Dead or Alive 4 [Deel 2]

Discussie in 'Algemeen' gestart door Peter OtH, 19 jan 2006.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Ok... Ik ben dus een total NOOB in de DOA serie... Ik ben gevechtsystemen van Capcom games en Soul Calibur gewend... om eerlijk te zijn... Ik bak er dus niks van en ik erger me dood aan dit spel... Daarom een paar vraagjes om het wat dragelijker te maken allemaal en ik niet al te snel deze disc in 2-en breek.
    1. Hoe moet je for F*ck sake zo'n counter attack doen?
    2. Hoe komt het dat mijn character zo traag op staat?
    3. Hoe kan ik tussen een combo van mijn tegenstander wegkomen of blokken? Ik heb al snel dat mijn tegenstander 3 keer een combo van 4 achter elkaar eruit gooit en dus een 12 hit combo maakt terwijl ik daar maar een beetje sta te lijden...

    Njah... Ach, Ik geef het tenminste toe... dat ik een NOOB ben in de serie DOA
     
  2. Kryalis

    Kryalis De Man met de Hamer

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Vragen is goed :thumbs:

    1. De aanvallen in DOA zijn ruwweg onderverdeeld in 3 groepen, die weer onderverdeeld zijn in 2 subgroepen (Punch en Kick).
    Je hebt:

    -Hoge Aanvallen
    -Mid Aanvallen
    -Lage Aanvallen

    Het counteren gaat als volgt:

    Voor hoge aanvallen gebruik je 7 en de 'free' knop (deze is standaard ingesteld op 'X')
    Voor lage aanvallen gebruik je 1 en de 'free' knop
    Bij mid counters komen de 2 subgroepen in beeld, hier moet je namelijk onderscheid maken tussen de punches en de kicks.
    Voor Mid punches gebruik je 4 en de 'free' knop
    Voor Mid kicks gebruik je 6 en de 'free' knop

    (de nummers geven richtingen aan, welke richtingen dat zijn kun je zien op de rechterkant van je toetsenbord, ga er hierbij van uit dat je char aan de linkerkant staat).

    Er zijn ook nog characters met speciale counters, die kun je in exercise mode vinden (of in de command list), net als de algemene counters.

    Wees trouwens wel voorzichtig met counteren, als jij probeert iemand te counteren en zij doen een throw, dan doet hun throw een stuk meer damage.

    2. Je moet techrollen, dat doe je door precies op het moment dat je neerkomt
    'free' en een richting in te drukken (je rolt dan de richting op die je indrukt).

    3. Mensen kunnen lange combo's op je maken, als je in een zogenaamde 'stun' zit. Het enige wat je kan doen als je in een stun zit, is counteren. Dus leer je counters :thumbs: .

    Succes ermee!
     
  3. Rickk

    Rickk Active Member

    Berichten:
    1.329
    Leuk Bevonden:
    128
    Dankjewel, daar heb ik in ieder geval iets aan... Nu ff een tijdje oefenen en misschien dat het nog goed komt... Ik weet nu in ieder geval hoe DOA een beetje in elkaar steekt...
    Thanx!:)
     
  4. Deano2

    Deano2 hallow??

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik ben trouwens ook niet d ebeste in DOA4 en heb zelf ook wel wat aan deze info:)
     
  5. Kryalis

    Kryalis De Man met de Hamer

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    DOA is eigenlijk gewoon een heel uitgebreid 'Steen-Papier-Schaar' spelletje:

    Je hebt slagen/schoppen, throws en holds.

    Steen>schaar>papier>steen
    Slagen/schoppen>throws>holds>slagen/schoppen

    Dit is heel basic en het gaat natuurlijk niet altijd op, omdat het er ook vanaf hangt wanneer je een move doet etc etc, maar als je er heel basic naar kijkt zit het allemaal zo in elkaar.

    Slagen/schoppen krijgen hi-counter blows (150% schade) tegen throws, counter blows (125% schade) als ze eerder de tegenstander raken die ook een slag/schop doet en normal blows tegen holds (100% schade), mits deze hold jouw slag/schop niet countert natuurlijk.

