1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[PS4] Farpoint + Aim (PSVR)

Discussie in 'Games' gestart door inoway, 25 mei 2017.

  1. inoway

    inoway Questing

    Berichten:
    1.624
    Leuk Bevonden:
    129
    Er is geen topic van deze game. Maar dat verdient hij zeker. Ook al heeft niemand hem waarschijnlijk in huis en is de kans dat je hem in huis haalt (nog) klein, aangezien dit een PSVR game is. Het betreft hier de eerste echte FPS shooter voor PSVR, en je kan waarschijnlijk zelfs stellen de eerste echte volwaardige FPS shooter voor heel de VR scene. Het bijzondere aan de Farpoint release is nog niet eens de game, maar de dedicated PSVR Aim controller. Ziet er uit als een plastic gun, maar heeft, en dat is het bijzondere, alle controls zoals te vinden op een DS4. Dit maakt het mogelijk om te bewegen in VR space zoals je dat gewend bent met de standaard DS4 controller in standaard 2D/flat shooters.

    Aim is revolutionair. En Farpoint was, als ik mij herinner, eigenlijk bedoeld als een soort tech demo voor deze Aim controller. Echter Farpoint is uitgegroeid tot een volwaardige game (uitstel van de release met een half jaar zal daar ook debet aan zijn). Game is ook Pro Enhanced. Ik heb de game, de Aim+Farpoint bundel op day 1. Ik heb hem de afgelopen week gespeeld. En ik ben verkocht. Dit is next gen stuff. FPS in VR werkt, en de Aim is gewoon tof. Deze manier van spelen/beleven is zoveel natuurlijker dat je veel details eigenlijk niet eens door hebt. Zoiets als 'auto-aim' bv, een heel normaal gegeven in de console shooter wereld, dat is hier niet meer aanwezig, want niet meer nodig, aangezien het richten met de Aim gaat zoals in het echt. Het is verbazend om te merken dat je daadwerkelijk de Aim omhoog brengt voor je rechter oog, en dan je linkeroog dicht knijpt om te richten. Dat soort zaken voelen heel natuurlijk aan maar zijn, vergeleken met de normale shooter games, volstrekt op een ander (lees hoger) niveau.

    Er wordt wel gezegd, 'Als je VR speelt ga je niet meer terug'. En zo voelt het ook. Bij mij zeker. Want van VR+Aim terug naar 2D/flat+DS4 ... dat is gewoon terug in de tijd. Dus hoe goed een game ook is, en ik heb de laatste Battlefield 1 nog heel veel gespeeld, eenmaal aan de Aim in VR kan je eigenlijk niet meer terug, maar alleen nog maar vooruit.

    Farpoint? Hoe is die game?

    Om het heel simpel te zeggen is het eigenlijk gewoon Halo 1 met verwijzingen naar Starship Troopers en Alien(s). Je hebt 2 wapens, a la Halo1, de pacing is Halo 1. Toen ik de sniper/precision gun kreeg in Farpoint had ik direct een flashback naar 15 jaar terug, de campaign van Halo 1. Zo erg lijkt het op elkaar. De gameplay is daarmee heel vertrouwd, en dat is lekker, want daarmee worden de eerste stappen in VR iets makkelijker (Ik heb geen last meer van 'motion sickness', maar VR beginners zullen dit nog wel kunnen hebben, zeker in walking games). Het schiet allemaal heerlijk weg. De spiders laten zich lekker afslachten maar geven toch heel goed partij. Het is gewoonweg een lekkere game als je, zoals ik, van shooters houdt. Ik heb de PSVR vanaf release ongeveer (november 2016) maar miste enorm mijn shooter fix. En dit heeft Farpoint + Aim met een magistrale move in één klap goed gemaakt.

    Metacritc geeft deze game een 7/10. Je snapt dat ikzelf maar 1 cijfer kan geven voor Farpoint + Aim .... en dat is een 10/10

    TLDR; Farpoint + Aim markeert het begin van FPS VR. Een instant classic

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]

    [​IMG]



     
    Laatst bewerkt: 25 mei 2017
    WorkingTitle, Olijke Poffer en Daz vinden dit leuk.
  2. Servantes

    Servantes Well-Known Member

    Berichten:
    8.902
    Leuk Bevonden:
    3.281
    Hoe loop je in de game?
    En hoe lang is die 8 uur ofzo?
     
  3. SPELVERZIEKER

    SPELVERZIEKER Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    101
    Ik heb hem gespeelt , op zich wel een leuke game maar de game kwam vaak niet goed overeen met waar je mikte met de aim controller. Je mikt recht vooruit en de game mikt een andere kant op. Heel vervelend. Ook is het niet mogelijk om je met een stick op de controller om te draaien. Je kunt in de hele game alleen maar vooruit lopen en je kunt je niet omdraaien en terug lopen.
     
