1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

FM4 [Finished] 207 S2000 Cup Season 2 [AM] [W]

Discussie in 'XBW Racing' gestart door Flavourlicious, 10 mrt 2013.

  1. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Heel heel heel misschien ben ik er vanavond bij.
    Ligt eraan hoe goed ik me calculatie in me hoofd heb haha :)
     
  2. Etro

    Etro Member

    Berichten:
    16
    Leuk Bevonden:
    0
    ik moet me helaas afmelden voor vanavond. Heb knallende koppijn.
     
  3. B Tender

    B Tender Robot Unicorn

    Berichten:
    3.930
    Leuk Bevonden:
    1.905
    Ik kan er vanavond helaas niet bij zijn jongens.... Krijg eters op bezoek.
     
  4. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Pff layout van kwali en race 1 was niet mijn ding, eerste rondje was clean daarna niet meer
    Race 1 ging wel lekker een paar plaatsjes gepakt en druk gehouden op flavour en denvan
    Race 2 geëlimineerd in de eerste ronden, rondom dikke schade waarvan 50% achter . Dacht dat we een herstart zouden doen dus had geen haast met vertrekken waardoor ik me nog meer in de vingers sneed. Toch nog vierde geworden maar met een nare bijsmaak.

    Misschien een idee voor de toekomst, forza 4 of forza 5 om een soort safetycar periode te doen in dit soort situaties zodat er een pitstop gemaakt kan worden (buiten de regulieren om) en men weer achter aan kan sluiten zodat voor sommigen niet meteen de race vergooit is.
     
  5. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
  6. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Inderdaad een heel goed idee. Maar dan zou iemand zich op moeten offeren om als safety car te spelen bijv.
     
  7. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Gewoon de nummer 1 en dan rollende start methode maar dan 2 rondjes lang zodat de pitters kunnen aanhaken.
     
  8. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Dat kan ook, maar dan moeten we een bepaalde snelheid instellen. En zeker op de grote circuits gaat het lang duren voordat iedereen aanhaakt.
     
  9. Menno88

    Menno88 BMW S1000R

    Berichten:
    331
    Leuk Bevonden:
    32
    Deze cup afgesloten in stijl door de Triple te pakken. Eindelijk weer een keertje pole in de kwalificatie. \o/

    Heat 1 constante rondjes kunnen rijden tussen de 1;08,9xx en 1;09,1xx Op deze manier voldoende voorsprong kunnen opbouwen om de leiding niet meer af te staan.

    Heat 2 rustig gestart om botsingen te voorkomen. Tijdens de crash iedereen kunnen ontwijken om zo in 1 keer op P3 te rijden. Ik vroeg nog om een herstart, maar er werd meteen aangeven dat er geen herstart kwam. Dus maar weer het gas erop. Na gevechtjes met Generation en Loyall op P1 gekomen. Toen weer constante rondjes van 1;37,1xx en 1;37,4xx kunnen rijden om een mooie voorsprong op te bouwen.

    Ik vond het een mooie cup en leuk om weer met de heerlijke Peugeotjes te rijden. Bedankt organisatie en mede rijders!! Helaas is de Forza cup op woensdag voorbij:'-(
     
  10. lawaai

    lawaai Active Member

    Berichten:
    451
    Leuk Bevonden:
    23
    Kwalificatie lukte het niet om snel en clean te blijven dus 7e of zoiets.
    Heat 1, was druk en rustig aan gedaan om schade vrij te blijven, na de pits achter Tender aan, maar kon hem niet niet bijhalen en 7e geworden.

    Heat 2, kreeg een flinke tik van F1Freaky, wat een beetje een domme actie was in bocht 2. Dus ik kon met schade van achteren beginnen, gelukkig werd er vlak daarna een wat grotere crash veroorzaakt en door wat slalom werk stond ik ineens 5e of 6e achter Freaky, was sneller en haalde hem even in, maar verremde mij en zat er weer achter, toen gelijk de pits ingegaan om geen tijd te verprutsen. Na 2 pits mijn rondjes gereden en maar 1 of 2 foutjes gemaakt, maar dat kostte mij niks. Aan het eind F1freaky en nog 2 anderen ingehaald hierdoor en op de 3e plek ge-eindigd.

    Leuk einde van een leuk seizoen en hoop dat er snel wat nieuws komt :)
     
  11. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Misschien na de zomer weer? :) even kijken hoe Grid 2 cup bevalt.

    Het was weer leuk om te organiseren met Pieke en bedankt iedereen voor de deelname! Ook de verslagen waren leuk! Het verslag van deze week en vorige week komen snel! Beetje druk met stage.