    Throws krijgen hi-counter tegen holds, counter tegen andere throws (als ze dus eerder zijn) en normal als ze iemand grijpen die staat te blokken of gewoon niks staat te doen. (als iemand een slag/schop doet kun je ze nooit throwen)

    Holds krijgen afhankelijk van of je een offensive hold of een defensive hold doet, op andere manier hi-counter, counter of normal damage.
    Offensive Holds zijn eigenlijk gewoon throws die door slagen/schoppen heen gaan (moeten ze wel raken voordat de slag/schop raakt), je kan checken of een throw een offensive hold is door te luisteren naar het geluidje als iemand grijpt, als dit hetzelfde is als het geluid als je een goede hold doet, dan is die throw een offensive hold.
    Offensive Holds krijgen Hi-counter als je ze op iemand doet die bezig is met een slag/schop, counter als je ze op iemand doet die een hold doet, en normal hit als je ze doet op iemand doet die blokt of gewoon niks staat te doen. (als iemand een throw doet kun je ze nooit holden)

    Defensive Holds zijn gewoon counters. Als je iemand op het laatste moment countert krijg je hi-counter, had je je counter al iets eerder gedaan dan krijg je counter (leuke zin ;) ), en als je maar een beetje aan het gokken was en je tegenstander slaat/schopt er na een tijd alsnog in, dan krijg je normal.
    (je kan alleen slagen/schoppen holden, in m'n vorige post heb ik al uitgelegd welke holds je voor welke slagen/schoppen moet doen)

    Zo zit het spel eigenlijk in elkaar, lijkt simpel, maar er komt toch nog een heleboel bij kijken :p.
     
  6. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    e Krye, ik had ook al gepost bij drakenslag onder de naam shinobi.

    DOA4 is inderdaad echt een rock/paper/sissers spelletje, en er is op het moment niets waar ik echt moeite mee heb, behalve 1 ding.

    Techrollen (en dat komt waarschijnlijjk omdat ik het nog nooit heb gebruikt, ook nooit behoefde aan gehad trouwens) of wake-up kick zoals ze het bij doacentral noemen.
    Hoe voer ik deze nou uit? en hoe counter ik ze? is dit een lage?

    Gisteravond ging ik tegen een A'er die met busa aldoor van deze aanvallen deed toen hij op de grond lag, en ik wist echt niet hoe ik ze moest counteren (ik dacht eerst aan een lage, maar die spin aanval van busa is toch echt een mid puch).

    Anyway alvast bedankt!
     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2006
  7. Kryalis

    Kryalis De Man met de Hamer

    Berichten:
    183
    Leuk Bevonden:
    0
    Techrollen is niet hetzelfde als wake-up kicks doen.

    Techrollen is het wegrollen zodra je de grond raakt en wake-up kicks zijn trappen die je doet als je al op de grond ligt.

    Techrollen gebruik je om aanvallen te ontwijken die mensen op je willen doen als je op de grond ligt, terwijl wake-up kicks juist een manier zijn om zelf aan te vallen als je op de grond ligt.

    Er zijn 3 soorten wake-up kicks:

    -hoog
    -mid
    -laag

    De hoge is een hoge trap, de mid is een mid trap en de lage is een lage trap.

    Je kan een hoge, mid of lage wake-up kick uitvoeren door respectievelijk 8k, k of 2k in te drukken als je op de grond ligt. Het maakt hierbij niet uit hoe je op de grond ligt (dus het maakt niet uit of je hoofd naar voren of naar achter wijst, of dat je op je buik of rug ligt).

    Dan heeft elke character ook nog een unieke wake-up aanval, die is voor elke character anders en moet ook op andere manieren uitgevoerd worden (het maakt hierbij wél uit hoe je op de grond ligt), je kan deze in de command list vinden.

    (k is trouwens kick, de nummers had ik al in m'n vorige post uitgelegd)

    Hope this helps.
     
