1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[XOne] Dragon Age: Origins [Deel 3]

Discussie in 'Games' gestart door SHiZ NL, 18 mei 2010.

  1. gaming4life

    gaming4life yordi

    Berichten:
    1.004
    Leuk Bevonden:
    0
    Ik vond fable 2 anders een ware top game. Iedereen bij mij in de klas vorig jaar.

    Ik heb ook alle DLC en alle achievements ervan gehaald en heb oneindig geld.
    Nu heb ikde game niet meer maar het was zeker geen slechte game vond ik.
    Maar volgens mij wel heel makkelijk omdat als je dood ging tog alleen orbs verloor ofzo>?
     
  2. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Fable 2 was wel grappig maar meer ook niet. Het had geen diepgang, bijna geen verhaal en er was geen sprake van enige uitdaging. Timespell + minions casten en achterover hangen, meer was het niet.

    Verder verloor je alleen wat xp als je hp op was en liep je gewoon verder 8)
     
  3. kwdtje

    kwdtje Active Member

    Berichten:
    2.773
    Leuk Bevonden:
    1
    Misschien ben je wat jong voor Dragon Age, don't take this the wrong way :)

     
  4. Ruben III

    Ruben III Rando

    Berichten:
    380
    Leuk Bevonden:
    23
    Fable kan nog in de schaduw staan van Dragon's Age. Mits - en dat is belangrijk - je bereid bent te investeren in Dragon's Age. Je moet veel luisteren, het begin is gewoon lastig als je het nog niet gewend bent en er zitten redelijk wat schoonheidsfoutjes in.

    Het feit dat ik met die Dog uit Dragon's Age meer had dan met de hond uit Fable zegt misschien wel wat. Dragon's Age is een mooi epistel dat je makkelijk twee keer kan lezen. Fable is een stripblaadje dat best leuk is als je even niks te doen hebt.
     
  5. xbwdx

    xbwdx FeanFan

    Berichten:
    270
    Leuk Bevonden:
    0
    Ho ho... hier doe je strips te kort mee. ;-) (Zeg ik als liefhebber)

    Beide zijn leuke spellen die je niet met elkaar kan vergelijken. Het verschil tussen de spellen is gewoon te groot. Vooral qua diepgang en moeilijkheidsgraad.
     
  6. Centurion

    Centurion Survivor

    Berichten:
    1.959
    Leuk Bevonden:
    1
    Ik moest Dragon Age echt wel op casual spelen, anders werd ik genadeloos ingemaakt.

    Dragon Age zuigt je echt mee in het verhaal.

    Overigens speel ik altijd een super good guy, kan het niet over m'n hart verkrijgen om een slechterik te spelen.

    Behalve bij dat rotjoch Connor, die heb ik fijn een kopje kleiner gemaakt.
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Eerste 4 uur nu gespeeld. Gameplay is wel erg clunky en ben blij dat ik een mage ben, dan heb je tenminste nog wat overzicht. Verder word je behoorlijk rap in het diepe gegooid. Mijn inventory is al vol en weet van 80% niet wat ik er mee moet 8)

    Het aansturen van andere members laat ik vooralsnog ook nog maar even wat het is.....
     
  8. Named

    Named Named

    Berichten:
    619
    Leuk Bevonden:
    7
    Kan me hier echt in vinden, had precies hetzelfde de eerste keer, maar het komt goed :):
     
  9. Leis

    Leis Arkham Knight / 2015

    Berichten:
    4.340
    Leuk Bevonden:
    7
    Erg jammer dat je de gameplay al Clukny vindt als je pas bij 4 uur zit met het spel? Je hebt amper het spel nog door, komt straks nog veel meer bekijken dan clunky gameplay... Maar goed, kom je straks van zelf wel achter. :thumbs:

    Je kan eventueel een proffesion nemen, zodat je pots kan maken (Healing) Of dit nog niet weten te vinden? Net als Switchen met characters wat echter geniaal is bedacht! _O_
     
  10. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    vind het verder wel een gaaf spel, setting en verhaal is super

    kan ik mijn inventory later nog ergens stashen?

    edit: nog een vraag. Ik loop nu met Sten, Morrigan en Doggie rond en doe de missie van Arl. Echter wil ook een beetje de bad guy uithangen. Ik accepteer de missie maar krijg vervolgens gezeik van Sten en Morrigan en minpunten.....wat had ik dan moeten doen? Niet accepteren? Maar dan mis ik die missie toch?
     
  11. Smirnoff

    Smirnoff Wahed fenomeen.

    Berichten:
    703
    Leuk Bevonden:
    217
    Ja dat klopt volgens mij, soms vinden de partymembers het maar niets als je een bepaalde quest accepteert, maar als je dat niet doet, loop je hem idd mis.
    Het is maar wat je wilt, of de missie en dat je partymembers je minder aardig vinden, of geen missie, en dat je partymembers je aardiger(?) vinden.

    correct me if i'm wrong:eek:
     
  12. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Je kunt gewoon alle quests doen. De minpunten die je krijgt kun je makkelijk weer compenseren door gifts en andere keuzes in het spel.
     
  13. Daz

    Daz

    Berichten:
    16.099
    Leuk Bevonden:
    2.256
    Ik hoor veel goede verhalen over Dragon Age, en dat zal natuurlijk wel terecht zijn. Heb vroeger veel Star Wars: Knights of the Old Republic gespeeld. In hoeverre is Dragon Age te vergelijken met KOTOR? Qua Gameplay misschien?
     
  14. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    zonde, dat is toch echt het probleem van veel rpg's. De bad guy uithangen loont gewoon niet.
     
  15. Badstreak

    Badstreak Veteran

    Berichten:
    2.519
    Leuk Bevonden:
    6
    Natuurlijk wel. Al je partymembers zijn verschillend. Van de één krijg je negatieve punten, van de ander positieve. En zoals ik in mijn eerdere post al zei: je kunt gewoon alle quests doen. Die negatieve punten kun je makkelijk compenseren.
     
  16. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    het probleem zit hem alleen in dat als ik een npc als een jerk behandel ik minder quests krijg ;)

    begin verder echt helemaal in het spel te komen trouwens. De wat mindere graphics zie ik al niet meer. Ik sta vooral te kijken van het tempo van het verhaal, die ligt behoorlijk hoog, erg knap voor zo'n grote rpg. Blijft dat het hele spel zo?

    Verder schreeuwt DA:eek: om een volgende generatie consoles. Minder statische omgevingen, meer interactie met personages, betere animaties etc.
     
  17. gerowniko

    gerowniko ME3 Apologist

    Berichten:
    1.481
    Leuk Bevonden:
    0
    Ten eerste zijn het natuurlijk twee hele verschillende universums. Maar gameplay-wise lijkt het aardig op KOTOR (dialoog, gevechtsysteem).
    Ik weet niet of je Mass Effect eens gespeeld heb, maar ondanks dat het gevechtsysteem van Mass Effect heel anders is dan KOTOR vind ik dat Mass Effect meer overeenkomsten heeft met KOTOR dan Dragon Age dat heeft. Maar dat zal wel komen omdat het universum veel op elkaar lijkt.;)

    Heel erg kort overzichtje gebaseerd op welk gevoel IK krijg bij het spelen van Dragon Age en Mass Effect ten opzichte van KOTOR:
    - Gameplay: Dragon Age
    - Dialoog: Dragon Age
    - Levelsysteem: Mass Effect
    - Menu/Overzicht/Journal/Map/etc.: Mass Effect
    - Overall Feeling: Mass Effect

    Ook moet ik er bij zeggen dat ik me nog niet heel ver verdiept heb in Dragon Age (anderhalf uur gespeeld ofzo), ben nu eerst vooral bezig met Mass Effect.:) Ook is het zo dat ik KOTOR al heel lang niet meer gespeeld heb en Dragon Age misschien toch meer op KOTOR lijkt dan Mass Effect. Misschien dat anders iemand hier zijn/haar kijk op kan geven...
     
    Laatst bewerkt: 18 jul 2010
  18. Vegeta

    Vegeta capo di tutti i capi

    Berichten:
    4.197
    Leuk Bevonden:
    18
    Kijk gewoon naar de quest en neem karakters mee die erbij passen! Dus bij slechte quests morigan en bij goede bijvoorbeel Wyne
     
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    ik vind Morrigen echter cool. ;)
     
  20. BigKabuto

    BigKabuto Well-Known Member

    Berichten:
    20.782
    Leuk Bevonden:
    556
    Ik weet niet wat het is ,maar ik vind het een moeilijke game. Eigenlijk met andere RPGs nooit last ervan gehad, maar om een of andere reden ga ik en mijn team veel te vaak en te snel dood. Het ligt ongetwijfeld aan mij, maar ik snap niet wat.

    Ik heb iets van 11 uur in de game zitten nu, maar op dit moment zit ik in een gebied en dan ben ik in no time game over. Ik ben een City elf en mijn team bestaat uit Morrigan,Leliane en Alistair. Mijn Elf draagt een chainmail armor en de anderen ook. Maar wanneer ik kijk naar de stats zie ik dat de fatique van alle characters 12% in het roodstaan. Eigenlijk geen wonder dat ik elke keer zo snel doodga. Ik heb die armors ook alleen maar om gedaan anders hadden ze heel erg weinig protection.

    Op dit moment zit in in Redcliffe en ben via een molen een geheime passageway ingegaan en daarbinnen krioelt het van die lopende corpses en ook iets van die shade achtige beesten ofzo. Voordat ik het weet ben ik al dood, niet normaal snel gaat het hier. Wat voor armor moet ik Morrigan, Leliana en Alistair en mijn eigen character geven? Want zoals ik zei, ik heb ze allemaal armor gegeven wat hun goed beschermd maar tegelijkertijd is de fatique krankzinnig slecht...dat kan nooit goed zijn.

    Qua wapens heeft Morrigan nog steeds haar default wapen, en Leliana ook. Alistair heeft een zwaard geloof ik. Mijn character laat ik of een zwaard of bow gebruiken die 10 damage doet. Meestal loop ik dus gewoon op de vijanden af en begin op ze in te hakken en laat de rest van het team hun ding doen. Dat zal ook wel fout zijn dan denk ik. Wanneer ik de bow heb blijf ik op afstand staan, maar vijanden komen gelijk op me af en dan met een bow schieten heeft weinig zin.

    Met andere RPGs zoals Oblivion, Fallout , Mass Effect, Star Ocean, etc heb ik toch minder problemen gehad. Om een of andere reden vind ik het minder overzichtelijk in deze game. Maar ik wil het wel echt leren, want verder vind ik de game zwaar nice. Dus...any advice?
     

Deel Deze Pagina