    Over een paar weken heb ik tijd en dan komt er misschien wel een recap op de frontpage over het hele seizoen. (vanaf de FIAA GT2 cup)

    Nu is het tijd om te rusten en we gaan lekker casual wat Grid 2 spelen.

    Na de zomer is er misschien weer een Forza 4 cup en ik hoop dat MS wat policy dingen fixt zodat we met zijn allen kunnen gaan racen in Forza 5!



    Mijn races:

    Mijn kwalificatie was een beetje jammer. Had al weinig geoefen maar had wel prima kwalificatie pace. Kon alleen maar 1 clean rondje rijden dus niet alles eruit. Wel 4 plek dus dat was nice.

    Heat 1 raakte Tender in bocht 2 van de baan. Helaas kwam Denvan vanaf plek 5 mij tegelijkertijd voorbij dus ik bleef daar 4e staan. Verder was mijn racepace niet constant. Enkele rondes gingen goed maar er zaten teveel slechte tussen dus heat 1 als 4e geeindigt.

    Heat 2 was vergelijkbaar qua pace. Sommige rondes snel, sommige echt bagger. Wel was het begin bizar. Tot nu toe klap ik altijd op een ongeluk. Als er iemand op de weg spint oid dan ben ik altijd te laat. Maar deze keer was ik optijd en maakte ik een bizare slalom move. Race zelf 2e gefinished. Ik kon Menno een beetje bijhouden mar niet goed genoeg!

    Erg zonde dat Loyall niet goed mee kon doen. Ik heb zijn 2e plekje denk ik nu gepakt, maar ik had liever een mooie finale battle gehad voor het zilver.
     
  12. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Heb ik bij het organiseren nu en in het verleden wel eens aangedacht, maar heb vorig jaar bij TORA ook zelf meegemaakt dat dat in FM4 (nog) niet werkt. Er waren een safetycar periodes...., diegene met schade konden pitten, maar je bodystocking werd dus niet gerepareerd, vervolgens aansluiten bij de rest. Hele pack weer bij elkaar, na vertrek safetycar/vliegende start, probeert iedereen weer positie te winnen, opnieuw problemen en opnieuw schade en nu nog meer aero, weer safety etc.....Was uiteindelijk niet echt werkbaar. Zou alleen kunnen werken als je ook je aero zou kunnen "repareren".

    We kunnen wel kijken of we duidelijkere regels kunnen stellen wanneer er een totale herstart zou moeten worden, dat is nu nog een beetje subjectief en ligt aan de raceleiding.

    Mijn eigen races: tot mijn verbazing 5e plek in kwalificatie? en dit terwijl ik eigenlijk niet geoefend had. Vervolgens de eerste heat te veel fouten in het begin en te vaak naast de baan, niet meer echt meer aangedrongen en een bijna laatste plek voor mij , dus goede uitgangspositie voor heat 2.

    Die ging goed voor 2/3 van de eerste rond, moter in de prak, maar die kunnen ze in 5 seconden wisselen, body schade van 82% voor en achter en 76% zijkant de race was over. Overigens weet men wat er fout ging, dus ik maak me er verder niet druk om en no hard feelings. Maar overigens door goed anticiperen van mij, fantastisch racegedrag van mij en het zeer goed doorrijden van mij was het voor uiteindelijk voor mij erg makkelijk om Freaky achter mij te houden in het kampioenschap.

    _0/_0/_0/ :cool:

    Nu vakantie, weet niet of ik tijd heb om Froza nog veel te spelen.......

    Lawaai wordt "wijd"" getikt....

    [​IMG]

    Den "BULLDOZER" Van aan het werk ;)

    [​IMG]

    @ Flav: :b: mate!
    @ Loyall:\o/ je nieuwe CSR al binnen?
    @ Menno:_O__O__O_
    @ iedereen; leuk dat jullie meereden en leuk om met jullie comp te rijden \o/\o/\o/
     
    Laatst bewerkt: 13 jun 2013
  13. FuzzySkittle

    FuzzySkittle Active Member

    Berichten:
    243
    Leuk Bevonden:
    37
    Ik heb toch andere gedachten bij bodystocking........ :)

    Voor mij Denvan en Lawaai had het wel gewerkt denk, de rondetijden met schade waren wel goed en met duidelijke afspraken moet een safetycar start ook goed gaan lijkt me.

    Maar goed nu even grid op woensdag maar ik hoop dat het snel weer Forza word want eigenlijk is het geen rijden :p
     
  14. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    Haha ja Grid is zeker geen Forza qua rij gedrag. Maar wel lekker om een keer niet zo te letten op schade en clean rijden enzo. :)
     
  15. asjemenou75

    asjemenou75 FIFO:............Fit In or F... ...

    Berichten:
    673
    Leuk Bevonden:
    771
    Gekki is wel dat ik met mijn CSR stuur bij Grid wel gewoon mee kan komen, terwijl het gewoon k.. aanvoelt.

    Leuk als tussendoor, maar Forza blijft ook mijn favo!
     
  16. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Beetje laat raceverslag, maar beter laat dan nooit :)

    Goede kwalificatie gehad, 2e achter Menno88 die veel sneller was.
    Heat 1 geen druk gehad, 2e geeindigd.

    Heat 2 een minder goede race gehad.
    Goede start gehad, maar bij bocht 2 ging het al fout. Ging remmen terwijl dat ik een klein stukje op het gras zat waardoor ik Lawaai volgens mij aantikte. Met schade nog aardig kunnen doorrijden tot er een flinke huishouding plaatsvond, zat er dicht achterop waardoor ik op Denvan knalde. Daarna leuke gevechten gehad met generation. Elkaar lekker laten leven en profiteren van fouten. Aan het einde van me race viel mij controller uit (batterij leeg:mad::mad:) waardoor ik 5 seconden verloor en achter Denvan en Rene kwam. Als ik dat niet had gehad, dan had ik misschien nog 3e/4e kunnen eindigen. In de laatste ronde geprofiteerd van een foutje van Denvan waardoor ik 5e werd.
     
  17. loyallronin

    loyallronin Active Member

    Berichten:
    1.987
    Leuk Bevonden:
    606
    race-verslag.

    Race begon al kansloos omdat ik met een controler moest rijden. Ik heb altijd met een stuurtje gereden. De controler kan ik gewoon niet onder de knie krijgen.
    Ik heb wel geoefend tot mijn duim kramp kreeg. Maar mijn ronde tijden waren en bleven dramatisch.
    Kortom op de baan houden was eigenlijk het enig wat ik kon doen.


    1e heat: twee keer vanachteren aangereden door generation. beide keren met schade. Dit snap ik echt niet. 1 keer prima. No hard feelings. Maar twee keer is .................(vul zelf maar in)
    De laatste keer zorgde ervoor dat ik van de baan spinde.
    Daarna controller verwarring en onkunde waardoor ik zelf ongecontroleerd tegen een muur reed.
    Daarna toch doorgereden en gezorgd dat ik niemand hinderde nadat ik op een ronde werd gezet.

    2e heat
    Vooraan gestart.
    Onvermijdelijk dat ik ingehaald zou gaan worden.
    Geprobeerd zo netjes mogelijk te rijden.
    Daarna weer vanachteren aangereden waardoor ik van de baan in het zand kwam. (Weet niet meer wie het was. Heb de replay niet. Is ook niet meer belangerijk.
    Toen had ik er genoeg van. Met wat gevloek uit de lobby gegaan.
     
    Laatst bewerkt: 15 jun 2013
  18. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    XBWRacing: Menno 88 pakt dubbele zege op Sebring Raceway

    In week 11 van de peugeot 207 S2000 competitie werd er geraced op Sebring Raceway. Na een 2e kwalificatie plek pakte Menno88 een dubbele zege!

    Menno88 is daarmee met nog een race te gaan al kampioen. Zijn voorsprong bedraagt nu 88 punten (Hoe toepasselijk!) en is daarmee niet meer in te halen.

    Gefeliciteerd Menno!

    (ps. we lopen nu 1 weekje achter met de verslagen. De finale is inmiddels verreden en een verslag met scores zal spoedig volgen!)

    Lees verder op de frontpage!







    Week 12 + de laatste standings komen morgen. We hebben geen duidelijkheid gegeven of alle races tellen, of zoals de Clio de beste 11. Ik heb de scores bekeken en als alleen de 11 beste scores worden gebruikt blijven de plaatsen onaangepast. Dus alle 12 de races tellen mee in het klassement. :)
     
  19. Flavourlicious

    Flavourlicious Game Developer Moderator Redacteur

    Berichten:
    8.014
    Leuk Bevonden:
    1.409
    XBWRacing: Menno88 domineert finale en wordt kampioen

    Menno88 domineerde de laatse race van de Peugeot 207 S2000 competitie en werd kampioen. Flavourlicious en LoyallRonin vullen de plekken 2 en 3.

    Dank aan alle deelnemers en asjemenou75 voor de fijne samenwerking binnen de organisatie!

    http://archief.xboxworld.nl/news/19127/
     
  20. f1freaky

    f1freaky All (6) Time(s) Champion Forza Motorsport 4

    Berichten:
    1.113
    Leuk Bevonden:
    120
    Heb 31 punten (9+12=21+10=31) Flavour haha, maar maakt niet uit, schiet er niks mee op haha
     

Deel Deze Pagina