  8. Shinobi of the Wind

    Shinobi of the Wind I'm Good Money

    Berichten:
    315
    Leuk Bevonden:
    0
    Thanks, ik dacht dat hetzelfde was (wegrollen en wake-up kicks), tja dat krijg je als je weinig research doet over een onderwerp.
    Anyway heb nog een paar vragen:

    -er zijn zeker geen wake up punces ofwel?
    -weet je toevallig de speciale wake-up kick van hayate (zoniet, weet je een site/iemand die het wel weet?)
    -Hoe doe je Wake-up Kicks?

    Alvast erg bedankt;)
     
    Laatst bewerkt: 3 jun 2006
  9. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    hoe zit dat nu eigelijk met dat pal60 only, ik heb een pal 50 tv maar hij doet et ook goed op pal 60.. zou ik DOA4 dan gewoon kunnen spelen?
     
  10. Ghost Leader

    Ghost Leader GT Ghost Leader NL

    Berichten:
    759
    Leuk Bevonden:
    4
    is 60hz is toch gewoon pal60 he?
     
  11. nightwolf

    nightwolf ExTrEmE

    Berichten:
    107
    Leuk Bevonden:
    0
    hey hier even een vraagje ik heb een week geleden heel dead or alive uitgespeeld , alle ventjes, en heel aantal pakjes enz.
    enkele dagen later d8 ik even een potje survival te doen , en zie tot mijn verbazing dat alles weg is !
    ik heb een aantal dagen later xboxlive gekocht en dit is verder gelukt , speel nu online enz , en er kwam ook gelijk een update binnen , volgens sommige om de bug te fiksen van de dead or alive 4 savegame bug , ik dacht o realex, nu is het verholpen...ik dus weer heel wat ge-unlockt en menig aantal uur storymode gespeeld te hebben zie ik to mijn verbazing dat het gvd weer alles weg is ! , ik had echt de neiging om dat hele spel in 2e te breken , wat een bager iets is dit zeg .
    is er echt geen andere mogelijkhijd om dit te verhelpen ???? alvast bedankt ian .
     
  12. iMark 007

    iMark 007 Active Member

    Berichten:
    6.027
    Leuk Bevonden:
    152
    Ik heb er geen last van gehad. Sinds de update bijna niemand meer.
    Jij bent de 1ste bij wie ik lees die nog last heeft van de savegame bug.
    Dus tjah, als de update niet werkte, zou ik het niet weten
     
  13. PFV Triton

    PFV Triton Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Je savegame is er nog alleen er is een nieuwe account aangemaakt en daarom is alles weg
    Als je nou bij je memory die ene account delete niet de goeie natuurlijk dan heb je alles weer terug
     
  14. Zifnap

    Zifnap Koehl en gecollecteerd

    Berichten:
    15.463
    Leuk Bevonden:
    3.423
    De aanschaf van mijn LCD televisie heeft dit spel weer nieuw leven ingeblazen. Wat is ie toch mooi op 1040i zeg. :)
     
  15. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    heeft iemand de raijin throw combo van hayate al gedaan?
    als ik hem op wil zetten door een heel rondje met mn pookje te draaien springt hayate steeds en dan doet hij het begin niet.

    iemand tips?
     
  16. PFV Triton

    PFV Triton Active Member

    Berichten:
    38
    Leuk Bevonden:
    0
    Houd je x ingedrukt en draai dan die pook een keer rond en laat dan die x weer los.
    Laat de x eerst los en draai nog een beetje door met de pook en grab dan pas.

    Dan gaat het een stuk makkelijker omdat je dan niet steedts in de lucht springt.
     
    Laatst bewerkt: 29 jun 2006
  17. mr.elk

    mr.elk een beetje maar

    Berichten:
    1.226
    Leuk Bevonden:
    0
    ok bedankt
     
  18. Peter OtH

    Peter OtH XBW.nl VIP Redacteur

    Berichten:
    3.521
    Leuk Bevonden:
    217
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina