de meeste tv's word die niet weergegeven. Alleen van beide LG's:
    LG 42LD750 2,2
    LG 42LD540 2,4

    Waar doe ik nou verstandig aan? LCD, LED of Plasma? En is bij de genoemde modellen echt zoveel lag of zal ik daar niet zoveel van merken? Alvast mucho gracias!
     
  7. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    En gaat zo'n dure plasma echt maar 3-5 jaar mee? Dan vind ik de G20 relatief wel duur, want voor dat geld moet hij wel wat langer meekunnen. Ik doe ook vrij snel nieuwe dure aankopen, maar mocht ik daar dan geen geld voor hebben moet ie wel langer meekunnen anders vind ik het idd wel veel geld.
    @ average gamer

    ligt eraan hoeveel jij kijkt bij mijn goedkopere plasma is het 10.000 uur en na 5 jaar koop je waarschijnlijk toch een andere tv omdat je dan weer laser projectie of goedkope o led hebt.
     
  8. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    Natuurlijk gaat een plasma langer mee dan 5 jaar!

    De eerste plasma die ik zag was bij een gamewinkel en t was t mooiste beeld wat ik ooit had gezien. Het was een Pioneer van 6 (!) jaar oud.
     
  9. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    De plasma houdt het wel langer vol dan 5 jaar, de vraag is alleen of jij hem 5 jaar houdt. Tegenwoordig gaat de technologie vrij snel waardoor je sneller geneigd bent je tv te vervangen.

    Zelf heb ik mijn pana plasma nu bijna 2 jaar en zit er over na te denken hem te vervangen. Oke toegegeven, ik wil vooral 1-2 maatjes groter maar de beeldkwaliteit zal er ondertussen ook wel op vooruit gegaan zijn.
     
  10. eriktoemen

    eriktoemen Active Member

    Berichten:
    80
    Leuk Bevonden:
    0
    en stroomverbruik ?:p mijn tv lijkt wel een kacheltje (fijn voor in de winter tv met meerdere functies :)
     
  11. Metal Mark

    Metal Mark VIP Dino XBW.nl VIP

    Berichten:
    9.661
    Leuk Bevonden:
    454
    Inderdaad, maar je kan blijven vervangen. Ik heb mijn LCD 32" (samsung) nu 4 jaar en ik zou ook wel een slag groter willen. TV's kosten deze tijd ook echt geen drol meer. Voor die 1500 euro kan je heel wat mooiers krijgen 8) Maar het zijn net computers, je koopt er een, en de volgende dag zijn ze alweer verbeterd.
     
  12. Daniël

    Daniël Staatsfeind Nr. 1

    Berichten:
    1.285
    Leuk Bevonden:
    18
    Precies:+

    Ik hou mijn plasmatv'tje voorlopig ook nog, zeker omdat ik niet weet hoe de nabije toekomst eruit gaat zien. Over de beeldkwaliteit ben ik ook nog steeds tevreden, is alleen dat ie een beetje klein is:+
     
  13. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    2,2 ms en 2,4 ms
    de response van een plasma is 0,001 ms
     
  14. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Idd, als je dat heel belangrijk vindt moet je voor Plasma gaan, die zijn een heel stuk sneller, ook qua input lag.



    Over de RGBY schermen van Sharp, hier staat dat de resolutie hoger is, snap het ook niet helemaal, want volgens mij blijft het aantal pixels gewoon hetzelfde, alleen kan een pixel nu ook geel zijn, in plaats van rood, groen of blauw, of komen er op de plaats van 3 pixels nu 4?

    http://www.besteproduct.nl/Artikelen/Video__alles_over_de_Sharp_Quattron_technologie.html

    Ja, ik denk dat ik het dan toch maar bij de G20 houdt, alhoewel die 470 euro goedkopere S20 erg aanlokkelijk is, voor dat geld kan ik toch een veel betere Home Cinema Set kopen en als combi met de tv is dat dan mss wel waardevoller dan de G20 met een instap Home Cinema Set, plus dat ik van die 470 euro nog wel wat over houd, maar goed.
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2010
  15. Ferry34

    Ferry34 games/gadgets addict

    Berichten:
    4.303
    Leuk Bevonden:
    66
    De resolutie blijft 1920x1080 dus het klopt niet.
    Ze vergissens zich omdat er op iedere pixel een subpixel bij is gekomen, de gele natuurlijk.
    Dus in plaats dat er 3 subpixels zijn om een bepaalde kleur te vormen, zijn er nu 4 subpixels.

    Gewoonlijk komt er uit 3 subpixels 1 pixel die een kleur vormen, laten we zeggen lichtrood.
    Bij de LG komt er uit 4 subpixel 1 pixel met de kleur lichtrood.

