1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

[Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]

Discussie in 'TV, Film & Series' gestart door Dusky Demon NL, 7 apr 2012.

Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.
  1. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213












    [​IMG]

    Handige links | Top 250 Battle | What I Watch | XBW Movie Aanraders

    [Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 25]​

    Dit is het topic wat draait om films! Plaats hier welke films je hebt gezien (met eventueel een cijfer en een IMDb link), welke je wilt zien (met bijvoorbeeld een trailer) of discussieer over films die andere members hebben gezien. Geef een beoordeling. Het kan allemaal hier in het filmtopic!
    .

    Handige links:

    • www.IMDb.com

      IMDb is een grote database van films, waar je veel informatie over een film kan vinden.
      .
    • www.250Films.net

      IMDb heeft ook een top 250 beste films aller tijden samengesteld (op basis van user votes) en op deze site kun je gemakkelijk bijhouden welke je gezien hebt en welke je nog moet zien. Ook kun je een plaatje (met link naar de lijst van de user in kwestie) voor bijvoorbeeld in forumsigs exporteren, zoals bijvoorbeeld deze:

      [​IMG]
      .
    • www.WhatIWatch.net

      Hier kun je invoeren welke films je hebt gezien (en je kunt, als je dat wilt, de film een cijfer geven) en worden ze bewaard in een handig overzicht. Zo kun je precies zien welke film je wanneer hebt gezien. Ook kun je aan het eind van elke maand, of jaar, of kwartaal een overzicht en wat extra info van de door jou bekeken films in die periode exporteren.
      .
    • [Films] Meningen, Reviews, Previews, etc [Deel 24]
    [​IMG]....

    The Battle of the Top 250

    Hecht er vooral geen waarde aan, maar hieronder staat een overzicht wie hoeveel films gezien heeft uit de IMDb Top 250. De lijst wordt aangevuld naarmate ik members zie met een plaatje in hun sig, of stuur een PM naar de topicstarter.

    ...[​IMG] Jan_Tran
    ...[​IMG] mikecitybike
    ...[​IMG] Dusky
    ...[​IMG] Lord Armada
    ...[​IMG] Kevf
    ...[​IMG] Ebrithil
    ...[​IMG] FinalBob
    ...[​IMG] Henrive
    ...[​IMG] Lizza11
    ...[​IMG] geertbargeman
    ...[​IMG] Tyrant
    ...[​IMG] xboxz
    ...[​IMG] Zeepsop
    ...[​IMG] AlexF1606
    [​IMG]....

    What I Watch van verschillende leden:

    [spoiler1]Cookie: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=5128
    Dusky Demon NL: http://whatiwatch.net/overview.php?ov=5448
    Ferron: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=4934
    Gemini NL: http://whatiwatch.net/overview.php?ov=5013
    Henrive: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=5025
    Hybrid: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=5047
    mikecitybike: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=3777
    *NERAZZURRI*: http://www.whatiwatch.net/overview.php?ov=34
    Tyrant (moviemeter): http://www.moviemeter.nl/user/92010[/spoiler1]Staat jouw naam hier niet bij? Stuur dan een PM naar de topicstarter, of plaats een bericht in deze thread in de hoop dat hij het ziet.
    [​IMG]....

    XBW Movie aanraders

    Zoek je een film om te kijken, maar weet je niet welke? Kies hieronder je genre en dan is de keus al heel snel gemaakt! De XBW'ers hebben voor jouw gemak van elk genre 10 films samengesteld die je kan kijken / gezien moet hebben. Eerst 5 bekende films uit het genre en dan 5 minder voor de hand liggende films die de XBW'ers toch heel leuk vinden. Er kan misschien wat overloop zijn tussen 'bekende films' en 'XBW aanraders', maar misschien ook niet.

    De lijst is onder constructie.

    [​IMG]....
    [​IMG]
     
    Laatst bewerkt: 31 jul 2012
  2. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Haha eigenlijk wil ik American Reunion wel zien...
    Hebben ze de complete originele cast? :D
     
  3. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Jep, en ik hoorde van een vriend dat zelfs Barney Stinson 10 seconden een rol heeft. :D

    Nog even mijn laatste post uit het vorige deel:

     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2012
  4. Dyonko

    Dyonko Duke

    Berichten:
    4.251
    Leuk Bevonden:
    6.168
    Apart dat je zo lyrisch bent over Warrior.
     
  5. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
  6. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Cinderella Man is beter btw ;).
     
  7. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    is dat op de persoon of over de film?

    de film vond ik vooral leuk vanwege het camerawerk en dat ik niet eerder een mma-film had gezien, weer eens wat anders dan boksen.

    Verder was het weinig meer dan een goed uitziende Rocky meets Jean Claude van Damme qua setting en verhaal. Leuk hersenloos vermaak met veel spektakel maar meer ook niet. The Fighter heeft ook het thema van twee broers maar doet dat eindeloos veel beter
     
  8. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Precies.
    Ik vond The Warrior echt verschrikkelijk...

    Vanavond maar weer mn Ghibli marathon verderzetten.
     
  9. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    Echt een marathon? Ik was echt zo onder de indruk van Spirited Away en daarna Princess Mononoke. Echter daarna vond ik het snel minder worden. Geeneens vanwege de kwaliteit, maar meer vanwege het feit dat de films teveel op elkaar leken. Dat gold dan overigens vooral voor de personages en niet zozeer voor het verhaal/ Grave of the fireflies vond ik dan wel weer verrassend goed. Ponyo en Porco Rosso vond ik ronduit slecht. Al met al een beetje Ghibli moe, zoals ik ook Burton-Depp moe ben denk ik ;)
     
  10. Tyrant

    Tyrant Well-Known Member

    Berichten:
    12.008
    Leuk Bevonden:
    9.570
    Nouja niet echt een Marathon btw :p
    Maar ging ze op chronologische volgorde kijken.

    Kleine pauze gehad :+

    Oja Ocean Waves:

    Umi ga Kikoeru (199:cool:

    Na het heerlijke Porco Rosso komt Ghibli met weer iets compleet anders: Ocean Waves. Dat er een compleet ander team achter zit wordt al snel duidelijk, want ditmaal geen sprookje maar een realistisch liefdesverhaal. Aangezien ik zelf juist onwijze fan ben van die geweldige werelden die de studio voortgebracht heeft, is het in dat opzicht wel jammer dat men nu voor een film die misschien wel beter tot zijn recht zou komen als speelfilm. Ditzelfde probleem had ik bij Only Yesterday.

    Toch is het thema altijd interessant. Jeugdliefdes moet voor iedereen wel een herkenbaar iets zijn, en dan zit je met deze film goed. Twee goede vrienden en er komt 1 meisje tussen in. In zo'n film draait alles om hoe geloofwaardig de karakters zijn. Ik denk dat hier de grootste scheiding tussen liefhebbers en critici zit.
    Dat de personages interessant zijn staat als een paal boven water. Maar in mijn ogen zijn er wel wat struikelblokken. Rikako is een ignorant bitch en Taku durft alles te slikken wat ze doet. Dat hij haar leuk vind is dan ook al snel duidelijk, wat ook wat spanning wegneemt. De rol van het derde karakter is eigenlijk een beetje lastig te verklaren. Hij voelt alsof hij er een beetje bijgeplakt zit, duikt zo nu en dan op en is dan weer verdwenen.. Alleen op het einde speelt hij weer een beetje van belang. In mijn ogen een misser.

    Sowieso voelde het einde een beetje onbevredigend. Het komt allemaal veel te snel en als kijker wil je veel meer achtergrondinformatie die uiteindelijk helemaal niet komt. Ik hou daar nooit zo van :p.
    Wat wel een dikke voldoende scoort (naar Ghibli traditie) is de sfeer en de muziek (van good old Joe). Heerlijke deuntjes die je zo nu en dan nog het gevoel gaven naar iets speciaals te kijken. Maar helaas moet ik constateren dat het allemaal niet heel erg speciaal is. Zonde.
     
    Laatst bewerkt: 8 apr 2012
  11. Dusky Demon NL

    Dusky Demon NL Daan

    Berichten:
    5.436
    Leuk Bevonden:
    213
    Hm, het is al een tijd geleden dat ik The Fighter zag, dus ik weet niet precies meer hoe ie ging, maar ik kan me niet herinneren dat ik die beter vond. Ik denk dat ik ze ongeveer van dezelfde kwaliteit vond, maar ik vond Warrior toch wel net iets beter.
     
  12. ArtificialFaith

    ArtificialFaith Active Member XBW.nl VIP

    Berichten:
    2.266
    Leuk Bevonden:
    1.540
    Er zit veel minder diepgang in Warrior. Vond zelf The Fighter beter, maar zou Warrior eerder voor een tweede keer kijken.
     
  13. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Ja. Lijkt me ook echt weer geniaal. Enorm genoten met 1,2 en 3. En Reunion heeft inmiddels een 7,5 op imdb. :eek:
    Gister weer was stukjes gezien van The Departed, en merk dat ik me er vrij weinig meer kan van herinneren. Binnenkort weer even helemaal kijken.
     
  14. Yellow 13

    Yellow 13 Well-Known Member

    Berichten:
    26.062
    Leuk Bevonden:
    4.706
    Dan zijn we het eens. :+

    Ik had al het idee dat die film moeilijk te overtreffen is.

    Imo een weergaloze rol van Russell Crowe. :thumbs:
     
  15. Hybrid

    Hybrid Well-Known Member

    Berichten:
    33.413
    Leuk Bevonden:
    5.824
    Nieuwe Oliver Stone.

     
  16. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    The Hunger Games soundtrack die wel echt steengoed is:

     
  17. Willem

    Willem Obi-Willem XBW.nl Bestuur

    Berichten:
    13.173
    Leuk Bevonden:
    686
    Spotify. ;)
     
  18. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
  19. Kevf

    Kevf Hardcore poster

    Berichten:
    16.896
    Leuk Bevonden:
    983
    je kent spotify niet? You're missing out :)
     
  20. Reckuuza

    Reckuuza #ACHTERBUURTHOOLIGAN#LOMPEBOER#XBWSFINEST#NEKDIE

    Berichten:
    11.441
    Leuk Bevonden:
    17.546
    Jawel, maar snap Willem's reactie gewoon niet.
     
Topicstatus:
Niet open voor verdere reacties.

Deel Deze Pagina