  4. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    AIM schijnt weergaloos goed en secuur te werken. Gaat er hier zeker ook komen, ik wacht alleen nog even tot mijn backlog wat kleiner is :)
     
  5. SPELVERZIEKER

    SPELVERZIEKER Active Member

    Berichten:
    118
    Leuk Bevonden:
    101
    Nou bij die vriend van me bij wie ik Farpoint speelde daar mikte ik recht vooruit en ingame bewoog de gun steeds meer naar rechts totdat ik mezelf met m'n eigen gun dood kon schieten terwijl ik recht vooruit mikte.

    Maar jullie kunnen dus wel met de sticks omdraaien ? Een stick is voor het lopen en met de ander zou je je moeten kunnen draaien. Maar dat ging bij ons niet. Wilde ik achter me kijken moest ik me helemaal omdraaien weg van de tv. Zo valt niet te gamen als je terug wilt lopen.
     
  6. ExquisiteSteez

    ExquisiteSteez Active Member

    Berichten:
    3.198
    Leuk Bevonden:
    909
    Dit is geen game voor mij met mijn spinnen fobie. :+

    Ziet er wel heel vet uit tho.
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  7. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Wat ik zo frapant vind met dat hele VR gebeuren. Je ziet op een scherm de wereld heel anders dan met die bril op je neus.
    Lastig uit te leggen, maar Bv met Robinson, daar kun je naar de map view gaan en dan lijkt het net of je in een maquette staat. Net echt zeg maar. Er vliegen allerhande beestjes om je hoofd etc, Maar als iemand meekijkt via de tv dan is alles echt plat en veel minder mooi..ook de GFX is veel vlakker van kleuren etc dan via de VR bril.
    Ik denk alleen diegene die daadwerkelijk een PSVR bril op hebben gehad snappen wat ik bedoel..

    Gaaf dat filmpje... heb je eigenlijk unlimited ammo?
     
    WorkingTitle vindt dit leuk.
  8. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Deze gaat er zeker komen..
     
    inoway vindt dit leuk.
  9. Sonny

    Sonny Geiler dan neuken

    Berichten:
    239
    Leuk Bevonden:
    24
    Hier ook, alleen eerst nog andere games uitspelen..
     
    inoway en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  10. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Ik heb mezelf voorgenomen om geen games meer te kopen, leen alles van @maxqubit .

    ha nee hoor, eeest backlog weg werken, maar met dit mooie weer komt er niks van
     
    inoway en Olijke Poffer vinden dit leuk.
  11. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ik koop ook het liefst digitaal en doe dat dus ook regelmatig. Sommige koop ik op disc. Maar dan meer met het idee om ze nog eens te verkopen...
     
  12. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Vroeger altijd alles disk. 1. Vanwege doorverkopen, speel alles maar 1x, 2. Goedkoper.

    Echter nu voor het eerst wel dat het afzetten van de bril vervelend is om te switchen.

    Echter games als Batman (niet op disk in EU) en Robinson zijn ideale doorverkoop games. Kort en na uitspelen weinig replay value.

    Sorry OT: lijkt me leuk
     
    Laatst bewerkt: 1 jun 2017
  13. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Komt best veel VR spul aan las ik. :thumbs:
     
  14. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ahh zou top zijn...
     
  15. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ja ja maak mij maar weer gek.. ik moet nog echt even wachten op,dit speelgoed...
     
  16. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Ja coolblue heeft er nog.. nou ik ben voorlopig nog niet jarig dus tegen die tijd zie ik wel weer verder.
    Voor nu wil ik het heel erg graag maar kan mijzelf niet in zessen splitsen. Heb nog zoveel games liggen..
     
  17. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Wtf ook maar besteld ook. Wilde gisteren bij Coolblue kopen. Nog 1 beschikbaar. Oef gelukkie.
    Wordt ik(wordt ik met een T. :whistle:) weggeroepen. Na een uurtje kom ik terug en wil verder gaan met bestellen. No way, niet meer leverbaar en winkelmand leeg. :F:
    Overal uitverkocht. laatste kans kijk ik nog even bij wehkamp. En daar hebben ze hem nog. Denk ik, want ik heb het besteld en morgen wordt het geleverd. Maar ook grote kans dat ik straks een mail krijg met tijdelijk niet leverbaar of wordt geleverd op xxxxxx datum.. als dat zo is dan is het jammer maar dan annuleer ik de boel en zie ik wel wanneer ik een kans heb om hem te kopen.
     
    Laatst bewerkt: 23 jun 2017
    WorkingTitle en inoway vinden dit leuk.
  18. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    We gaan het zien...:thumbs:
     
  19. WorkingTitle

    WorkingTitle ..

    Berichten:
    2.220
    Leuk Bevonden:
    2.820
    Wordt tijd dat iemand @maxqubit gaat vergezellen in dit topic. Mooi dat jij hem ook heb besteld @Olijke Poffer , kan ik nog even wachten.

    Heb ook al een VR backlog dus daar wacht ik echt even op

    Overigens "Dick Wild" al gespeeld @maxqubit ?
     
    Olijke Poffer vindt dit leuk.
  20. Olijke Poffer

    Olijke Poffer PC VR fan.

    Berichten:
    3.963
    Leuk Bevonden:
    2.613
    Vr is en blijft gewoon zo gaaf,,.
     

Deel Deze Pagina