    Nogmaals: er zijn meer subpixels, maar het blijven 1920x1080 pixels die oplichten.

    Ik heb de S nog niet gezien, maar hdtvtest.co.uk lijkt deze beter te vinden dan de G20?

    http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-tx-p50s20b-tx-p42s20b-20100511647.htm

    http://www.hdtvtest.co.uk/news/panasonic-txp42g20-txp42g20b-20100308169.htm

    De inputlag van de S in bijzonder goed, de scaling is excellent (above average voor de G20).
    Alleen de digitale ruisonderdrukker is beter op de G20, maar ook wordt de G20 maar marginaal beter bevonden

    Ik zou ze ff beide bekijken of je enig verschil kan zien, want ik vind 470 veel geld. Kan je mooi die Onkyo blu-ray surround van kopen ;)
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2010
  16. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Ja, dat bedoelde ik dus ook, ik begin erg te twijfelen, maar er was volgens mij geen winkel hier die beiden had, maar dat zou ik even uit moet zoeken. Moet ik wel snel mn order veranderen.

    Wat voor de G20 pleit is dus de THX-licentie, dus een goede calibratie, wat de S20 niet heeft en hij zou een nieuwer NEOPDP scherm hebben en een beter filter dan de S20, dat zal lastig te zien zijn in de winkel denk ik. Maar wat vind je daarvan, Ferry? Daarnaast kan je bij die S20 weer het probleem krijgen met de zwartwaarden, wat bij de G20 minder snel zou gebeuren. Als je naar die punten kijkt, vind je dan de S20 ook een betere keuze?
     
  17. MissCoupe

    MissCoupe Active Member

    Berichten:
    151
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik weet ik ben een zeur.... :eek: Maar ik vind lcd's er ook gewoon wat mooier uitzien. Dus hoeveel merk je van 2,2 ofzoiets dergelijks? Sorry dat ik misschien te vaak hetzelfde vraag. Kiezen is zo lastig...
     
  18. averagegamer

    averagegamer Active Member

    Berichten:
    2.725
    Leuk Bevonden:
    13
    Je moet niet alleen naar response lag kijken, maar ook naar input lag, die kan bij LCD's soms wel meer dan 70ms seconden zijn. Is geen gezeur hoor, verstandig dat je je er goed in verdiept. Ik heb ook heel lang een voorkeur voor LCD en LED gehad op basis van wat ik in de winkel er mooier uit vond zien, maar ik heb nu een Plasma besteld. Maar zelfs nu ben ik nog niet zeker, want als hij niet bevalt kan ik hem omruilen voor een (LED)LCD. Lees dit topic en de laatste zoveel pagina's van het vorige topic maar eens door. Het is wat leeswerk, maar er staat heel veel info en overwegingen in wat betreft deze keuze. Succes! :thumbs:

    Techradar is overigens wel positiever over de G20 dan over de S20

    G20: http://www.techradar.com/reviews/au...s/panasonic-tx-p42g20-687126/review?artc_pg=5

    S20: http://www.techradar.com/reviews/au.../panasonic-tx-p42s20b-680433/review?artc_pg=6

    En dit stukje vond ik wel erg opmerkelijk op trustedreviews.com:

    Ik denk dat iedereen het snapt, maar er staat dus dat het NEOPDP-scherm van de S20 een addertje onder het gras heeft, en groter dan geclaimt wordt. Het is de NEOPDP-technologie van vorig jaar, en niet het volledig vernieuwde, zeer indrukwekkende NEOPDP systeem dat Panasonic in zn duurdere tv's heeft zitten, vanaf de G20 en duurder.

    Ze vinden het stom dat Panasonic niet meer reclame maakt voor die duurdere tv's met dat betere NEOPDP-scherm en dat ze het niet NEOPDP 2 noemen of iets dergelijks. Want ze zouden het erg jammer vinden als iemand de S20 koopt en denkt dat het NEOPDP-scherm van de S20 even goed is als de nieuwe NEOPDP-schermen in de G20 en hoger.

    Dat klinkt wel vrij overtuigend. En over de G20 zeggen ze:

    Dus niet op de winkelindruk afgaan, haha :9
     
    Laatst bewerkt door een moderator: 5 aug 2010
  19. Gerjan

    Gerjan XBW.nl VIP XBW.nl VIP

    Berichten:
    6.685
    Leuk Bevonden:
    221
    Gebruik eens even de edit-functie ipv steeds triple posts te maken.. ;)
     
  20. DOMOOO

    DOMOOO Active Member

    Berichten:
    2
    Leuk Bevonden:
    0
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina